Permalänk
Medlem

Hej

Funderade på köpa Intel 530 SSD'n ni gör reklam för här på Sweclockers, men priset blir fel? står i bilden 990:- men priset blir 1075:-

http://cdon.se/hemelektronik/intel_ssd_530/?utm_source=sweclo...

Hur gör jag för att få rätt pris?

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Ja, har jag inte fått sakerna innan jul så kommer man ju knappast beställa nåt mer därifrån. Inet m.m kan vara lite dyrare, men det har aldrig någonsin strulat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kul att man inte kan avbeställa sin order när den saknar status eller står som mottagen av lagret. Kan inte förstå att jag var så fruktansvärt dum i huvudet och direktbetalade!

Sicket jäkla klåparföretag ni är!

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

När kommer nästa kod för CDON+ att skickas ut?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Inaktiv

Hur avbeställer man en order?

Permalänk
Medlem

Nu uppdaterades statusen och nu är paketet skickat, och halvvägs framme redan, värkar som att orderhistoriken ligger efter en del bara.

Visa signatur
Permalänk

Fick mina saker idag, fast 2 paket men samma dag. 2 dagar tog det från att jag beställt till jag fick det. Det var snabbt. Tack CDON!

Visa signatur

Overloaded

Permalänk
Medlem

Ni får tänka på att cdon har 8 (tror jag) lager i hela Sverige och det är olika mycket tryck på de alla, självklart är det mycket tryck på de allihop. Men vissa har mer än andra, och cdon leverar inte bara elektronik utan massa andra saker. Istället för att klaga ha tålamod, eller köp från andra. Så enkelt är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Gaurii: Samma sak här.

Beställde en Nexus 7 i söndags, nu har det stått mottagen av lagret i 3 dagar.

Beställde också en Nexus i Söndags och har samma tråkiga status. En julklapp är inte lika rolig att få i Januari.
-Cdon, förklara läget för oss, kommer den före jul som utlovat eller ska man avbeställa och ta en snabbare butik?
Att de har mycket att göra är förståeligt,men om man beställer en vara tre vardagar före leveransdeadline borde man kunna lita på att man får den.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag kontaktade er i helgen om att avbeställa order 41802514, men jag har inte fått något svar alls. Jag beställde samma produkter igen då jag hade missat rabattkoderna. Nu kan jag se att den nya leveransen 41803578 blivit dellevererad. Men idag har jag fått tre stycken SMS avier av posten om en order från CDON vilket borde göra att allt har skickats(tre produkter). Men jag vill få en bekräftelse om att endast min nya order har skickats, och att det är de varorna jag kan hämta ut och inte den gamla ordern och då få betala mer.

Jag försökte kontakta er support, men efter en stund så försvann supportfönstret och jag fick gå in igen och hamna sist i kön igen, vilket jag inte har tid med. Mailsupporten verkar inte heller behaga svara på frågan.

Det vore bra om ni uppdaterade när fler produkter skickas ut och inte fortsätter att bara visa att en produkt har skickats.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moaddi:

Hej

Funderade på köpa Intel 530 SSD'n ni gör reklam för här på Sweclockers, men priset blir fel? står i bilden 990:- men priset blir 1075:-

Pröva om priset sänks med koden xY6KxagF

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Moaddi:

Hej

Hej!
Tack för feedback. Problemet är nu löst.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cdon har ni tagit bort chatten som man kunde kontakta er ??? Hittar inte denna på er sida.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jonas79:

Cdon har ni tagit bort chatten som man kunde kontakta er ??? Hittar inte denna på er sida.

Hej!
Den plockas ner vid extrem belastning av kundtjänst. Är den nere just nu så kommer den inom kort upp igen.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej!
Den plockas ner vid extrem belastning av kundtjänst. Är den nere just nu så kommer den inom kort upp igen.
Mvh//Andreas

Ska man hitta denna under kontakt länken som förrut och nu testade jag inom detta också att söka efter chatta och hitta
en på sökord chatta med kundservice men kom ändå till kontaktformulär via mail.

Så jag vet hur ni har lagt upp sökvägen till chatten på eran site.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Jonas79:

Ska man hitta denna under kontakt länken som förrut och nu testade jag inom detta också att söka efter chatta och hitta
en på sökord chatta med kundservice men kom ändå till kontaktformulär via mail.

Så jag vet hur ni har lagt upp sökvägen till chatten på eran site.

Hej,
Om inte chatten är online så kommer inte alternativet upp, men annars så ska det finnas som alternativ när kunden väljer ”Nej – ta kontakt”
Det är även kopplat till vilken fråga som kunden ställer.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gwaniiz:

Hej CDON!

När kommer nästa kod för CDON+ att skickas ut?

Hej!
Den kommer på julafton!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON. Kommer det vara ngn mer rea med 15% innan jul nu eller kommer nästa kampanj bli mellandagsrean? Om ni har ngn sådan när kommer den i sådana fall att börja? Sedan önskar jag återigen lite fokus på gaming-skärmar och mekaniska t-bord. Gärna Func kb-460 tack så blir jag glad

Permalänk
Medlem

Ville bara inflika att den order jag beställde på söndag kväll fanns att hämta ut idag, torsdag, så ni som väntar på något - det finns fortfarande goda chanser för att få hem det innan jul.

Gissar att folket på lagret sliter extra, kudos till dem!

Visa signatur

3600X - Asus B450i - G.Skill 32GB Trident Z 3600MHz - MSI 5700XT Mech OC - Fractal Define Nano S - Samsung 970 EVO 500 GB - Corsair SF600 Platinum - Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem
Skrivet av rustax:

Ni får tänka på att cdon har 8 (tror jag) lager i hela Sverige och det är olika mycket tryck på de alla, självklart är det mycket tryck på de allihop. Men vissa har mer än andra, och cdon leverar inte bara elektronik utan massa andra saker. Istället för att klaga ha tålamod, eller köp från andra. Så enkelt är det.

Skickades från m.sweclockers.com

Nu ligger mitt paket på posten, så för min del är det lungt iaf.

Men ska man tänka så? cdon lovar leverans innan 19onde, och nu fixade dom det, men i annat fall, så ska man bara acceptera det, eftersom dom har ett stort lager? Det går inte riktigt ihop tycker jag. behöver ett stort företag inte hålla sina ord, till skillnad emot små företag eller? Har dom mer rätt att bryta "avtal" än mindre företag? Med lite sunt förnuft så är ju svaret nej helt enkelt.

Edit: Menade 24:e såklart.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MrM3:

Hej CDON. Kommer det vara ngn mer rea med 15% innan jul nu eller kommer nästa kampanj bli mellandagsrean? Om ni har ngn sådan när kommer den i sådana fall att börja? Sedan önskar jag återigen lite fokus på gaming-skärmar och mekaniska t-bord. Gärna Func kb-460 tack så blir jag glad

Hej,
En 15% rea pågår just nu, innehåller bland annat Asus GTX 780 för under 4.000Sek:
http://cdon.se/hemelektronik/vinterrea/datorkomponenter_och_e...
Jag har inte någon information som tyder på att någon mer dedikerad komponentkampanj kommer upp innan jul/nyår. Det jag vet är att någon bred utförsäljning sjösätts inom kort, där även komponenter ingår, men kampanjen innehåller troligtvis lite äldre grejer.
Önskemålet gällande Func är vidarebefordrat.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,
En 15% rea pågår just nu, innehåller bland annat Asus GTX 780 för under 4.000Sek:
http://cdon.se/hemelektronik/vinterrea/datorkomponenter_och_e...
Jag har inte någon information som tyder på att någon mer dedikerad komponentkampanj kommer upp innan jul/nyår. Det jag vet är att någon bred utförsäljning sjösätts inom kort, där även komponenter ingår, men kampanjen innehåller troligtvis lite äldre grejer.
Önskemålet gällande Func är vidarebefordrat.
Mvh//Andreas

Tack för informationen om denna rean.

Men 780 från Asus har legat på 4690 kr länge så lite fult att påstå att det kostat 5690 kr för att få det att låta bättre
en vad det är.

Men om ni lägger till produkter i efterhand så önskar jag mig Chassit: Corsair Obsidian 750D

http://cdon.se/hemelektronik/corsair/corsair-obsidian-series-...

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas79:

Men 780 från Asus har legat på 4690 kr länge så lite fult att påstå att det kostat 5690 kr för att få det att låta bättre
en vad det är.

Men om ni lägger till produkter i efterhand så önskar jag mig Chassit: Corsair Obsidian 750D

Ja, det räcker ju att titta på prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2015204
5690 har det inte kostat på ett bra tag. Fin höjning för någon dag sedan också:

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

en vad det är.

samma kort finns för 4369kr inkl frakt från misco t.ex
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2015204.

Så här har CDON´s prissättning sett ut i DEC:

2013-12-18 +505:- 4 690:-
2013-12-14 -205:- 4 185:-
2013-12-12 -300:- 4 390:-
2013-12-02 +415:- 4 690:-

Så dom kör det klassiska, som är standard, fläskar på priset, sen sänker å sätter ett fin % tecken

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

samma kort finns för 4369kr inkl frakt från misco t.ex
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2015204.

Så här har CDON´s prissättning sett ut i DEC:

2013-12-18 +505:- 4 690:-
2013-12-14 -205:- 4 185:-
2013-12-12 -300:- 4 390:-
2013-12-02 +415:- 4 690:-

Så dom kör det klassiska, som är standard, fläskar på priset, sen sänker å sätter ett fin % tecken

Just detta jag pratar om och som även tagits upp av kvällspressen som Aftonbladet att butiker gör detta medvetet för
att dom vet om kampanjen på 15 % för vinterrean.

Höjer från 4185 kr till 4690 kr och sedan 15 % på det högre priset för att det ska låta bättre en vad det är.

Hade ni legat kvar på det lägre priset så hade det nog blivit ett köp men nu väntar jag och avstår ett tag till.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Just detta jag pratar om och som även tagits upp av kvällspressen som Aftonbladet att butiker gör detta medvetet för
att dom vet om kampanjen på 15 % för vinterrean.

Höjer från 4185 kr till 4690 kr och sedan 15 % på det högre priset för att det ska låta bättre en vad det är.

Hade ni legat kvar på det lägre priset så hade det nog blivit ett köp men nu väntar jag och avstår ett tag till.

Ja, det är rätt många sänkningar och höjningar på kort tid, vilket definitivt ser märkligt ut. Och det ser ut som dom följde Alina på den senaste sänkningen till 4200 och upp till 4700 igen. Nu har alla dom stora/kända samma pris, och alla dessa har höjt med minst 400kr i närtid.
Man förstår ju suget och önskan att få 15% på 4200kr, då jag själv gjorde beställningen på MSI 780 vid senaste 15%aren i slutet av oktober. Väntade över en månad på kortet, men ändrade då beställningen till ett Gigabyte istället. Hade jag hållt ut en vecka till hade jag kunnat ta ASUS på samma deal (3500kr), och någon dag senare kom till slut MSI:t i lager.
Gigabyte var tredjehandsvalet, men jag är blev positivt överraskad av det. Tyst, svalt och gediget tungt. Men det är ändå rätt mycket att önska, att CDON skall lägga sig nästan 1200kr under sina konkurrenter, där kan man förstå dom. Om de andra legat kvar på runt 4300 nu, så hade det nog varit en annan situation.

Visa signatur

|| Ryzen 7800X3D || Sapphire RX 7900XT Pulse Gaming OC || Gigabyte B650M Gaming X AX || 2x16 GB Corsair Vengeance RGB EXPO DDR5 6000MHz CL30 || Goodram PX600 2TB || WD Blue SN550 1TB & Samsung 870 QVO 4TB & Samsung 840 Pro 512GB & Crucial MX300 525GB & WD Black 3TB || Corsair RM850x || Corsair iCUE H100i Elite LCD XT || Lian Li O11D EVO RGB || 2x Samsung Odyssey OLED G6 G60SD 27" ||

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Gaurii:

Ordernummer: 41853882

Har stått att ordern är mottagen av lagret i snart 72 timmar, är det något fel eller har ni mycket att göra på lagret helt enkelt? Isåfall förstår jag ju förseningar såhär innan jul. Tacksam för svar.

Hej!
Skickar ett pm med kolli-id.
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tänkte bara skriva här i tråden för att säga att jag fick otroligt bra support vid reklamationen av mitt 1½ år gamla GTX 680.
Mycket bra bemötande, och oerhört smidigt löst. Hade förväntat mig mer krångel. Helt klart värt en guldstjärna.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MacAtax:

Hej Andreas,
Gäller ett Aerocool Templarius Imperator 850W 80 Plus Silver.. Några nyheter? Jag ser det fortfarande inte på siten tyvärr.

Hej!
Finns nu i lager!
Mvh//Andreas

Visa signatur
Permalänk

Hej CDON!
Skulle ni inte kunna lägga till BitFenix Phenom mATX chassi till eran vinterrea med 15% koden, ni har med BitFenix Phenom mITX samt båda varianterna av BitFenix Prodigy redan.

Jag tycker även att ni borde ta in Silverstone SG10B som är ett riktigt smart chassi!

Mvh
/Alfred