EVGA Geforce GTX 780 Ti Kingpin Edition på fler bilder

Permalänk
Melding Plague

EVGA Geforce GTX 780 Ti Kingpin Edition på fler bilder

För entusiaster och prestandajägare förbereder EVGA ett nytt Geforce GTX 780 Ti i samarbete med överklockaren Kingpin. Nu släpps fler bilder på det kommande flaggskeppet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

är jag den enda som inte tycker om designen? ser väldigt leksaks aktig ut skulle heller aldrig velat ha ett grafikkort med någon spelares namn på

älskar referens designen bara gör den svart

Permalänk
Medlem

Inte ett stort fan av att den är genomskinlig...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 1TB|

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad priset landar på!
Känns som en potentiellt bra framtidsinvestering, synd att jag är så nöjd med mina kort :c

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Keeper of the Bamse

Dat 8+8+6-pin strömförsörjning!

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Jag skiljer mig från mängden och tyckte faktiskt att det var rätt snyggt med den genomskinliga designen.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Discokungen

Varför är det genomskinligt? Det ser grymt billigt ut!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Plastic fantastic..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Entusiast

Pfft, för kort namn.
Det ska vara: EVGA Geforce GTX 780 Ti Classified Kingpin Edition GHz Boost*

OnT: Gillar inte heller designen något vidare... Det ska vara äkta vara som referenskylaren på GTX 770/780/780 Ti!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Avstängd
Skrivet av WoG:

Ska bli spännande att se vad priset landar på!
Känns som en potentiellt bra framtidsinvestering, synd att jag är så nöjd med mina kort :c

Nu är inget i en dator en investering. Investering betyder att något kommer att öka i värde. En dator är raka motsatsen.. Den sjunker i värde.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Plastic fantastic..

Skrivet av Flamso:

Varför är det genomskinligt? Det ser grymt billigt ut!

Skrivet av BrutalSwede:

Inte ett stort fan av att den är genomskinlig...

Skrivet av zzcool:

är jag den enda som inte tycker om designen? ser väldigt leksaks aktig ut skulle heller aldrig velat ha ett grafikkort med någon spelares namn på

älskar referens designen bara gör den svart

ääh, skruva bort det, fram med sprayflaska i valfri kulör, spreja, profit! haha

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Hoppas att dem släpper en vattenkyld sådan, för då ska jag överklocka som tusan

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem

Ful design och töntig underarm men spelar ju mindre roll när kortet sitter i datorn (har inte genomskinligt chassi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wipen96:

Hoppas att dem släpper en vattenkyld sådan, för då ska jag överklocka som tusan

Du vet att det går att fixa sånt ändå..?

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D | ASUS Maximus V Gene | i5-3570k
Palit RTX3060 Dual OC | 4x4GB 1600Mhz Vengeance LP | 2x256GB SSB | TX950W | W10
Ducky Shine3 MX (Red Switches) | Mionix Naos 8200 | DT990+Schiit Modi2/Magni2

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Ska bli spännande att se vad priset landar på!
Känns som en potentiellt bra framtidsinvestering, synd att jag är så nöjd med mina kort :c

Varken bättre eller sämre än ett vanligt 780/Ti som "investering". Titan var bättre om det köptes i februari då det är mera "framtidssäkert" än sina 3Gb småsyskon vanilla/Ti/Classified/Lightning/whatever fancy name som knappt kan driva 3840x2160 med lite fetare texturer med syfte att utnyttja pixlarna optimal innan minnet är slut. Att man behöver minst 2 kort är inte relevant då inget enkelkort klara av det idag och skalningen är tillräckligt bra att räcka tills Volta kommer eller Maxwell i slutet av 2014.

Permalänk
Avstängd

Vilken otroligt ful design på plastbiten, vart tog kolfibret vägen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pertanbus:

Du vet att det går att fixa sånt ändå..?

Syftar du på block? Det måste ju släppas ett sådant först! :3

Visa signatur

Chassi: Phanteks Evolv X || Mobo: MSI Z490 EK X || CPU: i9-10900KF || RAM: G.skill Trident 32GB 3600Mhz || GPU: Inno3D 3080 Frostbite || SSD: 2x WD Blue 1TB NVME || PSU: ASUS Rog THOR 1200W || OS: Windows 10 Pro || Radiatorer: Corsair & Barrow 360mm || CPU-kylare: EKxMSI Monoblock || Bildskärm: Lenovo Y27gq-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

Varken bättre eller sämre än ett vanligt 780/Ti som "investering". Titan var bättre om det köptes i februari då det är mera "framtidssäkert" än sina 3Gb småsyskon vanilla/Ti/Classified/Lightning/whatever fancy name som knappt kan driva 3840x2160 med lite fetare texturer med syfte att utnyttja pixlarna optimal innan minnet är slut. Att man behöver minst 2 kort är inte relevant då inget enkelkort klara av det idag och skalningen är tillräckligt bra att räcka tills Volta kommer eller Maxwell i slutet av 2014.

Vad jag sett av Ti kingpin edition skulle den vara minst 6GB VRAM? I så fall är det ju garanterat bättre än titan på alla punkter.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Nu är inget i en dator en investering. Investering betyder att något kommer att öka i värde. En dator är raka motsatsen.. Den sjunker i värde.

Fel. En investering är en satsning av kapital för en framtida avkastning på detta, vilket kan vara antingen i produkten i sig eller i system kopplade till produkten. Om ett visst behov existerar så kan en investering innebära att på bästa sätt stilla behovet, detta då det i komplexa system kan vara svårt eller nästintill omöjligt att återkoppla inkomster till de kostnadsbärare som finns.

Enkelt sagt, om en bil behöver nya däck så kan det vara en investering om det undviker ett kostsammare alternativ längre fram (läs: vagnskada) och bör beräknas med avkastning mot den utgift som undviks.

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

är jag den enda som inte tycker om designen? ser väldigt leksaks aktig ut skulle heller aldrig velat ha ett grafikkort med någon spelares namn på

älskar referens designen bara gör den svart

Jag har då aldrig sett Kingpings nick i samband med spel........men överklockning däremot.
Håll isär dem är du snäll

Permalänk
Medlem

Usch, plasten ser verkligen budget ut.
Gillar referensdesignen, men den här kunde dom väl iaf gjort svart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Vad jag sett av Ti kingpin edition skulle den vara minst 6GB VRAM? I så fall är det ju garanterat bättre än titan på alla punkter.

Bekräftat av EVGA flertalet gånger att det är 3GB vram, detta är en överklockarversion av classified så det vore dumt att ha 6Gb när 3Gb är betydligt lättare att överklocka.

Dessutom är det också bekräftat mer eller mindre övertydligt på olika sätt att 6Gb vram är och förblir titanexklusivt så långt spåkulan når.

Ev. kommer Maxwell under hösten/slutet av 2014 att ha 8Gb .

EDIT: Den ev. "Titan Black" som fanns specad med 12Gb vram är till 80% ett hemmapul där en användare målat kylaren svart samt specsen drömts fram av användare på hexus froum. Jag kan tillverka ett Titan SeaBlue/IceWhite/BloodRed osv med enkla medel och få det att se proffsigt ut då titankylaren är tacksam att modifiera på detta viset och få det bra.

Logiskt att ha 3Gb på alla 780 då spel inte behöver mera när ett 780Ti spöar ett 290X i scenarior man trodde att 4Gb skulle ha fördel normalt sett.
Att spel allokerar X Gb betyder inte att det behövs och bevisas av ovanstående.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Vad jag sett av Ti kingpin edition skulle den vara minst 6GB VRAM? I så fall är det ju garanterat bättre än titan på alla punkter.

De kommer pissa på TITAN

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarpentin0:

De kommer pissa på TITAN

Ja speciellt i double precision och spel i höga upplösningar. Ja eller hur va det nu...

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

Du som köper detta kort kommer att vråla av lycka men din plånbok kommer att vråla av smärta.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Usch!! Plast för det priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarpentin0:

De kommer pissa på TITAN

OM dom tillät 6Gb på 780 vilket dom aldrig kommer göra så skulle dom ta bort DP prestandan så pissa, tja på classifed som är dess lillebror och KP ed. gör allt bättre möjligen, inte på titan.

Permalänk
Medlem

Så hur är det(?):

760 x2 > 780 Ti
eller
760 x2 < 780 Ti

Båda ska väl vara bättre än Titan vad jag förstår?

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Hade nog missuppfattat att det skulle vara mer kolfiber, nu är det två duttar bara eller?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

är jag den enda som inte tycker om designen? ser väldigt leksaks aktig ut skulle heller aldrig velat ha ett grafikkort med någon spelares namn på

älskar referens designen bara gör den svart

En sprayburk löser det problemet om man e kinkig, det är väl ändå overkill PCB't man är ute efter?

Also, Kingpin skulle jag nog inte klassa som "spelare", överklockare av rang är han! Just därför namnet väger rätt tugnt i detta sammanhang.
Jag menar om man själv löder dit dotterkort för strömförsörjning vet man nog vad man sysslar med och vad som fattas på vanliga referenskort.