Vit bakrund samt färgglada linjer över skärm, trasigt grafikkort ?

Permalänk
Medlem

Vit bakrund samt färgglada linjer över skärm, trasigt grafikkort ?

EDIT:

Det löste sig.

Jag bytte kylpasta samt thermalpads på processor grafikkort samt northbridge

Hej jag har en gammal fujitsu/siemens laptop som strejkar den har ränder över skärmen ändra från uppstart för att när den sedan
vad kan det vara för fel ?

Inverter?
Grafikkort ?
Flexkabel ?

Se bild

Permalänk

samma problem!

Hej! Har en likadan och har samma streckar. Byta kylpasta & thermalpads, är det något man kan göra själv, eller lämnade du in den? Har inte öppnat en dator på ett antal år och har inte fixat med just sånt innan, men tror du en händig klarar av det? Vart beställde du delarna från?

Permalänk
Medlem

Jag har varit i bärbara datorer förut.
Det är samma sak som en stationär egentligen, fast platt och kompakt.
Det kan vara lite knepigt att få upp dem ibland. Vissa räcker det att skruva upp locket på baksidan, på andra tar man det från ovansidan bakom t-bordet. Men är man inte född igår eller har tummen centralplacerad så ska det gå bra. Håll koll på skruvarna bara

Permalänk
Avstängd

Hej på er. Jag lånar denna gamla tråden lite. Min sambos laptop blir ungefär som på bilden ofta. Om man slår lite lätt på sidan blir den bra en stund sen kommer det tillbaks. Vad kan det vara för fel , något glapp kanske ? Är det nått man kan åtgärda själv eller måste den lämnas in ? Det är ingen garanti kvar på den.

Permalänk
Skrivet av Stoner09:

Hej på er. Jag lånar denna gamla tråden lite. Min sambos laptop blir ungefär som på bilden ofta. Om man slår lite lätt på sidan blir den bra en stund sen kommer det tillbaks. Vad kan det vara för fel , något glapp kanske ? Är det nått man kan åtgärda själv eller måste den lämnas in ? Det är ingen garanti kvar på den.

Låter som att kontakten till skärmen är lös. Pröva ta och öppna upp datorn (förutsatt att du vet hur) och tryck till skärmkabeln. Brukar sitta på vänster sida under tangentbordet. Ganska säker på att det är problemet.

Lycka till

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < )

Permalänk
Avstängd
Skrivet av struggler:

Låter som att kontakten till skärmen är lös. Pröva ta och öppna upp datorn (förutsatt att du vet hur) och tryck till skärmkabeln. Brukar sitta på vänster sida under tangentbordet. Ganska säker på att det är problemet.

Lycka till

Tack för tipset. Jag öppnade upp så jag kom åt några kablar där och tryckte fast dom lite och än så länge verkar det fungera Tänk att det kunde vara så enkelt om det nu håller sig så. Jag som tänkte lämna in den. En annan sak med den är att ingen av de 2 usb portarna funkar , men det är väl inget man kan fixa själv. Dom skulle nog behöva bytas ut.