Anmäl dig till Roborock Challenge!

Ny telefon i april (5" max)

Permalänk
Medlem

Ny telefon i april (5" max)

Hej,

Jag sitter på utgående abonnemang som slutar i mitten av april. Har ingen telefon bunden och tänkte byta operatör när mitt befintliga går ut och samtidigt ta en lur men vilken?

* iPhone lockar mig inte längre. Har haft iPhone i 3-4 år nu och gillar inte deras begränsningar i appar då Apple inte vill att de ska leka för mycket med hårdvaran.

* Inte Z1. Har haft en Z1 i någon månad nu. Gillar telefonen i sig men vilken usel kvalitet det är på den. Har tappat den en gång i marken på ca en halvmeters höjd och har nu repor över skärm samt diverse materialbortfall på ramen samt repor där. Den ser värre ut än min fyra som jag som sagt haft i många år och tappat många gånger. Trodde Z1 skulle tåla lite stryk?

* Max 5". Tycker Z1 är stor, nästan för stor. Problemet som jag ser det är att jag inte vill ha större men Samsung, LG och resten av Androiderna verkar inte vilja ha mindre skärm än 5.2" och det är faktiskt för stort för mig.

* Inte Windows. Var sugen på 920 när den släpptes, tills jag testade W8. Tråkigt gränssnitt samt dåligt utbud av appar, nej tack.

Finns det någon tillverkare som kommer släppa något monster med 4.8-5" skärm i april? Kan givetvis vänta någon månad, om det är värt det. Priset spelar ingen roll. Ös på med förslag!

Tack på förhand,

Permalänk
Medlem

Vänta till April och se vad som finns då.
Samsung kommer med två nya toppmodeller snart. Kanske något för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Hej,

Jag sitter på utgående abonnemang som slutar i mitten av april. Har ingen telefon bunden och tänkte byta operatör när mitt befintliga går ut och samtidigt ta en lur men vilken?

* iPhone lockar mig inte längre. Har haft iPhone i 3-4 år nu och gillar inte deras begränsningar i appar då Apple inte vill att de ska leka för mycket med hårdvaran.

* Inte Z1. Har haft en Z1 i någon månad nu. Gillar telefonen i sig men vilken usel kvalitet det är på den. Har tappat den en gång i marken på ca en halvmeters höjd och har nu repor över skärm samt diverse materialbortfall på ramen samt repor där. Den ser värre ut än min fyra som jag som sagt haft i många år och tappat många gånger. Trodde Z1 skulle tåla lite stryk?

* Max 5". Tycker Z1 är stor, nästan för stor. Problemet som jag ser det är att jag inte vill ha större men Samsung, LG och resten av Androiderna verkar inte vilja ha mindre skärm än 5.2" och det är faktiskt för stort för mig.

* Inte Windows. Var sugen på 920 när den släpptes, tills jag testade W8. Tråkigt gränssnitt samt dåligt utbud av appar, nej tack.

Finns det någon tillverkare som kommer släppa något monster med 4.8-5" skärm i april? Kan givetvis vänta någon månad, om det är värt det. Priset spelar ingen roll. Ös på med förslag!

Tack på förhand,

Z1 Compact eller S4 Active. Z1 Compact har 4.3'' och S4 Active 5''

EDIT: Nexus 5 och HTC One kanske är ett alternativ med?

Permalänk

Köp en iPad mini och ring med Viber!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Apachi:

Hej,

Tack på förhand,

Z1 är inte extra stryktålig på nåt sätt, den är bara vattentät, sluta tappa din mobil, hur svårt kan det vara?
Ska ju komma nya mobiler med t.ex. snapdragon 805 "inom kort", tex. är Samsung S5/F5 på gång, även LG jobbar på G3. S5/F5 ska väl komma nu i Q1-Q2. Ska nog komma en del information om nyheter nästa månad (Mobile World Congress mässan)

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mynick:

Vänta till April och se vad som finns då.

Jag tänkte mer att få lite tips i form av modeller som släpps snart-april/maj då jag inte är speciellt insatt. Typ "HTC kommer med sin Super-One i mars som ryktas ha 5" och bla bla bla".

Vill gärna läsa på om telefoner ordentligt innan jag köper en.

Permalänk
Medlem

vill du ha en mindre telefon är denna bäst:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2426767
edit:
Den har en Snapdragon 800, 2gb ram, 16gb internminne, micro-sd minnes kort läsare och är 4,3".
Jag tycker du borde ta en titt på den
Review:
http://www.youtube.com/watch?v=BNFEzEs2XXs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crewsom:

Z1 Compact eller S4 Active. Z1 Compact har 4.3'' och S4 Active 5''

EDIT: Nexus 5 och HTC One kanske är ett alternativ med?

S4 Active är rätt gammal nu, då kan jag lika gärna vänta till S5 Active, som jag antar kommer komma någon månad efter S5.

HTC One ville jag ha tidigare men tror att jag tar en Z1 framför den nu faktiskt. Nexus 5 läste jag på tidigare om och det var något som gjorde att den inte var så attraktiv. Den saknar väl SD-kort t ex?

Skrivet av skurtbert:

Köp en iPad mini och ring med Viber!

Tack.

Skrivet av eppebansen:

vill du ha en mindre telefon är denna bäst:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2426767
edit:
Den har en Snapdragon 800, 2gb ram, 16gb internminne, micro-sd minnes kort läsare och är 4,3".
Jag tycker du borde ta en titt på den
Review:
http://www.youtube.com/watch?v=BNFEzEs2XXs

Jag är ju inte riktigt nöjd med kvaliteten på Z1, har de gjort någon förändring för Compact?

Skrivet av screamin-daemon:

Z1 är inte extra stryktålig på nåt sätt, den är bara vattentät, sluta tappa din mobil, hur svårt kan det vara?
Ska ju komma nya mobiler med t.ex. snapdragon 805 "inom kort", tex. är Samsung S5/F5 på gång, även LG jobbar på G3. S5/F5 ska väl komma nu i Q1-Q2. Ska nog komma en del information om nyheter nästa månad (Mobile World Congress mässan)

Ska jag vara ärlig så tappade jag den inte, den gled ut ur fickan när jag satt ner, oavsett är det såklart mitt egna fel men vad har de för glas egentligen? Första versionen av Gorilla? Betydligt sämre än min gamla fyra som inte har några "synliga" repor/sprickor på skärmen.

Vad är skillnaden på S5/F5 och ryktas det inte om 5.2 på dessa? Så även LG?

Permalänk
Medlem

Samsung S4 Mini

Permalänk

Det är lite tidigt att bestämma sig nu imo.
Det kommer att hända mycket på dessa två månader (Samsung Galaxy S5 och HTC ''M8'' bla).
När tiden är inne och du ska köpa, kolla vad som finns då istället! Sen tycker jag att man alltid ska in till en fysisk butik och känna på luren.
Att köpa en telefon man aldrig rört är lite som att köpa grisen i säcken.

Själv har jag HTC One och är supernöjd! Skärmen samt kameran är underbara och ljudet likaså! HTC Sense 5.5 flyter på otroligt bra, känns aldrig långsamt eller laggigt. Väldigt funktionsrikt också. Sen har ju telefonen väldigt bra prestanda.

Men som sagt vänta och se vad som finns när du är redo att köpa!

Visa signatur

3900X | ROG Strix B550-I | 2080 Ti | 3TB | 32GB | SF1000 | A4-H20 | Kraken 240 AIO
S22 | iPad Pro 12.9'' 3rd Gen (som agerar laptop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Det är lite tidigt att bestämma sig nu imo.
Det kommer att hända mycket på dessa två månader (Samsung Galaxy S5 och HTC ''M8'' bla).
När tiden är inne och du ska köpa, kolla vad som finns då istället! Sen tycker jag att man alltid ska in till en fysisk butik och känna på luren.
Att köpa en telefon man aldrig rört är lite som att köpa grisen i säcken.

Själv har jag HTC One och är supernöjd! Skärmen samt kameran är underbara och ljudet likaså! HTC Sense 5.5 flyter på otroligt bra, känns aldrig långsamt eller laggigt. Väldigt funktionsrikt också. Sen har ju telefonen väldigt bra prestanda.

Men som sagt vänta och se vad som finns när du är redo att köpa!

Tänkte om det fanns några exempel på kommande telefoner, typ M8 och S5. Givetvis kommer jag känna på telefonen i butik innan jag köper (kanske t o m får låna någon vecka) men jag gillar att "nörda" ner mig i saker och läsa reviews innan jag köper ändå, lite lättare att jämföra då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Skrivet av Apachi:

Ska jag vara ärlig så tappade jag den inte, den gled ut ur fickan när jag satt ner, oavsett är det såklart mitt egna fel men vad har de för glas egentligen? Första versionen av Gorilla? Betydligt sämre än min gamla fyra som inte har några "synliga" repor/sprickor på skärmen.

Lite off-topic men tycker att det kan vara bra att tipsa om en grej. Många Xperia-telefoner har en splitterskydds-plastfilm på skärmglaset. Detta för att man inte ska skära sig på glaset om det spricker. Det låter först som en bra idé men plastfilmen blir jätterepig på direkten. Jag har dragit bort den på min Xperia S och den blev som ny. På de senare modellerna Z och Z1 sitter Sony-loggan inte på telefonen utan på plastfilmen, så den försvinner när man tar bort plastfilmen. Riktigt korkat av Sony. Här kan du se hur man tar bort den: https://www.youtube.com/watch?v=Pzxq-90NUIY

EDIT: Det kan vara svårt att se plastfilmen, men den sitter garanterat där.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Apachi:

Vad är skillnaden på S5/F5 och ryktas det inte om 5.2 på dessa? Så även LG?

Allt glas kan spricka, handlar mest om tur/otur.Om jag minns rätt har Z1 Gorilla glass 3 på framsidan och Dragontrail på baksidan.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Allt glas kan spricka, handlar mest om tur/otur.Om jag minns rätt har Z1 Gorilla glass 3 på framsidan och Dragontrail på baksidan.

Skrivet av twk:

Lite off-topic men tycker att det kan vara bra att tipsa om en grej. Många Xperia-telefoner har en splitterskydds-plastfilm på skärmglaset. Detta för att man inte ska skära sig på glaset om det spricker. Det låter först som en bra idé men plastfilmen blir jätterepig på direkten. Jag har dragit bort den på min Xperia S och den blev som ny. På de senare modellerna Z och Z1 sitter Sony-loggan inte på telefonen utan på plastfilmen, så den försvinner när man tar bort plastfilmen. Riktigt korkat av Sony. Här kan du se hur man tar bort den: https://www.youtube.com/watch?v=Pzxq-90NUIY

EDIT: Det kan vara svårt att se plastfilmen, men den sitter garanterat där.

Ah, där har vi förklaringen. Tack. Finns det någon firma i Stockholm som har dessa skydd och kan byta för någon hundring? Jag förvarar aldrig min telefon med nycklar eller liknande men har som sagt fått två "repor" på skärmen (troligtvis skyddet), hade varit skönt att kunna byta och få bytet snyggt gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Ah, där har vi förklaringen. Tack. Finns det någon firma i Stockholm som har dessa skydd och kan byta för någon hundring? Jag förvarar aldrig min telefon med nycklar eller liknande men har som sagt fått två "repor" på skärmen (troligtvis skyddet), hade varit skönt att kunna byta och få bytet snyggt gjort.

Jag köpte ett gäng skärmskydd på ebay, drog bort det som satt på och satte på ett nytt direkt (Xperia S) Vet inte om det finns någon firma som gör det.

edit: vet inte om det finns skärmskydd med logga att köpa.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Jag är ju inte riktigt nöjd med kvaliteten på Z1, har de gjort någon förändring för Compact?

Jag har inte testat den men jag skulle kunna tro att det är desamma.
edit:
Vad tycker du har varit dåligt med kvaliteten på Z1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eppebansen:

Jag har inte testat den men jag skulle kunna tro att det är desamma.
edit:
Vad tycker du har varit dåligt med kvaliteten på Z1?

Skärmen var lättrepad men det har ju fått sin förklaring nu, då det är film som sitter över skärmen.

Permalänk

Stämmer det att det inte kommer med nån laddare å laddkabel i z1 compact , varför såna fall , vad ska man använda sig av då , vad kostar en laddare som passar ??

Permalänk

Z1 compact är lite för stor om man ska se till storleken på displayen, ser faktiskt lite konstigt ut.
http://www.phonearena.com/image.php?m=Reviews.Images&f=name&i...
Däremot kan jag tänka mig att det är en bra presterade lite rackare.