Permalänk
Medlem
Skrivet av Vindicius:

Så jäkla besviken nu... Cdon håller mina pengar gisslan. Beställde mina varor 27e och det har fortfarande inte lämnat deras jäkla lager. Och tydligen kan jag inte ens avbeställa skiten utan måste vänta på att returnera skiten när de väljer att skicka den till postombudet. Aldrig mer.

(och ja, allt fanns på lager med råge och skulle ha en leveranstid på 1-3 dagar)
Så med andra ord inget datorbygge såvida jag inte blåser iväg min buffert och riskerar bli utan pengar om de är långsamma med att återbetala.

Jag sitter i samma sits. Och tro mig när jag säger att dom är långsamma med att betala tillbaka. Jag beställde en vara som jag senare avbeställde samma dag (söndag 1 dec). Det gick inte heller att avbeställa utan fick vänta tills min vara gick att hämta ut för att sedan skicka tillbaka den. Jag väntar fortfarande på mina pengar över 1 månad senare! Rena skämtet!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

"Rabattkoden är giltig i sex månader och kommer att skickas till din registrerade e-postadress under vecka 2 2014."
Så en vild gissning är att de skickar ut dem under nästa vecka...

Danke! Måste ha missat det när jag köpte de klockan 4 på morgonen

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av rolle83:

Jag sitter i samma sits. Och tro mig när jag säger att dom är långsamma med att betala tillbaka. Jag beställde en vara som jag senare avbeställde samma dag (söndag 1 dec). Det gick inte heller att avbeställa utan fick vänta tills min vara gick att hämta ut för att sedan skicka tillbaka den. Jag väntar fortfarande på mina pengar över 1 månad senare! Rena skämtet!

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske borde lära er att inte beställa varor ni inte vill ha om ni inte kan vara utan pengarna ett tag. ALLA vet att det är mycket att göra i jultid och returer har knappast samma prio som utleveranser.

OnT. Har varit kund hos CDON sedan länge och handlar numer allt från filmer till kläder till datordelar och det funkar riktigt bra. Visst händer att paket någon gång tar enstaka dagar mer än utlovade 1-3 dagar men jag är ingen bortskämd 90talist så det får man räkna med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ngn som vet när CDON-folket börjat jobba här i forumet igen? Är det först på måndag eller vad gäller? Inte sett ngn här på evigheter nu.

Permalänk
Medlem

Dom verkar inte ens jobba på sin egen kundservice så de dröjer nog innan dom kommer hit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vindicius:

Så jäkla besviken nu... Cdon håller mina pengar gisslan. Beställde mina varor 27e och det har fortfarande inte lämnat deras jäkla lager. Och tydligen kan jag inte ens avbeställa skiten utan måste vänta på att returnera skiten när de väljer att skicka den till postombudet. Aldrig mer.

(och ja, allt fanns på lager med råge och skulle ha en leveranstid på 1-3 dagar)
Så med andra ord inget datorbygge såvida jag inte blåser iväg min buffert och riskerar bli utan pengar om de är långsamma med att återbetala.

Jag har samma sits fast jag beställde 14 dec och de händer inte ett skit tyvärr

Permalänk
Medlem

Dom jobbade ju igår plus dom jobbar idag så vet ej varför dom inte svarar i forumet

Dom har säkert fullt upp med att svara på mejl och chatta så dom prioriterar bort forumet just nu

Permalänk
Medlem

För er som undrar om sapphire r9 290 tri-x, så är det hittills 32 beställningar på det.
De har inget bekräftat releasedatum på korten. De vet inte heller hur många de kommer få in första leveransen. Men att de som beställt först, kommer få sitt kort vid första leveransen.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 9070 xt

Permalänk
Medlem

Ni bör ju ändra eran hemsida så folket faktiskt förstår att ni tar en hel arbetsvecka på er för att packa ett simpelt brev med två ynka produkter?

Känner mig som en riktig surgubbe men va fasen... Det har bara vart 1 Röd dag denna vecka!! Ska man verkligen behöva vänta snart mer än en vecka på att ni ska skicka ut paketet?

Förstår varför ni är så billiga nu... Det sitter väl en liten stackare per lager och packar så svetten rinner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Ni bör ju ändra eran hemsida så folket faktiskt förstår att ni tar en hel arbetsvecka på er för att packa ett simpelt brev med två ynka produkter?

Känner mig som en riktig surgubbe men va fasen... Det har bara vart 1 Röd dag denna vecka!! Ska man verkligen behöva vänta snart mer än en vecka på att ni ska skicka ut paketet?

Förstår varför ni är så billiga nu... Det sitter väl en liten stackare per lager och packar så svetten rinner!

Gå in på cdon-chatt. Jag fick svar efter 3 minuter där.

Mvh

Marcus

Visa signatur

Permalänk

Fruktansvärt dålig kundservice.

Jag fick hem en dator efter mycket krångel, öppnar paketet och det fattas en AC adapter.
Så jag går ner på spaceworld och köper en adapter, kommer hem och pluggar in allt.
Skärmen är helt svart, provar att koppla upp den på en extern skärm, men fortfarande samma fel.

Skickar då ett mail till Cdon... fick inget svar, så jag tar kontakt med de via chatten, de lovade att skicka ärendet vidare.

Får så ett mail från serviceavdelningen att de vill ha serienumret på laptopen.

Idag, 10 dagar efter första kontakt så kommer det ett mail från Fujitsu att de har upprättat ett serviceärende och att jag ska skicka in laptopen på service, på mitt egna ansvar.

Jag ska alltså behöva vänta i 2-3 veckor till på en ny pc.

Permalänk
Medlem

Skrev att ni vilja få svar här i forumet på doms facebook sida. Dom svarade

CDON.COM Hej Marcus. Semester och vinterförkylningar har gjort att Sweclockers tyvärr kommit i skymundan för oss. Det kommer att trilla in nya svar från oss i nästa vecka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Gå in på cdon-chatt. Jag fick svar efter 3 minuter där.

Mvh

Marcus

Fick jag med, Men inget vettigt svar öht. Hon jag pratade med kunde inte ens svara på varför det inte hade skickats.. Pinsamt!

Permalänk
Medlem

Ja ett sånt skämt. Man beställer grejer som är i lager den 27/12 och ännu inte fått grejerna.
Ligger under orderhistorik "status" postad, men det är den inte. Bara förhandsinfo är mottagen.
Beställde ett Seasonic x-1050 som inte fanns i lager på Dustin den 30/12, men Cdon hade den i lager.
Idag fick jag paketet från Dustin. Tur att jag inte beställde den från cdon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Fick jag med, Men inget vettigt svar öht. Hon jag pratade med kunde inte ens svara på varför det inte hade skickats.. Pinsamt!

Tråkigt :/

Han jag skrev till, kunde besvara alla mina frågor utom releasedatumet.

Mvh

Marcus

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ludde:

Tror inte CDON hade öppet på nyårsafton...så det är 2 stängda dagar...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - MSI GeForce GTX 580 - Corsair HX650

Permalänk
Medlem

Posten levererar väl inte heller under nyårsafton. En del verkar ju ha riktiga i-landsproblem i denna tråden må jag säga.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leopardkungens:

Kanske borde lära er att inte beställa varor ni inte vill ha om ni inte kan vara utan pengarna ett tag. ALLA vet att det är mycket att göra i jultid och returer har knappast samma prio som utleveranser.

OnT. Har varit kund hos CDON sedan länge och handlar numer allt från filmer till kläder till datordelar och det funkar riktigt bra. Visst händer att paket någon gång tar enstaka dagar mer än utlovade 1-3 dagar men jag är ingen bortskämd 90talist så det får man räkna med.

Att vara bra butik handlar absolut inte enbart om att leverera det man beställt. Det kan i princip vilken affär som helst göra. En bra affär ska vara flexibel och tillmötesgå kundens efterfråga och tillgodose dennes behov.

Visa signatur

|Intel i7 4790k @ Stock | Corsair H110i GT | Asus Sabertooth z97 Mark 1 | 32gb 1600mhz | Asus Strix GTX 1080 8gb | Samsung Evo Basic 250 gb SSD | SanDisk SSD Ultra Plus 256 GB | Western Digital Black 650gb | NZXT H440W Silent Ultra Vit | Asus VG248QE 144hz | Steelseries M800 | Razer Deathadder 2013 Version| EVGA Supernova P2 1000W 80 Plus Platinum |

Permalänk
Inaktiv

Beställde Battlefield 3 Aftermath och använde VISA rabatten. Jag kunde tydligen inte välja betalningsalternativ jaha tänker jag det kanske dras på VISA kortet ändå och trycker på slutför. Det visar sig i ordermailet att det ska dras på faktura från Klarna. Fakturan är på 0 kr.

Hur löser jag detta?

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Hej, jag köpte ett Asus GTX 780 med DCII kylaren från er nyligen. Från er sida så är jag supernöjd, bra pris och snabb leverans trotts en massa röda dagar Kortet däremot, i alla tester jag läst så ligger det som mest på 68 grader och väsnas trotts detta knappt - under belastning. I helt öppet chassi så ligger kortet dikt an mot temperaturgränsen på 80 grader och låter mer än det GTX 780 referens jag hade tidigare. Fläkten går upp mot ca 70 procent. Är detta orsak nog för en retur? Kortet fungerar ju ännu, alltså jag får bild och så.

Edit: Nu har jag provat att montera samtliga fläktar i mitt R3.
Två i fronten samt en i sidan in. Två i toppen samt 1 bak ut. Likf förbannat trottoar den vid 80 grader och typ 70% på fläkten. Låter som fan.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk

Hej!
Hur länge till gäller 20% rabatt på sport och outdoor för Cdon+ medlemmar?

Visa signatur

Lenovo Ideapad 700 15ISK
PS4 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas ni är tillbaka snart här på forumet

Kan ni ta in Steelseries Kana V2 så hade jag varit tacksam
Den svarta är det i tanke.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2215628
Tillverkares artikelnr: 62261

Permalänk

hej cdon!
när förväntar ni få in sapphires 290 kort?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Väntat i 12 dagar nu på min order. Kan ju inte beskylla dem för att vara snabba i alla fall

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vodka:

Väntat i 12 dagar nu på min order. Kan ju inte beskylla dem för att vara snabba i alla fall

Samma här, sitter inne på dag 12, inte skickat ännu!

medveten om röda dagar osv, leveranstiden på 1-3 dagar har passerat oavsett!

Permalänk

Jag beställde en mus den 30:e (och ja jag är medveten om de röda dagarna osv)

Jag postar grejer i princip varenda dag genom mitt företag och med 1:a Klass och grejerna SKA komma fram första eller andra vardagen.

Jag beställde musen just för att 1:a klass brev ingick fritt.

Jag kontaktade er via chatten för någon dag sedan och fick höra att den hade lämnat ert lager den 30:e och att den var på väg, alltså skulle jag ha haft den förra veckan.

Precis nu får jag ett SMS om att den är sorterad i Malmö....

Nu får jag ju musen (förmodligen onsdag)

Känner mig lite lurad faktiskt och kommer förmodligen inte beställa mer grejer från CDON om inte ni styr upp hur varorna lämnar ert lager.

Visa signatur

Fractal Design R3 Fractal Design Newton R2 1000w Intel 3770K ASUS P8Z77 -V Pro Corsair Force GT 120gb Kingston Hyperx Genesis

Permalänk
Medlem

Vilken (blandad) otur folk verkar ha med leveranserna :/ Beställde 25:e och hade paketet den 30:e, känns inte helt orimligt med tanke på röda dagar etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av shirokami:

När får ni in Sapphire Radeon R9 290 TRI-X ?

Hej,
Vi har tyvärr inte något bekräftat leveransdatum ifrån tillverkaren i dagsläget. Jag får be att återkomma så fort infon finns tillgänglig.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Hulle:

Ska ni inte välja en vinnare av "den tidiga julklappen" PS3 + GTAV snart?

/hulle.

Hej,
Jag har skickat vidare önskemålet till ansvarig.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Sibirius:

Hej Cdon! Jag skullke verkligen upskatta om ni körde en 15% rabatt på alla datorkomponenter förutom processorer som ni gjorde för någon månad sedan! Jag är riktigt köpsugen och med 15% rabatt på det jag ska beställa från er så blir priset mycket bra!

Hej,
Nya kampanjer är på gång. Jag kan tyvärr inte svara på vilka produkter som kommer att ingå och till vilka rabattsatser.
Mvh//Andreas

Visa signatur