Permalänk
Medlem

Linux, programmering & media

Tja!

Börjar bli dags att köpa ny laptop då den nuvarandes batteri inte håller speciellt länge.

Jag letar efter en laptop med Haswell och SSD, 13-15"@1920x1080. Jag vill inte ha ett dedikerat grafikkort utan helst integrerat HD5xxx men de verkar Apple ha fått =(.

Ultrabook, standard eller business laptop spelar ingen roll. Pris vetifan, inte över 13k iaf.

Kollat på schenker s413 (http://mysn.eu/schenker-s413) i7 med fyra cores dock och det känns lite overkill och den har <6h batteritid. Sen ska trackpaden & tangenbordet vara halvdåliga...

Några andra förslag?

EDIT: 4gb+ minne behövs(8 från början eller 4 med extra slot).

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Sony Vaio pro är mitt förslag.
Uppdaterades precis med möjligheten att kunna välja en processor med HD5000.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Sony Vaio pro är mitt förslag.
Uppdaterades precis med möjligheten att kunna välja en processor med HD5000.

Jag tittade lite fort på den också men där var det ju max 4gb minne fastlött på de jag såg på dustin osv...? Man vill ju gärna sätta dit en 4gb sticka till. Annars verkar den vara najs. Var får man välja komponenter till den? Tack för förslaget!

EDIT: Hittade dit. 12.869,00 SEK med det jag ville ha.=P

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Du konfigurerar på sony.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av engywook:

Jag tittade lite fort på den också men där var det ju max 4gb minne fastlött på de jag såg på dustin osv...? Man vill ju gärna sätta dit en 4gb sticka till. Annars verkar den vara najs. Var får man välja komponenter till den? Tack för förslaget!

EDIT: Hittade dit. 12.869,00 SEK med det jag ville ha.=P

Antar att du hittade till Sonys egna hemsida?

Det blev mycket pengar!
Vad konfigurerade du med?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har en Vaio Pro i5 - kommer aldrig köpa en Sony igen. De har rebrandat Radeon chippet i den så att det inte går att uppgradera till win 8(finns ingen drivis). Samt att jag fick byta Wifi kortet i laptopen för att få den att fungera OK i nätet.

Googla på Sony Vaio och Wifi problem så kommer du se

Skulle utan tvekan köpt en Mac Book pro retina, vill du inte köra OSX, tryck in windows / linux

Med vänlig hälsning, Lazze

Permalänk

Macbook Pro retina. Kör linux om du vill! Riktigt solitt bygge med bakgrundebelyst tangentbord, monsterbatteritid och skärm. Högt pris och inte modulär på något sätt.

Visa signatur

Ny burk: 7600x, X670E-plus, RTX3080, 32GB DDR5, 2 TB NVMe, 8TB 3.5"
Pensionerad burk: x5650@3.5 GHz, GTX 670, 12 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

Har en Vaio Pro i5 - kommer aldrig köpa en Sony igen. De har rebrandat Radeon chippet i den så att det inte går att uppgradera till win 8(finns ingen drivis). Samt att jag fick byta Wifi kortet i laptopen för att få den att fungera OK i nätet.

Googla på Sony Vaio och Wifi problem så kommer du se

Skulle utan tvekan köpt en Mac Book pro retina, vill du inte köra OSX, tryck in windows / linux

Med vänlig hälsning, Lazze

En sån här Vaio Pro? http://www.sony.se/buy/vaio-pro-11-13

Men ja, MB Pro Retina är definitivt en bra dator.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Antar att du hittade till Sonys egna hemsida?

Det blev mycket pengar!
Vad konfigurerade du med?

kostade 3460:- från i5 till i7 med HD5000 så inte direkt värt det.

Skrivet av Tea42BBS:

Har en Vaio Pro i5 - kommer aldrig köpa en Sony igen. De har rebrandat Radeon chippet i den så att det inte går att uppgradera till win 8(finns ingen drivis). Samt att jag fick byta Wifi kortet i laptopen för att få den att fungera OK i nätet.

Googla på Sony Vaio och Wifi problem så kommer du se

Skulle utan tvekan köpt en Mac Book pro retina, vill du inte köra OSX, tryck in windows / linux

Med vänlig hälsning, Lazze

Åfan, tråkigt, får googla och kolla lite.

Skrivet av rallyreavan91:

Macbook Pro retina. Kör linux om du vill! Riktigt solitt bygge med bakgrundebelyst tangentbord, monsterbatteritid och skärm. Högt pris och inte modulär på något sätt.

Angående Macbook så är retina säkert asbra men jag är ganska anti apple. Så det blir inget med det, men tack för förslagen iaf!=P

EDIT: Orelaterat till topic men jag köpte ny mp3spelare idag så jag slipper det där jävla Itunes.

Visa signatur

"I do not know with which weapons WWIII will be fought, but WWIV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av engywook:

kostade 3460:- från i5 till i7 med HD5000 så inte direkt värt det.

Ajfan, det var dyrt...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H