trasigt nätagg, måste ha nytt! hjälp mig!!

Permalänk
Medlem

trasigt nätagg, måste ha nytt! hjälp mig!!

Hej!

Mitt nätagg gick sönder igår natt och nu måste jag ha ett nytt.

Kör ett Asus M4N68t LE v2 moderkort med en Amd FX-6300 Blackediton processor, 8gb ram och ett Radeon HD 6870

Mitt tidigare nätagg är ett AXP 630.

Jag drog upp klockningen på mitt grafikkort i förrgår och igår när jag satt och spelade så tyckte jag det gick lite segare än vanligt, så dog datorn helt utan förvarning ca 2 timmar efter det.

När jag stänger av nätagget, drar ut sladden, stoppar tillbaka sladden och slår på agget och sedan slår på datorn så buzzar det till i nätagget bara en gång, ingenting händer. En grön lampa på moderkortet lyser endast. Jag och de 3 andra datorkunniga personer jag pratat med har fastställt att det till 98% är nätagget som är trasigt. Input på det?

funderar på att köpa ett corsair 650w som jag sedan när jag uppgraderar min dator kan flytta över. Kan någon hjälpa mig vilket som passar till de komponenter jag har just nu i datorn..

Visa signatur

Intel i7 4790k [] Asus maximus HERO VII Z-97 [] Ram : Corsair 16GB vengeance pro 1600Mhz red [] Msi Gtx 780 OC edition [] PSU : EVGA supernova G2 850W 80+ gold [] Kylning : Corsair H100i

Permalänk
Medlem

Har ett NZXT hades också, om det behövs vetas!

Visa signatur

Intel i7 4790k [] Asus maximus HERO VII Z-97 [] Ram : Corsair 16GB vengeance pro 1600Mhz red [] Msi Gtx 780 OC edition [] PSU : EVGA supernova G2 850W 80+ gold [] Kylning : Corsair H100i

Permalänk
Medlem

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/ntaggregat/modul...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

nice. kollat på komplett bara, det där såg väldigt bra ut och värt sina pengar antar jag! tack så mycket!

Visa signatur

Intel i7 4790k [] Asus maximus HERO VII Z-97 [] Ram : Corsair 16GB vengeance pro 1600Mhz red [] Msi Gtx 780 OC edition [] PSU : EVGA supernova G2 850W 80+ gold [] Kylning : Corsair H100i