Permalänk

hur det kan se upp hoppas någon ny blir sugen å spela

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag och några polare har bytt server till Cobalt och spelar NC. Kör mest Light/Heavy assualt och ibland Engineer... Gillar Light Assualt mest och funderar lite på vilket vapen som kan vara värt att investera i. Samlar dock Certs till C4 just nu men har funderat på att faktiskt stödja utvecklarna och köpa SC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

https://www.youtube.com/watch?v=7v0iKyc9kwc#t=155
hur det kan se upp hoppas någon ny blir sugen å spela

ni tog hela kontinenten här va?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Skrivet av ksw:

ni tog hela kontinenten här va?

Ah nej jag spelar vs på cobalt, bara en cool film jag hittade.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av dajv:

Jag och några polare har bytt server till Cobalt och spelar NC. Kör mest Light/Heavy assualt och ibland Engineer... Gillar Light Assualt mest och funderar lite på vilket vapen som kan vara värt att investera i. Samlar dock Certs till C4 just nu men har funderat på att faktiskt stödja utvecklarna och köpa SC.

Köp inte vapen för SC det är inte värt. Köp lite rolig camo eller en player studio-hjälm ist. Light assult är nice, dock inte så bra i squadplay imo. Men roligt solo.

Permalänk

haha skillad kille

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Köp inte vapen för SC det är inte värt. Köp lite rolig camo eller en player studio-hjälm ist. Light assult är nice, dock inte så bra i squadplay imo. Men roligt solo.

Asså, det är inte värt nya vapen i spelet? Det jag kan sakna som lightassualt är mer ammo i vapnet. Gillar Heavyassualts vapen rätt mycket. En sådan variant fast för lightassualt hade varit gött. Vad är värt att spara/bränna SC på då? Någon som har bra förslag för varje klass? alternativt fordonstillbehör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dajv:

Asså, det är inte värt nya vapen i spelet? Det jag kan sakna som lightassualt är mer ammo i vapnet. Gillar Heavyassualts vapen rätt mycket. En sådan variant fast för lightassualt hade varit gött. Vad är värt att spara/bränna SC på då? Någon som har bra förslag för varje klass? alternativt fordonstillbehör.

Köp vad du vill för dina SC. Jag har har sjäv köpt två eller tre vapen för SC, och är nöjd. Har sammanlagt samlat ihop ~4500 certs, och hade aldrig kunnat samla ihop nog för att köpa de vapen jag har nu.

Det enda jag kan rekommendera är Corvus för medic och vilken SMG som helst. Vapnet du börjar med är helt okej, speciellt om du spenderar lite certs i lite nya attachments som passar din spelstil.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Köp inte vapen för SC det är inte värt. Köp lite rolig camo eller en player studio-hjälm ist. Light assult är nice, dock inte så bra i squadplay imo. Men roligt solo.

LA är väldigt underskattat IMO, speciellt för squadplay. En grupp om 5-12 light assaults kan vara väldigt effektiva med lite teamwork och kommunikation.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med minnes läckor i ps2?

Om jag kör igång ps2 tar det 1 timme ungefär sen är belastningen på ram minnena 96 % har testat att ställa ner texturerna till high, men det tog då 1.5 - 2 timmar innan belastningen var uppe i 96 %.
Jag hade inte det här problemet före infiltrator patchen.
Har 6gb ddr3 ram, men det är bara ps2 som drar så mycket ram, i vanliga fall ligger användningen på 50-70% i spel. Funderar
nu på om jag ska köpa mera ram, men vet inte om det kommer att hjälpa

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Thunde:

Någon som har problem med minnes läckor i ps2?

Om jag kör igång ps2 tar det 1 timme ungefär sen är belastningen på ram minnena 96 % har testat att ställa ner texturerna till high, men det tog då 1.5 - 2 timmar innan belastningen var uppe i 96 %.
Jag hade inte det här problemet före infiltrator patchen.
Har 6gb ddr3 ram, men det är bara ps2 som drar så mycket ram, i vanliga fall ligger användningen på 50-70% i spel. Funderar
nu på om jag ska köpa mera ram, men vet inte om det kommer att hjälpa

Spelet har läckt minne sen det släpptes.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av Vation:

LA är väldigt underskattat IMO, speciellt för squadplay. En grupp om 5-12 light assaults kan vara väldigt effektiva med lite teamwork och kommunikation.

Skickades från m.sweclockers.com

Fast det kan alla klasser.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Fast det kan alla klasser.

Ett gäng medics kan inte hoppa över en mur.

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk

Man blir sugen på att dra igång det här igen, synd att man inte får med sig polarna..

Permalänk
Skrivet av muzzepigg:

Man blir sugen på att dra igång det här igen, synd att man inte får med sig polarna..

Kör själv då, man hittar alltid folk å spela med iaf.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av Vation:

Ett gäng medics kan inte hoppa över en mur.

Tja, om man har en tank med sig kan man använda pipan som brygga upp på muren/balkongen etc, eller gå runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Tja, om man har en tank med sig kan man använda pipan som brygga upp på muren/balkongen etc, eller gå runt.

Har jag aldrig ens tänkt på. Det ska användas nästa gång en mur är i vägen!

Visa signatur

Asrock Extreme 44670K @ 4.4 GHzGTX 770 4GB @1250/3663 MHzCorsair TX650Corsair K90Logitech G700Qpad QH-90

Permalänk

Någon mer än jag som ibland har bekymmer att starta ibland?
Launchpaden kommer upp men det verkar inte som den lyckas få kontakt med servern föratt kolla updates så jag får aldrig en stor grön startknapp?

Dock så står det att alla servrar är up and running....

Visa signatur

Raijintek Ophion Evo | 9900K | EVGA GTX 1080Ti | Gigabyte Z390 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | Corsair H100i |

Permalänk
Skrivet av Conglo:

Är det bara jag som laggar något extremt på Planetside idag?

Inte haft någon lagg, vilken server spelar du på?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av IcarusAronsson:

Någon mer än jag som ibland har bekymmer att starta ibland?
Launchpaden kommer upp men det verkar inte som den lyckas få kontakt med servern föratt kolla updates så jag får aldrig en stor grön startknapp?

Dock så står det att alla servrar är up and running....

De håller nog på med maintance/patch. Ser ofta ut som att servrarna är uppe, kolla altid newsfeed.

Permalänk
Medlem

undra ifall man ska testa spelet... (igen)

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Skrivet av KlyfftPotatis:

undra ifall man ska testa spelet... (igen)

Klart du ska

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag fick en Heroic boost 6 month och en heroic boost 3 month gratis från det där nya WDS systemet de har
Har inte kollat på länge vad jag har fått för boostar för de brukar vara så dåliga lol

Permalänk
Skrivet av Thunde:

Jag fick en Heroic boost 6 month och en heroic boost 3 month gratis från det där nya WDS systemet de har
Har inte kollat på länge vad jag har fått för boostar för de brukar vara så dåliga lol

Aldrig hört någon som har fått, låter märkligt måste ha blivit något fel då lol.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Outfit

Är det någon som vet någon svensk outfit som är relativt seriöst?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av davve963:

Är det någon som vet någon svensk outfit som är relativt seriöst?

Spelet är kul som fan nu men i hela mitt liv har jag alltid spelat själv pga att mina kompisar aldrig spelar det jag spelar. Känner att planetside 2 är ett spel där man minst måste vara 2-3 på. Pma mig om ni behöver en i gruppen. Har lirat fps i många år

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Spelet är kul som fan nu men i hela mitt liv har jag alltid spelat själv pga att mina kompisar aldrig spelar det jag spelar. Känner att planeside 2 är ett spel där man minst måste vara 2-3 på. Pma mig om ni behöver en i gruppen. Har lirat fps i många år

Vilken server och empirer kör du på?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av davve963:

Vilken server och empirer kör du på?

Skickades från m.sweclockers.com

har precis börjat lira igen förra helgen. har inte kommit långt alls. rank 5 eller 6, så jag kan byta fritt

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Börjar närma mig 1000 Cert points (har 959 nu) och tänkte köpa något riktigt maffigt. Jag lirar oftast Medic, har läst överallt att standardvapnet är bland de bästa redan så det är nog inte värt och köpa ett annat (rätta mig om jag har fel). Har också börjat lira som infiltrator eftersom jag saknar snipers sen tiden jag lirade Cod4.
Har funderat på att köpa en secondary (pistol dvs) för 1000 Cert points men inte riktigt säker.. Hilf mir bitte <3
Iz n00b

Visa signatur

Datorkomponenter || Corsair Carbide 200R || i5 4670k @stock || MSI B85M-E45 || HD7850 2GB || 8 GB RAM 1600 MHz || 1TB WD || Corsair CX 750M ||
Tangentbord & Mus || Razer Blackwidow Ultimate 2014 || Razer Taipan ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Conglo:

Börjar närma mig 1000 Cert points (har 959 nu) och tänkte köpa något riktigt maffigt. Jag lirar oftast Medic, har läst överallt att standardvapnet är bland de bästa redan så det är nog inte värt och köpa ett annat (rätta mig om jag har fel). Har också börjat lira som infiltrator eftersom jag saknar snipers sen tiden jag lirade Cod4.
Har funderat på att köpa en secondary (pistol dvs) för 1000 Cert points men inte riktigt säker.. Hilf mir bitte <3
Iz n00b

Revolvrarna är najs om man kan sikta. Många infiltrators gillar att köra Commisioner för att smyga upp bakom någon sedan skjuta ett skott i huvudet och dra till med kniven vilket dödar direkt. I övrigt är pistolerna rätt tråkiga vapen om du nu inte tänker köra med den där nya cloaken för infiltrator. Ska du köra sniper är det bättre att du köper ett bra gevär. Jag älskar min RAMS .50 för den har så sjukt hög hastighet på kulorna så man får ytterst lite drop. Långsam att ladda om dock så den kräver att du har en del avstånd och att du kan gömma dig. Vilka vapen som är värda beror helt på din spelstil. Vore bra om du sa vilken sida du spelar för också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24