Permalänk
Medlem

Kabellist längre än 2m

Hej, jag har under en längre tid nu varit på jakt efter kabellist som är längre än 2 meter (~2,3m för att vara mer exakt). Anledningen till detta är att jag håller på att dra kabel från förstärkare upp till högtalare som är fästa högt på väggen. Jag vill därför helst slippa skarvar då det inte är jätte snyggt. Det vore även bra om de gick att köpa till 90graders vinklar, men det är inget krav.

Finns det någon som vet av var (eller om) man kan köpa detta?

Mod: flytta tråden om den inte passar här, visste inte riktigt vad jag skulle lägga den. Kabellist = kringutrustning till högtalare som är kringutrustning.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97M-Plus | 16gb ram | Asus Strix 970 | Phanteks PH-TC12DX | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair Force GS 120gb | Fractal Design Integra M 650w | Fractal Design Define Mini C

Permalänk
Medlem

Tackar! Om någon annan har tips på någon som är mindre är jag även tacksam för det

Permalänk
Medlem

Finns hur mycket sorter som helst kolla välsorterade (dyrare) byggvaruhus, eller hör med en elektrikerfirma. Så tar de hem allt du behöver. Finns massor av olika sorter, former och så. Ja, det finns även vinklar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

Bauhaus ? Finns hur mycket som heslt att välja mellan.
Nog är det fantastiskt att man startar en tråd om en sån här sak, förrän man använder google för att hitta vad som är närmaste butiken för kabellister

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Bauhaus ? Finns hur mycket som heslt att välja mellan.
Nog är det fantastiskt att man startar en tråd om en sån här sak, förrän man använder google för att hitta vad som är närmaste butiken för kabellister

Jag har faktiskt varit och pratat med dem på just Bauhaus. De påstod att de inte hade något Jag har dock dålig erfarenhet av deras hjälpsamhet tidigare, så de kanske bara inte orkade kolla i datorsystemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4:

Hej, jag har under en längre tid nu varit på jakt efter kabellist som är längre än 2 meter (~2,3m för att vara mer exakt). Anledningen till detta är att jag håller på att dra kabel från förstärkare upp till högtalare som är fästa högt på väggen. Jag vill därför helst slippa skarvar då det inte är jätte snyggt. Det vore även bra om de gick att köpa till 90graders vinklar, men det är inget krav.

Finns det någon som vet av var (eller om) man kan köpa detta?

Mod: flytta tråden om den inte passar här, visste inte riktigt vad jag skulle lägga den. Kabellist = kringutrustning till högtalare som är kringutrustning.

Tack på förhand!

Dom flesta har tyvärr bara 2 meter.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Om du använder kabellist av denna modell

så går det att få ganska snyggt med skarvar om man gör på detta vis

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.