Säpo pressar Bahnhofs vd i inspelad förhandling om avlyssningsavtal

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.A.W.S.:

Detta är sjukt...

Jag håller med, men det jag tycker är mest sjukt är att det är så pass tyst i hela sverige, och det verkar som att ingen bryr sig!

Visa signatur

That which does not kill me makes me stronger. That which does kill me I'll deal with when I respawn.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Ett otrevligt inlägg borttaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det är ett förtäckt hot. Han antyder att det kan bli otrevligt för Jon personligen om han inte går med på villkoren.

I annat fall är det i alla fall starkt manipulativt. Lite som en försäljare som försöker kränga ett larm till folk genom att radda upp alla möjliga hemskheter som kan inträffa om man inte har larm.

Fast en stor skillnad är att om du köper ett larm är det du som person som lider skada. Här försökte man få honom att bli osäker att han skulle bli skyldig till andras problem.

Det är iaf en sak som är säker, ingen bör egentligen skriva mer om dessa saker nu. Varje kommentar kommer kanske väcka uppmärksamhem mot just dig. Även om sannolikheten är liten. Varför chansa. Och tyvärr har makten skapat redskapen de behöver för att selektivt sortera bort de personer som de vill ha bort. Alla som tror de inte har något att dölja har FEL. Har man inget att dölja så har man inte levt. Tänk bara på normala människors internetanvändande. hur många har inte någon gång fått en popup med reklam som inte är helt korrekt. Besökare av sidor som piratebay är ni säker på att personerna i reklamen på sidorna verkligen är 18 år? Det kommer vara ganska enkelt för makten att bevaka en sådan annons i framtiden och sedan spara uppgifter om alla ip nummer som sett den. Dessa uppgifter kommer inte användas mot "samhällsfienderna" Sverigedemokraterna då väldigt få politiker faktiskt har något emot dem det är bara ett spel för gallerierna att man ska hata dem. Dessa typer av information kommer användas mot våra riktiga fiender terroristerna. Ja ni vet ungdomarna som kostar pengar för de stora bolagen i USA.

Vi har redan förlorat det här.... Man får hoppas att Reinfeldts barn åker dit. Det är nog det enda lilla roliga vi kan hoppas på. För att inte säga svenskarnas fiende nr 1. Mr Ponten.

Permalänk
Medlem

Power corrupts and absolute power corrupts absolutely

Vakna upp!

Permalänk
Medlem

Väntat i ca 2 år på att Bahnhofs fiber ska funka där jag bor men det verkar bara som Telias fiber funkar så det blev Telia. Men så fort jag hör att jag kan ha Bahnhof så blir det förmodligen ett byte från telia.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DoZu3:

Väntat i ca 2 år på att Bahnhofs fiber ska funka där jag bor men det verkar bara som Telias fiber funkar så det blev Telia. Men så fort jag hör att jag kan ha Bahnhof så blir det förmodligen ett byte från telia.

Funkar bara Telias fiber där du bor så betyder det att din hyresvärd (alt bostadsförening) har ingått avtal med Telia och Telia har dragit in sin egen fiber, så förvänta dig inte att det kommer andra aktörer på den, då får du flytta till hus som är knutet till stadsnät istället

Permalänk
Skrivet av DoZu3:

Väntat i ca 2 år på att Bahnhofs fiber ska funka där jag bor men det verkar bara som Telias fiber funkar så det blev Telia. Men så fort jag hör att jag kan ha Bahnhof så blir det förmodligen ett byte från telia.

Telia och dom andra bolagen har satt sig emot detta med och ingen har infört detta än. Finns en länk i tråden till aftonbladet som tar upp det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

GRATTIS SVERIGE! Det är de flesta medborgares fel att det är såhär!

Ingen revolt, inga upplopp eller ens folk som röstar radikalt mot sånthär övertrampande. Så, ni har egentligen bestämt själva, var nöjd med det... eller försök få en förändring i riksdagen, alternativt via traditionella upplopp och namninsamlingar, vad som du nu tycker passar bäst.

Gör man inget, förtjänar man inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Jag trodde att regeringen skulle arbeta för folket, inte att folket skulle rätta sig efter vad regeringen bestämmer.
Dom törs ju inte ens ha en folkomrösning om grejjer längre då dom vet att folket inte håller med, så varför tillåts de dock att fatta beslut som bara som själva och andra länders regeringar står bakom?

Tur de är valår i år, men alla partier tycker ju i princip samma om allt nu, sticker man ut på ena eller andra hållet så hängs man ut i media som det värsta sedan Hitler. Inte konstigt att missnöjjespartier vinner röster när resten av partierna skiter fullständigt i vad folket tycker...

Bästa jag hört på länge! Precis vad jag också tycker! Inte fan lever vi i någon demokrati just nu iaf!

Permalänk
Hedersmedlem

Hade varit väldigt underhållande om SÄPO gråter ut i någon kvällstidning över att Bahnhof spelade in deras samtal.

Jag känner mig väldigt komfortabel i att ha Bahnhof som operatör!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Hade varit väldigt underhållande om SÄPO gråter ut i någon kvällstidning över att Bahnhof spelade in deras samtal.

Jag känner mig väldigt komfortabel i att ha Bahnhof som operatör!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det hade varit väldigt komiskt och motsägelsefullt om de skulle försöka göra något utspel mot denna inspelning då de själv är för övervakning och avlyssning

Permalänk
Medlem

Jag har en fundering kring detta med hur privat man egentligen är på internet. För på senare tid så verkar det som att allt man är inne på sparas någonstans för att sedan användas till reklam m.m. Om jag tex. varit inne och köpt en t-shirt på en populär internetbutik så får jag senare en massa reklam ifrån den butiken på flertalet andra sidor som inte alls har med deras sida att göra!!

Vilka är det egentligen som får tillgång till vårt internetanvändande?? Jag börjar bli lite rädd att kartläggandet av våra internetvanor har gått långt mycket längre än vad vi tror! Eller ska detta vara fullt acceptabelt??

Permalänk

:)

man är en glad bahnhof kund

Permalänk
Skrivet av Rapidact:

Ett intressant spår i allt detta med de övriga svenska bredbandsleverantörerna är att Edward Snowden arbetade för Booz Allen Hamilton, vilket ägs av George Bush och Donald Rumsfelds "Carlyle Group", vilket i sin tur var inne och petade i flera svenska bredbandsleverantörer i Sverige strax innan FRA-lagen kom till, de köpte in sig i bl a Bredbandsbolaget, Com Hem, slog ihop dem med flera andra aktörer, som telenor och upc... Man undrar om inte dessa företag har låtit sig bli uppkopplade till NSA redan i denna veva, när Carlyle Group faktiskt var aktiva med att slå ihop dessa företags nät, strukturella affärer. När de bevisligen redan haft så täta affärsrelationer nära "topparna" bakom alla dessa lagar som sedan dessutom blev grundstenen till våran FRA-lag, då kan man undra om det inte var mer än bara slump att de gick in så kraftigt och aktivt i dessa olika bolag.. NSA pratar ju mycket om i USA i förhör i Senaten tror jag, hur de på företagsnivå sluter avtal direkt med operatörerna Europa och får rådata den vägen.. Kanske flera svenska bolag redan samarbetar med amerikanarna direkt, utan att behöva gå via FRA? T ex VDn för Carlyle Group i början av 2000-talet var ju tidigare CIA-chef..

^^ What he said above!

Kul att någon annan tänkte samma tanke som mig angående dettta! - det är kanske dags att damma av den gamla foliehatten

Permalänk
Medlem

Bahnhof blir min nästa leverantör. Jag önskar bara att jag kunde säga upp kontraktet med Säpo/Regeringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av knutars:

Bahnhof blir min nästa leverantör. Jag önskar bara att jag kunde säga upp kontraktet med Säpo/Regeringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan du teoretiskt göra, säga upp regeringen alltså, men inte ensam. Rösta på ett parti med sundare hållning här, t.ex. piratpartiet.

Visa signatur

Moderkort: Asus x570 Crosshair VIII extreme
Grafikkort: Aorus 3090 WB
Processor: Rysen 5950X
Minne: 128 GB G.Skill Trident Z Neo DDR4-3600 C16

Permalänk
Medlem
Skrivet av kite:

Det kan du teoretiskt göra, säga upp regeringen alltså, men inte ensam. Rösta på ett parti med sundare hållning här, t.ex. piratpartiet.

vi har kommit till den tiden då val inte längre funkar. jag ska inte va den som uppmanar till revolution, men det måste ske förändringar, och detta kommer inte hända med att vi bara röstar.
som världen ser ut just nu slösar vi bara på enorma resurser, "äger" saker och lever ett flott liv medans resten av världen mår skit.

http://www.thevenusproject.com/

detta är då svaret. jag uppmanar istället alla som tror att "demokrati" och "val är så vi gör förändringar" att kolla på den här videon. det kommer ta sjukt mycket arbete och vi skulle alla behöva "uppoffra" mycket av dagens bekvämligheter, men vad vi skulle få tillbaks om 10-20 år är mångfaldigt bättre än hur vi lever just nu;

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Lehto:

Hotbilden går nog inte ner ett dugg sålänge vi spionerar åt USA och låter dom få styra och ställa som dom vill i/med Sverige.

Jo, tar vi hem trupperna så kan mycket förebyggas. T.ex hade han misslyckade i Sthlm inte gjort vad han gjorde om vi inte hade haft trupper där borta.

Att vi spionerar åt USA är gör att Ryssland blir förbannade på oss men det kan väl absolut inte leda till att afghaner o andra från mellanöstern o så önskar spränga oss i luften.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Ska nog överväga Bahnhof nästa gång...

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Man undrar var svensk underrättelsetjänst har sina lojaliteter, känns inte helt hundra med tanke på deras ageranden. Vems ärenden springer de?

Har vi ingen grundlag som kan hålla dem på plats?

Permalänk

varför bor man i ett land man hatar ?

Skrivet av Majora:

Hatar sverige mer och mer. Har nu dock oerhört mycket mer respekt för Bahnhof.

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VeteraneN:

varför bor man i ett land man hatar ?

Varför bumpa en så gammal tråd?
Jag bor inte i Sverige.