Permalänk
Medlem

Externt tangentbord till laptop.

Hej alla,

Jag har idag inhandlat en Samsung ATIV book 9 till kontoret, men inte långt efter unboxing stöter jag på ett problem.

När jag skall koppla ett externt tangentbord och använda mig utav, fungerar inte keypaden. Har testat med 5 olika tangentbord, alla drivrutiner korrekt samt datorn är helt uppdaterad.

Kan detta ha något att göra med att på datorns tangentbord finns det ingen keypad och därav fungerar det inte heller på ett externt tangentbord?

Hoppas någon kan hjälpa mig i denna frågan.

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte så enkelt att du inaktiverat numlock ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte så enkelt att du inaktiverat numlock ?

Tror du själv att en laptop utan keypad har numlock?

Permalänk
Rekordmedlem

Ja jag har 2, de aktiverar ett "märkt" numeriskt tangentbord bland bokstäverna.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1Nkz:

Tror du själv att en laptop utan keypad har numlock?

Nästan alla loptop jag sett har en numlock knapp

Permalänk
Rekordmedlem

Kolla på uio och knapparna där det är det numeriska, man slår på numlock på det här tangentbordet genom att trycka fn + f11

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Det löser fortfarande inte mitt problem.

Permalänk
Rekordmedlem

Har du kollat i kontrollpanelen vad du har för tangentbord angivet där då? och under språkinställningar ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst två trådar p.g.a. korspostning (se forumregel § 3.3). Eftersom detta inte är första gången har du också förbrukat rätten att skapa fler trådar om detta ämne.

/KimTjik