AMD Radeon R9-serien drabbas av leveransproblem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

NDA lyftes i december, kortets försäljningsstart angavs till 9:e januari. Det är obestridlig fakta.

Ja en papperslansering(kort till reviews men inte till kunder) iallafall vad jag och de flesta recensenter kallar det för.

Skrivet av Aleshi:

Jag har argumenterat för att 290X är en ovanligt dålig lansering. Jag säger bara att man är onyanserad i sin syn på saker om man glömmer nVidias problem med tillgång de haft vid lanseringar.

Då är vi överens då.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Ja en papperslansering(kort till reviews men inte till kunder) iallafall vad jag och de flesta recensenter kallar det för.

Jag är inte med här. Vad exakt blir sämre av att de tidigarelägger NDA-lyft med ett par veckor. Det är inte fråga om att korten blev senare, lanseringen var spikad till 9:e januari enligt rykten ett tag innan NDA-lyft.

Så om nVidia lyfter NDA på 750Ti redan denna veckan, gör det lanseringen den 24:e misslyckad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Komplett hade ca 80 kort i lager fram tills förra veckan. De gick åt rätt fort men de höll sig i lager några dagar iallafall. Jag hade en beställning hos en annan butik och avbokade där och köpte ett kort från Komplett istället.

Alina har två i lager: http://www.alina.se/Produkt.aspx?site=prisjakt&T2=11227-00-50... för 3890kr. Med http://www.alina.se/registrera.aspx?sweclockers=&Logout=True bör priset gå ner till 3773kr dessutom. I övrigt verkar det allmänt vara slut och det är att boka och hoppas man får något kort.

såg det nu :/ fast denna gång har jag redan betalt, är det krångligt att få tillbax pengar, tänkte om det är så att man bara får tillgodo eller om man får tillbax pengarna på kontot???

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag är inte med här. Vad exakt blir sämre av att de tidigarelägger NDA-lyft med ett par veckor. Det är inte fråga om att korten blev senare, lanseringen var spikad till 9:e januari enligt rykten ett tag innan NDA-lyft.

Så om nVidia lyfter NDA på 750Ti redan denna veckan, gör det lanseringen den 24:e misslyckad?

Kortet (7970) lanserades den 22 dec 2011 utan hårdvara i försäljningsleden= papperslansering . Om Nvidia lanserar 750ti utan hårdvara i försäljningsleden= papperslansering

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AndersBlomdahl:

såg det nu :/ fast denna gång har jag redan betalt, är det krångligt att få tillbax pengar, tänkte om det är så att man bara får tillgodo eller om man får tillbax pengarna på kontot???

Det borde nog bli återbetalning eller att de släpper pengarna hos den butik du redan handlat hos. Det bästa är att ringa de om du överväger att avbeställa.

Jag såg nu att Alina verkar ha fått in mer kort under dagen, 20st i postorderlagret just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Kortet (7970) lanserades den 22 dec 2011 utan hårdvara i försäljningsleden= papperslansering . Om Nvidia lanserar 750ti utan hårdvara i försäljningsleden= papperslansering

Du svarar inte på min fråga, du försöker däremot få ett äpple att se ut som ett päron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du svarar inte på min fråga, du försöker däremot få ett äpple att se ut som ett päron.

Frågan man bör ställa är snarare varför AMD papperslanserade 7970?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Du svarar inte på min fråga, du försöker däremot få ett äpple att se ut som ett päron.

Det fick du ju.Kortet papperslanserades den 22 dec.Om du vill kalla det "att lyfta nda tidigare" får väl stå för dej.Om Nvidia gör det samma så är det också papperslansering.

Skrivet av BiffenL:

Frågan man bör ställa är snarare varför AMD papperslanserade 7970?

Skulle väl tippa på att de inte ville missa julhandeln(kortet gick att beställa då)

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Frågan man bör ställa är snarare varför AMD papperslanserade 7970?

Den är väl ändå irrelevant för sammanhanget. Men att släppa NDA innan jul kan ju vara ett sätt att nå ut till alla som annars köpt andra kort i mellandagarna.

Skrivet av tEan:

Det fick du ju.Kortet papperslanserades den 22 dec.Om du vill kalla det "att lyfta nda tidigare" får väl stå för dej.Om Nvidia gör det samma så är det också papperslansering.

Men vad är dåligt, om de hållit fast vid den 9:e januari och inte lyft NDA innan dess. På vilket sätt hade det varit en bättre lansering? Vilka brister fanns i lanseringen som den blev?