Radeon 7950 Vsync problem, Amd Catalyst 13.12 som är problemet?

Permalänk

Radeon 7950 Vsync problem, Amd Catalyst 13.12 som är problemet?

Tja!

Har haft problem ett tag nu med att min dataskärm(BenQ2420Hd) har vsync problem. Däremot har inte min tvskärm(Samsung, 42",1920x1080) några problem med vsync. När jag kör spelet LOL så är vsync avstängt och jag har inga problem med bilden. Jag kör Amd catalyst 13.12 som ska vara den senaste till min gpu.

Avinstallerar jag Amd catalyst så försvinner problemet, finns det någon annan drivrutin jag kan köra eftersom det verkar vara drivrutinsfel.

Någon som har någon smart lösning på problemet?

// Johan H

Permalänk
Medlem

Finns en beta 14.1 testa den och se om det blir skillnad.

Glöm inte att använda drivesweeper om du byter drivare

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Skrivet av niblA88:

Finns en beta 14.1 testa den och se om det blir skillnad.

Glöm inte att använda drivesweeper om du byter drivare

Får ta och prova om det fungerar! Tack så mycket för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Får ta och prova om det fungerar! Tack så mycket för tipset!

återkom gärna med resultat

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Skrivet av niblA88:

återkom gärna med resultat

Tja!

Installera sweeper och installerade beta versionen tyvärr så fungerade betan värre eftersom det var lite instabil. Om man har vsync problem på en skärm har man alltid problem med den andra också då? Eftersom jag har bara fel på en av dom(dataskärmen), så kanske det är mer skärmens inställningar jag måste ändra på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Tja!

Installera sweeper och installerade beta versionen tyvärr så fungerade betan värre eftersom det var lite instabil. Om man har vsync problem på en skärm har man alltid problem med den andra också då? Eftersom jag har bara fel på en av dom(dataskärmen), så kanske det är mer skärmens inställningar jag måste ändra på?

Tråkigt. Betan krånglade lite på min burk också, men efter några omstarter och jag stångats lite med inställningar fungerande den bättre än 13.12. Jag får be att återkomma ikväll så hjälper jag dig med en eftersökning.

Edit: Beskriv problemet lite noggrannare, får du artefakter på Beng-skärmen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Skrivet av niblA88:

Tråkigt. Betan krånglade lite på min burk också, men efter några omstarter och jag stångats lite med inställningar fungerande den bättre än 13.12. Jag får be att återkomma ikväll så hjälper jag dig med en eftersökning.

Edit: Beskriv problemet lite noggrannare, får du artefakter på Beng-skärmen?

Tja!

Problemet uppstår endast på min BenQ skärm, problemet är att bilden "delar" på sig precis som denna http://www.tweakguides.com/images/GGDSG_19.jpg
Provat att sänka upplösningen till 1280x1024 för att få ut 75mhz på skärmen fortfarande problem. När jag spelar LoL/Bioshock infinity så har jag inga problem så länge jag inte aktiverar vsync. Har aldrig problem på min Tvskärm, borde jag ha problem på tvskärmen också om jag har det på min dataskärm?

EDIT: Provade om "spegla" "utvidga skärmar" "visa endast på skärm 1/2" var problemet och problemet var kvar på alla inställningar.

Provat köra detta som test: http://www.youtube.com/watch?v=22ftfoCSPQI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan Holm:

Tja!

Problemet uppstår endast på min BenQ skärm, problemet är att bilden "delar" på sig precis som denna http://www.tweakguides.com/images/GGDSG_19.jpg
Provat att sänka upplösningen till 1280x1024 för att få ut 75mhz på skärmen fortfarande problem. När jag spelar LoL/Bioshock infinity så har jag inga problem så länge jag inte aktiverar vsync. Har aldrig problem på min Tvskärm, borde jag ha problem på tvskärmen också om jag har det på min dataskärm?

EDIT: Provade om "spegla" "utvidga skärmar" "visa endast på skärm 1/2" var problemet och problemet var kvar på alla inställningar.

Provat köra detta som test: http://www.youtube.com/watch?v=22ftfoCSPQI

Gött att det löste sig, du råkar inte vara yrkesverksam i Tranås?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 1600@3,9 ghz med NZXT kraken GPU: Asus rog strix 1080 PSU: Corsair RM 850W MOBO: Asus rog strix b350 OS: Windows 10 home.

Permalänk
Skrivet av niblA88:

Gött att det löste sig, du råkar inte vara yrkesverksam i Tranås?

Det gjorde ju inte det, såg fel och märkte att det fortfarande var kvar. Nop går fortfarande på gymnasiet!