Säpo pressar Bahnhofs vd i inspelad förhandling om avlyssningsavtal

Permalänk
Melding Plague

Säpo pressar Bahnhofs vd i inspelad förhandling om avlyssningsavtal

I en dold inspelning avslöjas hur Säkerhetspolisen pressar tele- och internetoperatörer till att delta i ett automatiserat system för direktåtkomst till svensk trafikdata.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skrämmande!!

Får det verkligen gå till så här i Sverige utan att folket säger ifrån.. Suck

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Undra om SÄPO har ett ekonomiskt intresse i Pirat Partiet, för dom verkar verkligen göra allt för att värva röster åt dom.

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Bahnhof bästa internet leverantören i Sverige. Hade jag haft valet vad gäller fiber idag hade jag valt Bahnhof igen. Men nu är jag fast med Tele2 som äger fibernätverket i vårt hus.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Man blir bara irriterad av att läsa hur det går till på deras möten. Värre än serien Homeland.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Tilliten för svenska myndigheter minskar fort...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Terrorister ja, det osynliga hotet. Vad har vi haft nu? En attack där endast terroristen dog själv? Jag förstår att dom vill skydda sig mot sådana offentliga självmord.

Jag längtar tills SÄPO kommer gnälla om att Banhof spelade in deras hemliga möte.

Permalänk
Avstängd

SÄPO är NSAs bitches

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Bahnhof bästa internet leverantören i Sverige. Hade jag haft valet vad gäller fiber idag hade jag valt Bahnhof igen. Men nu är jag fast med Tele2 som äger fibernätverket i vårt hus.

Synd att de har totalt värdelös kundservice bara...
Själv fick man gratis gigabit via Bredband2 för någon månad sen, klagar inte. Hade dock känt mig säkrare med Bahnhof.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Entusiast

Skrämmande men bra att han sa ifrån!

Ska välja internetleverantör av fiber vilken dag som helst nu och har funderat på Bahnhof, nu är ju valet lite lättare

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

det här bryter mot mänskliga rättigheter.

Permalänk
Medlem

Ja för vi lever ju verkligen under terrorhot...
Hela grejen är uppblåst.
Heja Bahnhof!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Synd att de har totalt värdelös kundservice bara...
Själv fick man gratis gigabit via Bredband2 för någon månad sen, klagar inte. Hade dock känt mig säkrare med Bahnhof.

Kundservicen har jag personligen aldrig haft problem med, men jag har alltid ringt dom på kontorstid, då fanns det alltid folk på plats.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

SÄPO Kan dra helvete ! Perkele......

Visa signatur

Chassi: Corsair 7000x, PSU Corsair HX1000i, MB: GIGABYTE AORUS MASTER X670E, CPU:AMD Ryzen 9 7900X3D, GPU: ASUS Radeon RX 7900 XTX 24GB TUF OC, RAM: G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz, M.2: 2*WD Black SN850X 1TB Gen 4, OS: Win 11 Pro, Monitors: Samsung Odyssey G9 49 5120x1440 240hz + ASUS "RoG SWIFT " PG278Q 144Hz G-Sync, Headset : Logitech Pro X 2 Lightspeed, Mic : RØDE Mikrofon NT1 + Ai-1 Studio Kit + RØDE PSA1+ Professional Studio Arm

Permalänk
Inaktiv

Bahnhof! Bahnhof! Bahnhof!

All heder åt Bahnhof!

Permalänk
Medlem

Jon Karlung <3

Så härligt att han är tillbaka och styr rodret på Bahnhof. Underbart att de står emot.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Kundservicen har jag personligen aldrig haft problem med, men jag har alltid ringt dom på kontorstid, då fanns det alltid folk på plats.

Varje gång jag har ringt så har jag stått 40+ i kö, och det är mitt på dagen jag har ringt, när andra borde jobba kan man tycka.
De glömde dessutom bort att gå vidare med mitt "ärende" att säga upp bredbandet (?) så fick ringa en extra gång och då fixade killen det på sin egen dator på 5 sekunder. Oklart varför de inte kunde göra så första gången.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hatar sverige mer och mer. Har nu dock oerhört mycket mer respekt för Bahnhof.

Permalänk
Medlem

I helvete, borde väckas åtal mot ansvariga på SÄPO.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk

Snart är man väl juridiskt kriminell också om man inte vill bli filmad på toa, alla vet vad man gör där men man vill ändå inte bli filmad.
Om man en dag vill skaffa barn vill i alla fall inte jag bli filmad, alla vet hur det går till ändå.

Är jag kriminell nu bara för att jag inte vill bli filmad på toa eller när man försöker få barn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Varje gång jag har ringt så har jag stått 40+ i kö, och det är mitt på dagen jag har ringt, när andra borde jobba kan man tycka.
De glömde dessutom bort att gå vidare med mitt "ärende" att säga upp bredbandet (?) så fick ringa en extra gång och då fixade killen det på sin egen dator på 5 sekunder. Oklart varför de inte kunde göra så första gången.

Hehe, ja. Lustigt. Sådant som händer antar jag eller så har blivit sämre efter jag tvingades över till annan leverantör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

nä men för helvete.... drar till island eller något snart så man får vara i fred

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk

Praktiskt att detta kommer precis efter att det avslöjats att sverige har spionerat en massa åt USA. Så kommer detta och man ska inte alls missbruka det. Är de så dumma att vi ska tro på den skiten när alla andra myndigheter redan springer som tjänstefolk åt USA och ger vika för minsta vink från dem....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Inaktiv

Kommer skaffa bahnhof när jag ska skaffa fiber!

Permalänk

Signar upp mig hos Bahnhof efter den här dialogen...

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Medlem

Med senaste uttalandena Kring NSA&FRA och nu säpo med den verksamhet dom bedriver så är de ganska självklart vilket parti man förmodligen kommer rösta på under nästa år.

Tycker bara det e tråkigt att fler i allmänhet(som kanske inte har tekniska kunskapen) inte tar det på lika stort allvar eller är lika pålästa kring sådana här saker vad det egentligen kan påverkar dom osv.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Så terrorhotet i Stockholm var bara påhittat av Säpo alltså?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk

Min respekt för Bahnhof gick just upp enormt. Löser sig inte mitt Bredband2 så blir det Bahnhof nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

SÄPO är NSAs bitches

Koppel och röd boll i munnen. Hela kittet a la Pulp Fiction!

Sorgligt.....

Permalänk
Medlem

Garanterat USA som ligger bakom det

/clap Sverige

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold