Permalänk
Medlem

Det ironiska i allt hat som skrivs av arga och helt förstörda forummedlemmar, är det faktum att folk som hävdar att "jag har handlat hos er i flera års tid och alltid varit nöjd! Men nu har ni allt tappat en kund för gott!" troligtvis är sådana personer som spontanshoppar från den hemsida som har det billigaste priset. Är butiken i sig en ynka 100-lapp dyrare går man till konkurrenten istället.

Det är både roande och ledsamt att se hur folk kan bli så pass förbannade över detta. Dom har lovat att rätta till det och kommer också med all sannolikhet att göra det...dock inte efter 1 eller 2 dygn så som folk verkar tro. Dom vill nog vara 110% säkra på att samma incident inte ska inträffa ytterligare en gång.
Så alla er så kallade trogna kunder som nu väljer att förbanna den här butiken och sprida ert hat (troligen på vissa andra sidor och forum också för den delen), det är ett sant nöje att läsa er ilska och inte ha förståelse för att misstag kan och kommer att ske.
Och just det ja...Kompletts hemsida har i varje fall för mig legat totalt nere under x antal timmar flertalet gånger under årens lopp. Likadant Webhallen, Cdon, Neto.....

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Grattis Inet, nu har ni verkligen lyckats!

Är det bara jag som är skeptisk till hur det här hanterandes? och i mitt huvud flödar konspirationsteorierna!
För det första så var ju prisnedsättningen för alla era fans/kunder. (första gången)
Andra gången går ni ut med att det i smyg på Sweclockers? Istället för Facebook
( Mhmmmm, dat salladtossing! )

och Hur i hela friden försvann ca 600-700+ produkter på 2 timmar typ?
TROTS att sidan så gott som gick ner direkt, efter 1-2min så kunde man varken lägga till något i kundvagnen.
Man kunde inte kolla kundvagnen och att ens ladda sidan var omöjligt då och då.

Sidan var tillochmed nere HELT under över 30min skulle jag tro. Satt inte direkt med något tidtagarur i handen.
Så därför är ju inte jag förvånad om bilden av att det fanns hur mycket produkter som helst var snedvriden. Alltså FAKE.
Helt klart så lyckades en del personer beställa hem lite saker. Men majoriteten kom inte ens in på sidan/kunde lägga till något i kundvagnen

Skulle inte ens bli förvånad om INET själva har något att göra med försvinnandet att göra.
Tveksamt om ni blir "Årets Datorbutik 2014"

Tack för mig.

Om du missat faktumet att det va Sweclockers som röstade fram dom till årets närbutik och det va en del av det de ville fira, så är det väl inte så konstigt, Jag tycker det va sjukt dumt att ens skriva ut det på FB.. Där har de inte vunnit några utmärkelser..

jag lyckades få igenom en beställning efter en h, Så klart det går åt. 2000 pers varav var 10:e får en beställning så är det 200x3 prylar..

Gå och gråt hos mamma istället.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baseless:

Att det blev tekniskt fel skulle ej hindra mig från att handla heller. Hur detta hanteras och hur man ordnar upp det samt bemöter de som kontaktar dom kommer däremot vara avgörande för min åsikt kring Inet.

Att avsiktligt lägga en rea på en tid då de som har ett jobb ej kan medverka känns ju helt kontraproduktivt och orättvist.

När tänker du att folk inte jobbar?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

En majoritet jobbar ju dagtid så man kan ju utgå från det. Tiden dom lagt sig på hittills tycker jag har varit mycket bra.

Ska för övrigt säga att det Inet verkar vara förvånansvärt snabba att hantera situationen efter gårdagen (och flexibla) sett till att jag gissar dom fått rätt många förfrågningar efteråt. Så eloge till dom för det.

Permalänk
Medlem

Inet blir det en del 3 i helgen då eller? Hoppas faktiskt att ni gör ett till försök då jag var riktigt sugen på en del av produkterna! Fattar inte hur en del kunde lyckas beställa sidan var nere för mig från starten :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av scared:

Inet blir det en del 3 i helgen då eller? Hoppas faktiskt att ni gör ett till försök då jag var riktigt sugen på en del av produkterna! Fattar inte hur en del kunde lyckas beställa sidan var nere för mig från starten :/

Om man tar t.ex. mig, som lyckades få den där ssd:n tillslut... Jag hade igång autorefresh på min laptop som gjorde det var tjugonde sekund i typ 2 timmar. Tillslut fick jag den

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Avstängd

jag vill tacka inet för deras skysta gest ,jag fick mina grejor trots allt

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

13 sidor på en dag, bra jobbat hörni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweede:

När tänker du att folk inte jobbar?

nu när jag är ny vet jag inet hur man markerar flera men iaf. jag sitter på mitt jobb 11-19.30 och jag hade gott om tid att lägga min order.

Visa signatur

Moderkortsmodems problem.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att få hem mitt nya func !

Visa signatur

NZXT S340 | Newton R2M 650w | EVGA GTX970 SC ACX 2.0 | 16gb Vengeance PRO | I5 4690K @ 4.7/1.35 | z97 Krait | Corsair H100i | Samsung Evo 128 | Corsair GT 120 | 3Tb Lagring | Func KB-460 | DT770 80 Ohm | SS Rival | Benq XL2720T |

Permalänk

Länken lades upp först på sweclockers. Hade nämligen både fb startsida och inet's fb sida, och där fanns ingen länk när jag F5, och sedan gå till sweclocker någon sekundsenare och se att länken redan funnits i 4 min.

Men fick 1 av de 2 saker jag ville ha. Tack och bock.

Hoppas det blir ett till pris till er nästa år igen och så laddar vi om tills dess.

Visa signatur

AsusZ170 - 6600K - 1TB Samsung 850 - Fury X - 2560x1440
Denon PMA-1560 - Cerwin Vega AT100

Permalänk
Medlem

Frågan har säkert ställts ett par gånger men orkar inte riktigt leta, om man köper montering av komponenter men inget operativsystem, vilken/vilka sorts tester körs av er för att försäkra er om att det funkar? Är det enbart en uppstart och se till att det går till bios eller görs något mer?

Permalänk
Medlem

Hej ni skulle kunna öppna en butik i dalarna då det inte finns en enda affär som säljer dator komponenter nästan vilket är fruktansvärt tråkigt

Visa signatur

Chassi: Fractal design define r4 svart, GPU: Msi gtx 980 twinfrozr @1300mhz, Cpu: 4670k @4,5ghz, CPU kylare:Noctua NH U14-S, MOBO: Msi Z87-G45, Ram: Crucial Ballistix 8gb @1866mhz, PSU: EVGA supernova G2 750w. SSD: Crucial m500 240gb, HDD: Seagate Barracuda 1tb, Skärm : Asus VG248QE 144hz :)

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka Mikael och Inet.se i helhet för väldigt bra bemötande via mail angående gårdagens bravader.
Ni skötte det på ett väldigt schysst sätt!

Visa signatur

FD Define R5 | Corsair RM850x | Asus Prime z370-p | i5 8600k | G.Skill 2x8gb 3600mhz | Palit GTX 1080ti | Samsung 960 Evo 500gb

Citat av en här på swec:
"AMD är sämst. Dessutom är jag AMD fanboy."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Jag vill tacka Mikael och Inet.se i helhet för väldigt bra bemötande via mail angående gårdagens bravader.
Ni skötte det på ett väldigt schysst sätt!

Jag håller med. Tack Mikael!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Jag vill tacka Mikael och Inet.se i helhet för väldigt bra bemötande via mail angående gårdagens bravader.
Ni skötte det på ett väldigt schysst sätt!

Skrivet av Wrathborn771:

Jag håller med. Tack Mikael!

Jag håller också med! Men mitt tack går till Mats Lundberg (kundtjänstchef) och alla på Inet. Mats redde ut det med min trippel beställning redan igår kväll runt 19.30-20.00 och att kundtjänscheferna sitter i kundtjänsten och rättar till saker när det blev som det blev tycker jag verkligen är starkt jobbat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fax110:

Jag håller också med! Men mitt tack går till Mats Lundberg (kundtjänstchef) och alla på Inet. Mats redde ut det med min trippel beställning redan igår kväll runt 19.30-20.00 och att kundtjänscheferna sitter i kundtjänsten och rättar till saker när det blev som det blev tycker jag verkligen är starkt jobbat!

Precis samma här, tack Mats och Inet!

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem

Ska det bli en tredje rea? Vart är bästa ställe att hämta tiden för den informationen i sådant fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piinmu:

Jag vill tacka Mikael och Inet.se i helhet för väldigt bra bemötande via mail angående gårdagens bravader.
Ni skötte det på ett väldigt schysst sätt!

Samma här
Tack Micke

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Jag är en av alla som blev väldigt besviken på denna rea och inte kunde handla nått..."gråter"..

Kommer fortfarande handla av Inet, då dom har väldigt snabb leverans och en helt underbar service. Men kommer aldrig mer sitta och invänta nån rea igen, då dom inte verkar klara av sånna tyvärr. Det ska vara lika chans för alla och att sidan kraschar inte bara en gång utan två gånger är INTE ok!

Om andra tycker att denna rea fungerade bra är upp till dom, jag tycker som jag tycker..

Visa signatur

I5 9600K - Hyper 212 EVO - Corsair 3200MHz 4x8GB - ASUS Z390-F GAMING - 850 PRO 512GB - 860 EVO 500GB - Asus GTX1070 OC - EVGA Supernova G2 650w - Corsair Carbide 275R + Samsung Q60R 75" + Logitech Z906 + PS5

Permalänk
Medlem

Jag hade gärna fått tag i en Nexus 7 för det priset men men sånt som händer. Jag gillar iaf att dom faktiskt gjorde ett bra försök och jag kommer fortsätta att handla av dom.
Idag la jag en order till dottern hos dom

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Är det rätt att anta att era egna fläktar är samma modell som FD R2 förutom utseendet?

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baseless:

Att det blev tekniskt fel skulle ej hindra mig från att handla heller. Hur detta hanteras och hur man ordnar upp det samt bemöter de som kontaktar dom kommer däremot vara avgörande för min åsikt kring Inet.

Att avsiktligt lägga en rea på en tid då de som har ett jobb ej kan medverka känns ju helt kontraproduktivt och orättvist.

Har man ett jobb så har man väl ändå råd med ordinarie pris? Ni tjurar och bölar som om ni hade blivit nedtrampad under Black Friday. Vissa gånger missar man reor, och kan man inte acceptera det så kanske man bör söka hjälp? Att fynda på reor är trots allt ingen mänsklig rättighet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur ni ställer er till reklamation om man inte har kvar originalförpackning?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

behöver ej ha kvar orginalförpackning för en reklamation.

Det du ska ha är:

* Köpbevis
* varan
* ett ursprungsfel.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommty:

behöver ej ha kvar orginalförpackning för en reklamation.

Det du ska ha är:

* Köpbevis
* varan
* ett ursprungsfel.

Tack för svar! Köpbevis - funkar det att man beställt online och dom kan se därigenom eller behöver jag någon form av fysiskt kvitto? Det ska nog ligga någonstans för kvitton brukar jag aldrig göra mig av med men vore skönt att veta utifall att.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kevve1:

Tack för svar! Köpbevis - funkar det att man beställt online och dom kan se därigenom eller behöver jag någon form av fysiskt kvitto? Det ska nog ligga någonstans för kvitton brukar jag aldrig göra mig av med men vore skönt att veta utifall att.

Har du köpt det online är det inga problem, Inet kan se allt du har köpt. I princip är inte ens kvitto ett krav så länge man kan bevisa att man har köpt varan på annat vis (bankutdrag osv) fast det är inget man ska förlita sig på.
Det lättaste i ditt fall är att logga in på Inet och göra en online registrering av din reklamation.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Tack för svar! Köpbevis - funkar det att man beställt online och dom kan se därigenom eller behöver jag någon form av fysiskt kvitto? Det ska nog ligga någonstans för kvitton brukar jag aldrig göra mig av med men vore skönt att veta utifall att.

Precis som föregående talare så är fakturan/inets kvitto ej något krav längre utan regeln är att du ska bevisa att varan är köpt hos dem till priset du betalade.

Detta kan göras genom många sett, Men dem allra vanligaste är just kontoutdrag/faktura eller butikens egna kvitto. Dock så kan jag säga att iallafall för dem fysiska butikerna är inte kontoutdrag väldigt uppskattat då det tar onödig tid vilket skapar frustration både för kund och personal eftersom dem då måste manuellt söka i sin databas efter kvittot, vilket tar ett tag. Så om du har orginalkvittot/fakturan så använd det.

butiken har ingen skyldighet att leta efter ett kvitto bara sådär utan du måste först förse dem med bevis att det finns först.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Avstängd

Kommer ni hålla någon mellandagsrea i år?

Permalänk
Medlem

Tummen upp för att ni även packar orders på söndagar. Hoppas att posten även hämtar på söndagar så man kan hämta paketet imorgon.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)