Köptips på hörluar under 800kr!

Permalänk
Medlem

Köptips på hörluar under 800kr!

Hej!
Jag har tröttnat på mina in-ear hörlurar som kostade runt 300kr, de sitter inte alls skönt. Så jag tänkte köpa nya fast denna gången on-ear.
Så jag undrar vilka är de bästa on-ear hörlurarna runt 800kr? jag priorieterar ljudkvalité över design!
mvh

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem

Tycker mina Logitech G430 är ganska bra.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

Tycker mina Logitech G430 är ganska bra.

Jag tror TS menade hörlurar, och inte ett gaming-headset. Men jag kan ju i för sig ha fel. Dock så tror jag mer på hörlurar då TS sa att han hade/har ett par in-ear, och det brukar inte vara allt för populärt när man spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Jag tror TS menade hörlurar, och inte ett gaming-headset. Men jag kan ju i för sig ha fel. Dock så tror jag mer på hörlurar då TS sa att han hade/har ett par in-ear, och det brukar inte vara allt för populärt när man spelar.

Du har helt rätt, inte gaming hörlurar utan för musik

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcuswb:

Jag tror TS menade hörlurar, och inte ett gaming-headset. Men jag kan ju i för sig ha fel. Dock så tror jag mer på hörlurar då TS sa att han hade/har ett par in-ear, och det brukar inte vara allt för populärt när man spelar.

Jo där har du en poäng
Men när det kommer till hörlurar vet jag knappt något jag kan rekommendera.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Kolla in Sennheiser's Headsets,dom tillverkar väldigt bra grejer

Permalänk
Avstängd

Sennheiser hd 25 ii, dock lite dyrare men fantastiska !

Permalänk
Medlem

Jag har AKG K618 som jag är väldigt nöjd med, en kompis också. Snygga dessutom även om designen inte gick först.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

kan rekomendera Qpad QH85 väldigt bra ljud och otroligt bekväma: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1374123
men jag gillar inte att ha bommick i ögonvrån så har precis beställt http://www.thomann.de/se/superlux_hd_681_evo_wh.htm?sid=96439... och köpte även http://www.pixmania.se/ljudkort/creative-sound-blaster-omni-s... . har redan fått omnin och de lyfte ljudet i mina qpad otroligt bra. dock har ju omnin inbyggd mic som funkar helt ok, så ska ge mitt Qpad till sonen när mina Supelux HD-681 Evo(massa goda omdömen på head-fi http://www.head-fi.org/products/superlux-hd-681-evo-black-pro... ) kommer. googlar du dessa lurar så kommer du se att de hyllas och många gemför dem med hörlurar i 1300-2500 kroner.

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem
Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Blev lite orolig nu, för de där ser nästan exakt ut som mina Samson SR850!

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av dksomese:

Har redan ett par ath M50's och de är riktigt najs
Dock så är de lite stora, så jag använder de mest för redigering av video/musik
Det jag nu letar efter är lite mindre on ear hörlurar till typ bussresor eller "on the go"

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z0lid1ce:

Har redan ett par ath M50's och de är riktigt najs
Dock så är de lite stora, så jag använder de mest för redigering av video/musik
Det jag nu letar efter är lite mindre on ear hörlurar till typ bussresor eller "on the go"

on the go slitstarka och snygga att ha på bussen http://www.siba.se/product/11628683/bomber-svart-h-rlur-med-m...

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem

Superlux är otroligt mycket ljud för pengarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

Kan inte rekommendera Motörheadphönes faktiskt... Köpte ett par Iron Fist som gick sönder efter några veckor, ljudet försvann på högra sidan och någon vecka senare så gick ena bygeln av! Fick ett par nya, redan samma kväll så försvann ljudet på högra sidan på även dem! Nu är det ju inte samma design på dessa två, men ändå samma tillverkare. Jag bytte dem mot Skullcandy Aviator. De är riktigt snygga och bekväma, verkar hyfsat tåliga och vad jag läst har bra ljud. Har inte hunnit spela in dem än så de låter inte helt bra ännu. Tyvärr kostar de över 1000:- i Sverige (bor i England), men de kan vara en variant att kolla på.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa är bäst?
AKG K451
Noontec zoro HD
Sol Republic Track
Fanny Wang 1000
MVH

Visa signatur

Chassi: Bitfenix Prodigy M Mobo: Gigabyte Z97mx Gaming 5 PSU: 600w Be Quiet! CPU: Intel Core i7 4790k @ 4.4ghz RAM: 16gb Corsair vengeance 1600mhz GPU: Asus Radeon R9 290x 4gb SSD: Samsung 840 Basic 250gb HDD: Western Digital Caviar Red 2TB Speakers: Audioengine A5+ Headphones: Audio Technica ATH-M50 Tablet: iPad 4 32gb DigitalTablet: Wacom Intuos Pen And Touch Medium