Permalänk

Smartcoin (SMC)

Jag drog igång att mina Smartcoin idag. (Minar på http://www.xhash.net/). Myntet releasades igår klockan 24.00.

Första blocket var på 400.000 mynt och preminades av skaparen. Block 2-999 var på 1 mynt/block. Block 1000-> har 64 mynts reward.

Detta medförde att hashraten och difficultyn hann stabilisera sig och ingen med mycket hashpower kunde sno åt sig mycket i början.

I vilket fall så började jag mina i morse klockan 8 på block 1150 ungefär. Det är 41M mynt så om detta mynt som har ett rätt bra namn "tar sig" så kan man nog göra en hyfsad affär.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=400893.0

Permalänk

Tillägg: Man hade också fixat Wallets och packat ner dem för olika OS, men satt lösenord på filen. Sen så hade man en timer som räknade ner till 0 och släppte lösen till rarfilerna då

Verkar ha lagts ner mycket ansträngningar på detta mynt, även om det varit lite tyst från utvecklarna under dagen.

Permalänk
Medlem

Minar nog några så får vi se hur det blir
Snygg hemsida för övrigt, gott första intryck.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk

Blir att mine:a på dessa ett litet tag

Permalänk
Skrivet av Strongman:

Jag drog igång att mina Smartcoin idag. (Minar på http://www.xhash.net/). Myntet releasades igår klockan 24.00.

Första blocket var på 400.000 mynt och preminades av skaparen. Block 2-999 var på 1 mynt/block. Block 1000-> har 64 mynts reward.

Detta medförde att hashraten och difficultyn hann stabilisera sig och ingen med mycket hashpower kunde sno åt sig mycket i början.

I vilket fall så började jag mina i morse klockan 8 på block 1150 ungefär. Det är 41M mynt så om detta mynt som har ett rätt bra namn "tar sig" så kan man nog göra en hyfsad affär.

https://bitcointalk.org/index.php?topic=400893.0

Verkar intressant, blir så många nya så det lär ju inte bli någon succé men jag ska minea lite för skojs skull

Permalänk
Skrivet av jaggillarkakor:

Verkar intressant, blir så många nya så det lär ju inte bli någon succé men jag ska minea lite för skojs skull

Tänker själv mine:a lite för att se om det blev en vinstlott man drog. Kanske blir som DOGE?

Permalänk
Skrivet av kaktornet:

Tänker själv mine:a lite för att se om det blev en vinstlott man drog. Kanske blir som DOGE?

Haha, det hade varit sjukt nice om det blev som doge! Undra bara om doge kommer fortsätta såhär

Permalänk

Mine:ar lite nu för att testa på, får några större exchanges upp ögonen för Smartcoins så har det stor potential att lyckas!

Permalänk

Satte 750 K/hashes i arbete(ett 280x Toxic), hoppas på det bästa!

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk

https://bitcointalk.org/index.php?topic=434150.0

Tradingtråd på Bitcointalk:

"WTS 5 SMC for 0.025 BTC"

"Selling 1000 Smartcoins for 1.5 BTC."

"100 SMC for 0.145 BTC or 5.5 LTC or 75,000 DOGE"

"Hello everyone!

I am interested in buying your newly mined Smartcoins!

You can reach me via email at smckinley93@live.com(nearly instantly), or by Private message (15 mins).

We will negotiate a price, or you can message me with an offer Smiley
Let's set the standard for SMC!"

"Got 400 SMC up for .4 BTC."

Permalänk
Medlem

Det går inte att veta vilken e-coin som kommer vara standard valuta i det galaktiska människo imperiet om 1000 år....
Men är det smartcoin är det nog en bra affär att börja mina nu.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strongman:

Första blocket var på 400.000 mynt och preminades av skaparen. Block 2-999 var på 1 mynt/block. Block 1000-> har 64 mynts reward.
https://bitcointalk.org/index.php?topic=400893.0

Lål, ingen dålig premine där.
Mer oseriöst intryck är svårt att ge. Med det sagt, lycka till, det kan säkert gå bra i alla fall.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Lål, ingen dålig premine där.
Mer oseriöst intryck är svårt att ge. Med det sagt, lycka till, det kan säkert gå bra i alla fall.

0.78% premine låter ju inte speciellt högt jämfört med vad vissa coins har gjort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

0.78% premine låter ju inte speciellt högt jämfört med vad vissa coins har gjort.

Mindre dåligt gör det inte bra.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem

Hoppr på för skojs skull

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Mindre dåligt gör det inte bra.

Så du menar att 97% premine inte ger mer oseriöst intryck än 0.78% premine? Lever du helt utan gråskala i allt annat med? Svart eller vitt på allt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Så du menar att 97% premine inte ger mer oseriöst intryck än 0.78% premine? Lever du helt utan gråskala i allt annat med? Svart eller vitt på allt?

För att räknas som seriös med att skapa en decentraliserad valuta är det inte för mycket begärt att premissen för deltagandet är jämlik för alla som vill vara med från början. Att premina på det sättet ger ett intryck av skamlös gnidighet och människor som inte drar sig för sådant undviker jag som pesten.

0% premine hade fortfarande gett dom fördel så det räcker och blir över med att varit ute tidigt vid låg diff och allt som hör till, men de var tvungna att hogga åt sig en massa extra. Det finns många skäl till att det aldrig blir någonting av alla dom här mynten som kommer varje vecka och premining är ett av dom.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

För att räknas som seriös med att skapa en decentraliserad valuta är det inte för mycket begärt att premissen för deltagandet är jämlik för alla som vill vara med från början. Att premina på det sättet ger ett intryck av skamlös gnidighet och människor som inte drar sig för sådant undviker jag som pesten.

0% premine hade fortfarande gett dom fördel så det räcker och blir över med att varit ute tidigt vid låg diff och allt som hör till, men de var tvungna att hogga åt sig en massa extra. Det finns många skäl till att det aldrig blir någonting av alla dom här mynten som kommer varje vecka och premining är ett av dom.

Finns ju exempel på "seriösa" (hur seriös en påhittad digital valuta nu kan bli) kryptovalutor som har haft en liten premine, LTC är ett exempel.

Det finns faktiskt en hel del fördelar med en viss premine för spridningen av en ny kryptovaluta då det ger skaparna möjlighet att sprida valutan eller ge incitament till andra att skapa pooler med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Finns ju exempel på "seriösa" (hur seriös en påhittad digital valuta nu kan bli) kryptovalutor som har haft en liten premine, LTC är ett exempel.

Utifrån vad jag kan hitta så var endast tre block förgruvade i LTC; Genesisblocket + 2 block som verfierade genesisblocket. Dvs, det minimala som krävs för att få en kedja igång och körandes. 0.000178571% premine om jag räknar rätt. Missnöjet med premining verkar ha varit en stor bidragande faktor till det starka initiala stödet till LTC. https://bitcointalk.org/index.php?topic=47417.0

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Utifrån vad jag kan hitta så var endast tre block förgruvade i LTC; Genesisblocket + 2 block som verfierade genesisblocket. Dvs, det minimala som krävs för att få en kedja igång och körandes. 0.001785714% premine om jag räknar rätt. Missnöjet med premining verkar ha varit en stor bidragande faktor till det starka initiala stödet till LTC. https://bitcointalk.org/index.php?topic=47417.0

Premine kan vara viktigt för att få en spridning på mynt och fixa kampanjer osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Premine kan vara viktigt för att få en spridning på mynt och fixa kampanjer osv

Är det så mycket svårare att gruva till sig kampanjmynt i början?

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wolbur:

Är det så mycket svårare att gruva till sig kampanjmynt i början?

Nej inte svårt, men folk har mer motivation att sprida och fortsätta mina valutan om de fått lite gratis.

Om jag nu skulle skapa en coin och säga "titta här är en coin som inte är preminad något" skulle du sätta igång och mina detta eller vilja ha in denna på exchanges?
Om jag istället ger dig 1.000 av dessa coins så får du ju ett incitament att få dessa 1000 gratis coinsen att vara värda något. Gratis är gott och ger uppmärksamhet.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Nej inte svårt, men folk har mer motivation att sprida och fortsätta mina valutan om de fått lite gratis.

Om jag nu skulle skapa en coin och säga "titta här är en coin som inte är preminad något" skulle du sätta igång och mina detta eller vilja ha in denna på exchanges?
Om jag istället ger dig 1.000 av dessa coins så får du ju ett incitament att få dessa 1000 gratis coinsen att vara värda något. Gratis är gott och ger uppmärksamhet.

"titta här är en coin som inte är preminad något" var precis vad Charlie Lee sade och det funkade ganska bra för honom.
Du kan fortfarande ge mig 1000 coins som du minat ihop bredvid någon annan som är entusiastisk över ditt nya mynt. Troligtvis sprids det bättre då ni tillsammans känner fler människor som kan få mynt än vad du gör ensam.

Visa signatur

Ner med konsolbönderna! Rösta modermodemerat!

Permalänk
Inaktiv

Jag får inte igång skiten... Har jag fel kommando? Eller för mycket?

./cgminer --scrypt -o stratum+tcp://pool.xhash.net:3336 -u Användarnamn.Worker -p Worker Pass --intensity 13 --worksize 256 -g 2 --lookup-gap 2 --shaders 2048 --thread-concurrency 8192 --gpu-engine 1080,1030 --gpu-memclock 1500 --auto-fan --temp-target 75,85 --temp-overheat 80,90 --temp-cutoff 95,101

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152617:

Jag får inte igång skiten... Har jag fel kommando? Eller för mycket?

./cgminer --scrypt -o stratum+tcp://pool.xhash.net:3336 -u Användarnamn.Worker -p Worker Pass --intensity 13 --worksize 256 -g 2 --lookup-gap 2 --shaders 2048 --thread-concurrency 8192 --gpu-engine 1080,1030 --gpu-memclock 1500 --auto-fan --temp-target 75,85 --temp-overheat 80,90 --temp-cutoff 95,101

Ta bort ett av dom värdena så det står:

./cgminer --scrypt -o stratum+tcp://pool.xhash.net:3336 -u Användarnamn.Worker -p Worker Pass --intensity 13 --worksize 256 -g 2 --lookup-gap 2 --shaders 2048 --thread-concurrency 8192 --gpu-engine 1030 --gpu-memclock 1500 --auto-fan --temp-target 75,85 --temp-overheat 80,90 --temp-cutoff 95,101

Vad har du för kort?

Permalänk

Nu stödjer Coinmarket Smartcoins!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iFozz:

Ta bort ett av dom värdena så det står:

./cgminer --scrypt -o stratum+tcp://pool.xhash.net:3336 -u Användarnamn.Worker -p Worker Pass --intensity 13 --worksize 256 -g 2 --lookup-gap 2 --shaders 2048 --thread-concurrency 8192 --gpu-engine 1030 --gpu-memclock 1500 --auto-fan --temp-target 75,85 --temp-overheat 80,90 --temp-cutoff 95,101

Vad har du för kort?

2st 280x, får inte igång minern den poppar bara upp & stängs jätte snabbt. Men ltc mining går jätte bra. Känns bara lite skumt. Använder cgminer 3.7.2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon152617:

2st 280x, får inte igång minern den poppar bara upp & stängs jätte snabbt. Men ltc mining går jätte bra. Känns bara lite skumt. Använder cgminer 3.7.2

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm dedär verkar lurigt.

Jag antar att du inte bara har skrivit ./cgminer, utan hela vägen där cgminer ligger.

Min ser ut såhär tex : "C:\Users\Bög\Downloads\cgminer-3.5.0-windows\cgminer.exe"

Du måste ju även ha med --gpu-platform i din Bat.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Premine kan vara viktigt för att få en spridning på mynt och fixa kampanjer osv

Säkert kan det vara så. Däremot verkar det så att det fixas giveaways för kanske 1% och resten av mynten behåller ägaren/ägarna.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

De har satt det i system att skapa premined valutor, komma upp på exchanges och sälja av premine för att därefter starta en ny valuta.

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!