Går inte att öppna portar - Thomson TG789vn

Permalänk
Medlem

Går inte att öppna portar - Thomson TG789vn

Tjena,

Det är så att jag inte får till det med att öppna portar i min router. Jag har kollat på youtube och googlat och gjort precis som dem gjort men det vägrar funka. Gjorde en print screen hur det ser ut nu.

Men när jag kollar om portarna är öppna på denna sida står det att portarna är stängda? Någon som har en idé vad jag kan göra?

Tack på förhand

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lome:

Tjena,

Det är så att jag inte får till det med att öppna portar i min router. Jag har kollat på youtube och googlat och gjort precis som dem gjort men det vägrar funka. Gjorde en print screen hur det ser ut nu. http://i.imgur.com/o1YTC1Z.png
Men när jag kollar om portarna är öppna på denna sida står det att portarna är stängda? Någon som har en idé vad jag kan göra?

Tack på förhand

Du lägger till portar genom att trycka på Tilldela ett nytt spel, och om logg är på eller av har inget och göra med om portarna är av/på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lome:

Tjena,

Det är så att jag inte får till det med att öppna portar i min router. Jag har kollat på youtube och googlat och gjort precis som dem gjort men det vägrar funka. Gjorde en print screen hur det ser ut nu. http://i.imgur.com/o1YTC1Z.png
Men när jag kollar om portarna är öppna på denna sida står det att portarna är stängda? Någon som har en idé vad jag kan göra?

Tack på förhand

Har du någon serverprogramvara som kan svara om porten är öppen (typ webserver) igång? Annars kan ju hemsidan inte veta.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Du har ju valt att öppna portar mot routerns ip enligt den bilden, du måste peka dem mot den dator (det som står som enhet) du vill ska ta emot dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du har ju valt att öppna portar mot routerns ip enligt den bilden, du måste peka dem mot den dator (det som står som enhet) du vill ska ta emot dem.

Såja där hade vi problemet. Pinsamt enkelt problem hehe...Tack för hjälpen.

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med Thomson TG789vn har öppnat portarna korrekt men funkar ändå inte. Ibland helt plötsligt kan dom funka sen nästa dag funkar de inte :/ Nån som har nå tips?

Visa signatur

[Samsung Galaxy S5]
[Intel i5 2500K @ Stock] [MSI P67A-C45] [Antec Kühler H2o 620] [Corsair 8GB DDR3 1600MHz][1TB Samsung SpinPoint F3] [MSI GeForce GTX 750Ti OC] [Samsung Syncmaster SA350 22" 2ms]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GiimpeN:

Jag har också problem med Thomson TG789vn har öppnat portarna korrekt men funkar ändå inte. Ibland helt plötsligt kan dom funka sen nästa dag funkar de inte :/ Nån som har nå tips?

Du byter inte ip på datorn mellan tillfällena?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du byter inte ip på datorn mellan tillfällena?

Nej alltid haft samma, vet faktiskt inte vad som kan va fel har försökt försåt mig på det här länge men hittar ingen vettig förklaring.

Visa signatur

[Samsung Galaxy S5]
[Intel i5 2500K @ Stock] [MSI P67A-C45] [Antec Kühler H2o 620] [Corsair 8GB DDR3 1600MHz][1TB Samsung SpinPoint F3] [MSI GeForce GTX 750Ti OC] [Samsung Syncmaster SA350 22" 2ms]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GiimpeN:

Nej alltid haft samma, vet faktiskt inte vad som kan va fel har försökt försåt mig på det här länge men hittar ingen vettig förklaring.

Har du provat med och utan upnp ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av GiimpeN:

Nej alltid haft samma, vet faktiskt inte vad som kan va fel har försökt försåt mig på det här länge men hittar ingen vettig förklaring.

Du har satt din ip statisk då alltså?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

Du har satt din ip statisk då alltså?

Japp. Men hittade problemet nu, efter så många timmar Felet va att jag inte hade startat servern jag skulle hosta. Så då kunde jag ju inte se nån service på canyouseeme efter som att de inte fanns nå på den porten

Visa signatur

[Samsung Galaxy S5]
[Intel i5 2500K @ Stock] [MSI P67A-C45] [Antec Kühler H2o 620] [Corsair 8GB DDR3 1600MHz][1TB Samsung SpinPoint F3] [MSI GeForce GTX 750Ti OC] [Samsung Syncmaster SA350 22" 2ms]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av GiimpeN:

Japp. Men hittade problemet nu, efter så många timmar Felet va att jag inte hade startat servern jag skulle hosta. Så då kunde jag ju inte se nån service på canyouseeme efter som att de inte fanns nå på den porten

Uuhhhh.... Det förklarar ju "problemet"

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.