Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Säkert kan det vara så. Däremot verkar det så att det fixas giveaways för kanske 1% och resten av mynten behåller ägaren/ägarna.

En del av valutorna, ja, men långt ifrån alla
USDe coin, bra exempel, de använder i princip allt för att göra valutan större

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

En del av valutorna, ja, men långt ifrån alla
USDe coin, bra exempel, de använder i princip allt för att göra valutan större

1,5% premine, 24m usde. 1,3m~ går till utvecklare. Vet inte hur mycket giveaways det har varit men knappast 22,6m~.

Desto svårare det blir att mina detso mindre kommer ägaren/ägarna ge ut. Säg gärna någon crypto valuta som har gett bort mestadels eller allt av det som preminats

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFozz:

Hmm dedär verkar lurigt.

Jag antar att du inte bara har skrivit ./cgminer, utan hela vägen där cgminer ligger.

Min ser ut såhär tex : "C:\Users\Bög\Downloads\cgminer-3.5.0-windows\cgminer.exe"

Du måste ju även ha med --gpu-platform i din Bat.

Du menar alltså att du nickar bög? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Du menar alltså att du nickar bög? xD

Jag hoppas du förstår att så inte är fallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

1,5% premine, 24m usde. 1,3m~ går till utvecklare. Vet inte hur mycket giveaways det har varit men knappast 22,6m~.

Desto svårare det blir att mina detso mindre kommer ägaren/ägarna ge ut. Säg gärna någon crypto valuta som har gett bort mestadels eller allt av det som preminats

Total coins: 1,600,000,000
Premine: 24,000,000
Utdelat av preminen efter mindre än 3 veckor: 2,000,000 +

Det är väldigt mycket utdelat för vara en relativt ny valuta. De kommer ju knappast ge ut 22,6 miljoner i giveaways under en månad. Detta är ett long-term project.

Permalänk
Medlem

Hur börjar jag? Har laddat ned cgminer men kan inte logga in på min "worker" jag har skapat?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Total coins: 1,600,000,000
Premine: 24,000,000
Utdelat av preminen efter mindre än 3 veckor: 2,000,000 +

av dessa 2m+ har/går 1,3m~ till utvecklarna. 700k av preminen är egentligen inte mycket.

Citat:

Det är väldigt mycket utdelat för vara en relativt ny valuta. De kommer ju knappast ge ut 22,6 miljoner i giveaways under en månad. Detta är ett long-term project.

Jag sa inte att de måste/ska ge ut allt under 1 månad, däremot så kommer de aldrig ge ut allt. Går priset upp så ger de ut mindre, går priset högre än allt annat så säljer dom för en jävla massa pengar.

Ta tex ftc, wdc och de crypto valutor som har ett betydligt högre pris än usde, smartcoin osv. Hur mycket har gets ut där?. Antagligen inte mycket och dom kommer inte ge ut en större mängd mynt för att det är värt pengar.

Jag säger fortfarande att premine används till:
1. För att bli rik om valutan faktiskt blir värd nått.
2. För att ge ut gratis mynt för att göra valutan större.

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

av dessa 2m+ har/går 1,3m~ till utvecklarna. 700k av preminen är egentligen inte mycket.

Jag sa inte att de måste/ska ge ut allt under 1 månad, däremot så kommer de aldrig ge ut allt. Går priset upp så ger de ut mindre, går priset högre än allt annat så säljer dom för en jävla massa pengar.

Ta tex ftc, wdc och de crypto valutor som har ett betydligt högre pris än usde, smartcoin osv. Hur mycket har gets ut där?. Antagligen inte mycket och dom kommer inte ge ut en större mängd mynt för att det är värt pengar.

Jag säger fortfarande att premine används till:
1. För att bli rik om valutan faktiskt blir värd nått.
2. För att ge ut gratis mynt för att göra valutan större.

Nej, av de 2 miljonerna räknade jag bort till devs.
De har delat ut 2 miljoner till pooler, de som gjort bettingsidor för USDe, giveaways, youtube och hemsidor e.t.c

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

Nej, av de 2 miljonerna räknade jag bort till devs.
De har delat ut 2 miljoner till pooler, de som gjort bettingsidor för USDe, giveaways, youtube och hemsidor e.t.c

Visst, men då har ju devsen ändå behållt 11x så mycket och då ska man nog vara bra naiv om man tror att de kommer ge ut mer snarare än mindre framöver allteftersom valutan etableras.... Som nämnts tidigare i tråden, alla dessa valutor med en stor premine är bara moneygrabs, de satsar på att få upp på exchange för att sälja av för en snabb peng.

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Nej, av de 2 miljonerna räknade jag bort till devs.
De har delat ut 2 miljoner till pooler, de som gjort bettingsidor för USDe, giveaways, youtube och hemsidor e.t.c

Ok, fortfarande 20m~ kvar då

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Kan man använda programvara som är känd sedan tidigare (cgminer eller dyligt) för att mina dessa coins? Programvaran som jag har hittat som det verkar vara meningen att man ska installera har visserligen källkoden på github men den har bara legat uppe tre dagar vad jag kan se och den orkar man ju inte läsa igenom.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBu:

Kan man använda programvara som är känd sedan tidigare (cgminer eller dyligt) för att mina dessa coins? Programvaran som jag har hittat som det verkar vara meningen att man ska installera har visserligen källkoden på github men den har bara legat uppe tre dagar vad jag kan se och den orkar man ju inte läsa igenom.

Den är scrypt precis som massor av de andra tusentals coins som lanseras just nu är, så CGminer med versionen som har stöd för scrypt mining ska fungera utmärkt.

Permalänk
Moderator
Moderator

" - Hej Kalle, oj vad rik du blivit!
- Ja visst har jag, jag gjorde en helklurig grej förstår du!
- Jasså vaddå för grej?
- Jo du förstår, jag gick ut i skogen och grävde ner lite gamla skruvar jag hittade i pappas verktygslåda.
- Men det blir man väl inte rik på?
- Jo du förstår, jag sa till Lena och Tommy och Sören och lilla Anna att det fanns en skatt i skogen, och att den var jättevärdefull och om de bara grävde lite skulle de snart kunna köpa lördagsgodis fast det bara var onsdag!
- Men det blir väl inte någon rik på?
- Johoru, för Lena och Tommy och Sören och lilla Anna berättade för sina kompisar om skatten och deras kompisar berättade för sina kompisar och helt plötsligt var det massor med folk i skogen som grävde och ståhej runtomkring och det kom en gubbe som sålde korv och någon annan tryckte tröjor med 'Skogsskatten!'-tryck på och det kom en tant från tidningen och frågade saker och tog bilder.
Men oj vad spännande det låter, hittade du alltså en riktig skatt och det är därför du är så rik nu?
- Nej du förstår, mitt i all den där uppståndelsen om pappas gamla skruvar kom det en hel busslast med japaner i kostym som läst på internet om skogsskatten och de ville köpa allt de kunde komma över. 'Spikolanter' kallade de sig men det vet jag inte vad det är, så jag kom på att jag hade en massa skruvar kvar hemma för det var bara några jag grävt ner i skogen, så jag gick hem och hämtade skruvarna och smutsade ner dem med lite jord och visade för spikolanterna och de blev alldeles till sig och langande fram sedlar och mynt och guldklockor och en massa andra värdefulla saker, och så fick jag alltihop för mina skruvar.
- Oj, men vilken helklurig grej Kalle, vad sa dina vänner när de fick höra att du hade en massa skruv kvar?
- Äsch de fick säkert sålt varsin skruv till spikolanterna så de får lite lördagsgodis på fredag i varje fall.
- Men nu när du blivit så rik Kalle, vad skall du göra nu?
- Joho serru, imorrn skall jag ner till stranden och gräva ner några puttekulor och starta en ny skattjakt men det klurigaste är att jag har nästan hela kulpåsen kvar hemma! Du kan få en puttekula om du berättar för dina kompisar om skatten."

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Ok, fortfarande 20m~ kvar då

Precis
Perfekt att dela ut under 1-2 år

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Precis
Perfekt att dela ut under 1-2 år

Ges 1% av de 20m blir jag väldigt förvånad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

" - Hej Kalle, oj vad rik du blivit!
- Ja visst har jag, jag gjorde en helklurig grej förstår du!
- Jasså vaddå för grej?
- Jo du förstår, jag gick ut i skogen och grävde ner lite gamla skruvar jag hittade i pappas verktygslåda.
- Men det blir man väl inte rik på?
- Jo du förstår, jag sa till Lena och Tommy och Sören och lilla Anna att det fanns en skatt i skogen, och att den var jättevärdefull och om de bara grävde lite skulle de snart kunna köpa lördagsgodis fast det bara var onsdag!
- Men det blir väl inte någon rik på?
- Johoru, för Lena och Tommy och Sören och lilla Anna berättade för sina kompisar om skatten och deras kompisar berättade för sina kompisar och helt plötsligt var det massor med folk i skogen som grävde och ståhej runtomkring och det kom en gubbe som sålde korv och någon annan tryckte tröjor med 'Skogsskatten!'-tryck på och det kom en tant från tidningen och frågade saker och tog bilder.
Men oj vad spännande det låter, hittade du alltså en riktig skatt och det är därför du är så rik nu?
- Nej du förstår, mitt i all den där uppståndelsen om pappas gamla skruvar kom det en hel busslast med japaner i kostym som läst på internet om skogsskatten och de ville köpa allt de kunde komma över. 'Spikolanter' kallade de sig men det vet jag inte vad det är, så jag kom på att jag hade en massa skruvar kvar hemma för det var bara några jag grävt ner i skogen, så jag gick hem och hämtade skruvarna och smutsade ner dem med lite jord och visade för spikolanterna och de blev alldeles till sig och langande fram sedlar och mynt och guldklockor och en massa andra värdefulla saker, och så fick jag alltihop för mina skruvar.
- Oj, men vilken helklurig grej Kalle, vad sa dina vänner när de fick höra att du hade en massa skruv kvar?
- Äsch de fick säkert sålt varsin skruv till spikolanterna så de får lite lördagsgodis på fredag i varje fall.
- Men nu när du blivit så rik Kalle, vad skall du göra nu?
- Joho serru, imorrn skall jag ner till stranden och gräva ner några puttekulor och starta en ny skattjakt men det klurigaste är att jag har nästan hela kulpåsen kvar hemma! Du kan få en puttekula om du berättar för dina kompisar om skatten."

Thats why it works!

Visa signatur

"Obi-Wan: Luke, you will find that many of the truths we cling to depend greatly on our own point of view."
— Return of the Jedi
So help spread Dogecoin Many world. Such address: D6wTiKAD9hbVcgRgML687jvj2KiqAbiaUR
So good Much deed! ( Currently: Very few DOGEcoins donated ) even few deeds can be good!

Permalänk
Medlem

Min .bat fil stängs ner direkt?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av twit:

" - Hej Kalle, oj vad rik du blivit!
- Ja visst har jag, jag gjorde en helklurig grej förstår du!
- Jasså vaddå för grej?
- Jo du förstår, jag gick ut i skogen och grävde ner lite gamla skruvar jag hittade i pappas verktygslåda.
- Men det blir man väl inte rik på?
- Jo du förstår, jag sa till Lena och Tommy och Sören och lilla Anna att det fanns en skatt i skogen, och att den var jättevärdefull och om de bara grävde lite skulle de snart kunna köpa lördagsgodis fast det bara var onsdag!
- Men det blir väl inte någon rik på?
- Johoru, för Lena och Tommy och Sören och lilla Anna berättade för sina kompisar om skatten och deras kompisar berättade för sina kompisar och helt plötsligt var det massor med folk i skogen som grävde och ståhej runtomkring och det kom en gubbe som sålde korv och någon annan tryckte tröjor med 'Skogsskatten!'-tryck på och det kom en tant från tidningen och frågade saker och tog bilder.
Men oj vad spännande det låter, hittade du alltså en riktig skatt och det är därför du är så rik nu?
- Nej du förstår, mitt i all den där uppståndelsen om pappas gamla skruvar kom det en hel busslast med japaner i kostym som läst på internet om skogsskatten och de ville köpa allt de kunde komma över. 'Spikolanter' kallade de sig men det vet jag inte vad det är, så jag kom på att jag hade en massa skruvar kvar hemma för det var bara några jag grävt ner i skogen, så jag gick hem och hämtade skruvarna och smutsade ner dem med lite jord och visade för spikolanterna och de blev alldeles till sig och langande fram sedlar och mynt och guldklockor och en massa andra värdefulla saker, och så fick jag alltihop för mina skruvar.
- Oj, men vilken helklurig grej Kalle, vad sa dina vänner när de fick höra att du hade en massa skruv kvar?
- Äsch de fick säkert sålt varsin skruv till spikolanterna så de får lite lördagsgodis på fredag i varje fall.
- Men nu när du blivit så rik Kalle, vad skall du göra nu?
- Joho serru, imorrn skall jag ner till stranden och gräva ner några puttekulor och starta en ny skattjakt men det klurigaste är att jag har nästan hela kulpåsen kvar hemma! Du kan få en puttekula om du berättar för dina kompisar om skatten."

Bästa inlägget på SweClockers (och näst bäst på internet) detta året

HAHAHA! Seriöst, det var döskoj XD

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Smartcoin har bara idag stigit med ca 200%. Känns som det kan bli några slantar här

EDIT: Var uppe på 400 % innan den dök ner igen

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Det rör fortfarande på sig! Blir nog bra det här!

Visa signatur

//Totte

Permalänk

Bra att man var ute snabbt med att mine:a dessa

Permalänk

Mmm jag var ute i hyfsad tid, men har velat lite fram o tillbaka så har inte så många, men hoppas de ökar desto mer i värde, ser ju onekligen bra ut, kan bli en rejäl ökning på lite sikt!

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Finns det nånstans att sälja coinsen än?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Finns det nånstans att sälja coinsen än?

Finns nio stycken exchanges. Men jag skulle verkligen inte sälja just nu. Priset är i bott, men vänta bara, prisökning kommer garanterat.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av scienta:

Finns det nånstans att sälja coinsen än?

finns väl på 7 exchanges än så länge, men ingen mening att sälja de ännu, de ska hoppa upp ganska mycket i pris innan jag kommer släppa mina iaf.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Finns nio stycken exchanges. Men jag skulle verkligen inte sälja just nu. Priset är i bott, men vänta bara, prisökning kommer garanterat.

finns 7 st just nu.

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

Låter nice! Hoppar på tåget och ser om jag kan få ut nåt. Inte fått tag på ett AMD-kort än, så minar det lilla jag kan med mitt 660, hehe.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Det var väl fan att de par tusen coins man hade försvann när hårddisken la av.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnteBellum:

finns 7 st just nu.

Kanske det. Dev skriver 9 haha http://gyazo.com/6ff4a4c89840df2ce2a622c4f30160cd.png

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Mjo men COINWARZ | COINMARKETCAP är inte exchanges om man ska vara petig, fast det finns ju med där också så man ska inte klaga!

Visa signatur

//Totte