Permalänk

Skrivare med windows 8

Köpte windows 8 för en vecka sedan och skulle installera min skrivare. Problemet är att det inte finns drivrutiner för windows 8 till min Lexmark pro805.
Finns det någon lösning eller kan jag slänga ut skrivaren?

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

drivrutiner för vista/7/8/8.1 ska vara lika. så prova den senaste som finns.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Hade inga problem med att hitta drivrutiner och mjukvara till skrivaren i fråga till Windows 8, finns iallafall som val på lexmarks supportsidor visserligen samma som för Windows 7, men drivrutiner med Vista, Windows 7, Windows 8 är som sagt för det mesta lika.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Kör in windows 7 drivrutiner och skulle den klaga kör in dom i kompabilitets läget

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

I slutet av installationen då skrivaren ska förberedas får jag något felmeddelande om det trådlösa nätverket. Ska försöka med kabel så kanske det går bättre men har aldrig haft detta problem innan.

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gamedevil82:

I slutet av installationen då skrivaren ska förberedas får jag något felmeddelande om det trådlösa nätverket. Ska försöka med kabel så kanske det går bättre men har aldrig haft detta problem innan.

Detta funkar nog. Kunde inte heller installera min skrivare trådlöst. Googlade lite och kom fram till att kabeln måste vara i för att installera skrivaren.

Permalänk
Medlem

du måste alltid installera med kabeln för skrivare sen när installationen är klar kan man koppla bort den å använda den trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

du måste alltid installera med kabeln för skrivare sen när installationen är klar kan man koppla bort den å använda den trådlöst.

Nej. Var har du fått det ifrån?

Permalänk
Medlem

aldrig sett en skrivare ja installerat där dem inte påpekar flera ggr att man ska ansluita kabeln först vid installationen.

canon,hp och lexmark.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamedevil82:

Köpte windows 8 för en vecka sedan och skulle installera min skrivare. Problemet är att det inte finns drivrutiner för windows 8 till min Lexmark pro805.
Finns det någon lösning eller kan jag slänga ut skrivaren?

Men det finns ju Windows 8 drivers vad jag kan se....
http://md.lexmark.com/md4/?dest=downloads&lang=sv&country=sv_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qwal:

aldrig sett en skrivare ja installerat där dem inte påpekar flera ggr att man ska ansluita kabeln först vid installationen.

canon,hp och lexmark.

Det beror helt på vad det är för skrivare (USB, Nätverk osv). Men nej, sätt IP på den och anslut till WiFi och sedan installera via kontrollpanelen och peka på drivrutinen.

Permalänk

Tackar för hjälpen. Laddade hem drivrutinerna nu och nu fungerar den. Måste haft hjärnblödning under två veckors tid som inte kunde hitta drivrutinen!

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]