Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Allvarligt talat. Du vet inte vad Peer-review är eller hur? Börja med basen då. Du går uppenbarligen inte på universitet eller högskola. Jag hoppas du i vart fall har börjat på gymnasiet. Prata med din studievägledare. Denna kan beskriva hur processen går till när man skriver en uppsats på universitetsnivå.

Om du vill leka som att du vet vad det handlar om så kontaktar du i det här fallet http://ascelibrary.org/ och ber dem om underlaget för att godkänna avhandlingen. De kommer garanterat hjälpa dig.

Det är ingen Peer-review-stämpel. Med det menas (grovt förenklat återigen) alltså att någon granskat det man skrivit och hållit med i hypotesen för att man själv t.ex. kommit fram till samma sak med sin forskning. Sen ska ytterligare någon göra samma sak för det räcker ju inte att en gör det. Vidare så ska man försvara sin tes. Forskare kommer alltså aktivt försöka att hitta felen om det finns några och peka ut dem. Det är det som är vetenskap.

Vad jag kan se så kostar alla de artiklar du länkade till, har du läst dem själv? Skummade igenom och det var väl egentligen bara en som var relevant för dådet 9/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Vad jag kan se så kostar alla de artiklar du länkade till, har du läst dem själv? Skummade igenom och det var väl egentligen bara en som var relevant för dådet 9/11

Nej de behandlar däremot WTC du verkar ha ett överintresse i det. Jag tyckte nog flera var relevanta. Men visst. Det är du som ifrågasätter vetenskapen. Då bör du först ta till dig vad vetenskapen säger också. Det finns bland annat på den där sidan. Där är allt även granskat och godkänt av andra inom samma fält. Dvs de har inte bara öppnat en hemsida och fyllt den med vad skit de vill utan de måste se till att det de säger håller för granskning.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Nej de behandlar däremot WTC du verkar ha ett överintresse i det. Jag tyckte nog flera var relevanta. Men visst. Det är du som ifrågasätter vetenskapen. Då bör du först ta till dig vad vetenskapen säger också. Det finns bland annat på den där sidan. Där är allt även granskat och godkänt av andra inom samma fält. Dvs de har inte bara öppnat en hemsida och fyllt den med vad skit de vill utan de måste se till att det de säger håller för granskning.

Har du läst dem eller gjorde du en sökning på några ord och skickade iväg länkar?

Permalänk
Avstängd

Vilka fysikaliska lagar är brutna, klk? Du verkar ha vissa problem med att backa upp dina påståenden...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Vilka fysikaliska lagar är brutna, klk? Du verkar ha vissa problem med att backa upp dina påståenden...

Här kan du läsa: http://www.journalof911studies.com/volume/200704/GrabbeExplos...

Permalänk
Avstängd

Skärp dig för hundra gubbar!

Vad är det exakt som bryter mot "fysikens" eller Newtons lagar? Kan du inte svara på det med egna ord (och egna räkneexempel) så visar det att du inget förstått. Begrips?

Sluta larva dig nu för fanken! När vi frågar DIG om något ska DU svara. När vi ber om källor, ska du ge källor. Nu gör du precis tvärt om, babblar massa strunt när källor efterfrågas och länkar till fucktards när vi frågar DIG om något.

(Edit: Går det inte att sätta typ länkförbud på vissa troll-nics på forumet?)

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Skärp dig för hundra gubbar!

Du har själv inget vetenskapligt som styrker den teori du tror på, du bör kanske ta åt dig själv

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Du har själv inget vetenskapligt som styrker den teori du tror på, du bör kanske ta åt dig själv

Nonsens-tu quoque. Jag skulle kunna länka till NIST i varenda inlägg jag gör, men det är liksom inte hur normalt funtade gör... Jag har heller ingen bevisbörda, ty det är inte jag som säger att något är fel, byter mot fysik, etc, etc. Jag gör inga påståenden. Du gör påståenden. Antingen stödjer du dessa påståenden eller så trollar du.

Så, vilka fysikaliska lagar är brutna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Nonsens-tu quoque. Jag skulle kunna länka till NIST i varenda inlägg jag gör, men det är liksom inte hur normalt funtade gör...
Vilka fysiska lagar är brutna?

NIST är inte peer-review

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Väntar fortfarande på att du skall svara på ifall du på allvar tror att 3-10 miljoner ingenjörer samt alla vetenskapliga institut i världen är med på denna konspirationen. En enkel fråga som endast kräver ett ja eller ett nej, tom en sådan ärkepajas som du skall väl kunna prestera ett svar som inte slutar med ett frågetecken?

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

(Edit: Går det inte att sätta typ länkförbud på vissa troll-nics på forumet?)

Alla skall behandlas lika.
Vi får helt enkelt stå ut med att klk fortsätter cykla upp för väggen trots att det regnar. Jag lägger som nöje medlemmar på minnet och klk har kört samma visa i stort sett alla trådar han deltagit i: lyssnar inte, skriver svävande, hoppar mellan angreppspunkter, länkar YT och bloggar, tycker mycket, läser inte FAQ, är slarvig på ord och definitioner, lägger ihop det ena lösa sambandet med det andra i en slags argumentationsteknikernas survival of the fittest-showdown och avslutar ibland långa serier av diskussioner med något som kan misstolkas för dräpande kommentar med humor. Det är hans stil och inget han kommer ändra på.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Har du läst dem eller gjorde du en sökning på några ord och skickade iväg länkar?

jag läste abstractren och de behandlade ämnet. Du ifrågasätter vetskapen och bör alltså ha läst vad som skrivits inom forskningen. Dessutom visar det på att ämnet är bra mycket svårare än vad du verkar tro.

abstrakten ger ett hum om vad som behandlas. Där har du riktigt vetenskap och granskad forskning. Något du borde ta till dig särskilt när du nu uppenbarligen inte förstår hur vetenskapen är uppbyggd.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

/Thread.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vi får helt enkelt stå ut med att klk fortsätter cykla upp för väggen trots att det regnar. Jag lägger som nöje medlemmar på minnet och klk har kört samma visa i stort sett alla trådar han deltagit i: lyssnar inte, skriver svävande, hoppar mellan angreppspunkter, länkar YT och bloggar, tycker mycket, läser inte FAQ, är slarvig på ord och definitioner, lägger ihop det ena lösa sambandet med det andra i en slags argumentationsteknikernas survival of the fittest-showdown och avslutar ibland långa serier av diskussioner med något som kan misstolkas för dräpande kommentar med humor. Det är hans stil och inget han kommer ändra på.

Hah, indeed. Jag minns mycket väl när hem derailade hela Windows Phone tråden med massor av hat mot WP bara för att förarga folk (vill minnas att det är emot forumets regler, men modsen brydde sig tydligen inte...)

Det började ju bli roligt först när man kom in på tekniska diskussioner om kerneln och kunde styra diskussionen för att få hen att skriva så dumma påståenden som möjligt. It's kinda like a Game of Trolls.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

jag läste abstractren och de behandlade ämnet. Du ifrågasätter vetskapen och bör alltså ha läst vad som skrivits inom forskningen. Dessutom visar det på att ämnet är bra mycket svårare än vad du verkar tro.

abstrakten ger ett hum om vad som behandlas. Där har du riktigt vetenskap och granskad forskning. Något du borde ta till dig särskilt när du nu uppenbarligen inte förstår hur vetenskapen är uppbyggd.

Men jag frågade dig om vad du har för vetenskapligt som övertygat dig, jag tvivlar på att du använder en abstract för att bli övertygad med tanke på den nitiskhet du visar för andra skrifter. Har du någon sådan text (där du läst hela)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vi får helt enkelt stå ut med att klk fortsätter cykla upp för väggen trots att det regnar.

Vad jag ser så är det en grupp personer som kräver att en annan (jag) skall posta upp artiklar som håller extrem vetenskaplig nivå, det samtidigt som man själv använder dokumentation som inte är i närheten av att bli kallad för vetenskaplig (NIST)

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Men jag frågade dig om vad du har för vetenskapligt som övertygat dig, jag tvivlar på att du använder en abstract för att bli övertygad med tanke på den nitiskhet du visar för andra skrifter. Har du någon sådan text (där du läst hela)

Det är för att du fortfarande inte förstår. Det är DU som tror att det går att förenkla verkligheten till skolfysik.

JAG förlitar mig på vetenskap. Det är alltså vetenskapsmän som vet vad de håller på med och som blir kritiskt granskade av andra vetenskapsmän. De är de som därmed blir förankrat i en vetenskaplig sanning. Alltså att den forskning som de bedriver, det har andra forskare öppet granskat och godkänt. Vem som helst, även dina foliehattar har haft möjlighet att förkasta det. Men de har valt att inte göra det.

Dina "källor" har inte blivit godkända. De har försökt, du har visat upp de där två stycken. Den ena av dem som lyfst upp som den som kommit närmast ( på din källa har de till och med dragit en lögn om att han blivit publicerad) har fått in två stycken diskussioner. Diskussionerna har granskats och dessa kan du läsa. De har båda blivit förkastade.

Det andra är en rapport på fem sidor som behandlar anomalier. Den är till synes korrekt men om du läser den (vilket går att göra) så är den enda slutsatsen i den att man inte kan dra en definitiv slutsats om dessa anomalier. Dvs den korta rapporten säger inget om konspirationen och den har ingen definitiv slutsats. Den är däremot mindre vetenskaplig betydelse än en verifierad diskussion (som den ovan) där andra forskare förklarat problemen med diskussionsunderlaget på ett vetenskapligt sätt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Det är för att du fortfarande inte förstår. Det är DU som tror att det går att förenkla verkligheten till skolfysik.

JAG förlitar mig på vetenskap. Det är alltså vetenskapsmän som vet vad de håller på med och som blir kritiskt granskade av andra vetenskapsmän. De är de som därmed blir förankrat i en vetenskaplig sanning. Alltså att den forskning som de bedriver, det har andra forskare öppet granskat och godkänt. Vem som helst, även dina foliehattar har haft möjlighet att förkasta det. Men de har valt att inte göra det.

Dina "källor" har inte blivit godkända. De har försökt, du har visat upp de där två stycken. Den ena av dem som lyfst upp som den som kommit närmast ( på din källa har de till och med dragit en lögn om att han blivit publicerad) har fått in två stycken diskussioner. Diskussionerna har granskats och dessa kan du läsa. De har båda blivit förkastade.

Det andra är en rapport på fem sidor som behandlar anomalier. Den är till synes korrekt men om du läser den (vilket går att göra) så är den enda slutsatsen i den att man inte kan dra en definitiv slutsats om dessa anomalier. Dvs den korta rapporten säger inget om konspirationen och den har ingen definitiv slutsats. Den är däremot mindre vetenskaplig betydelse än en verifierad diskussion (som den ovan) där andra forskare förklarat problemen med diskussionsunderlaget på ett vetenskapligt sätt.

För oss som använder hjärncellerna istället för att sitta och granska om någon bemödat sig med den process för att få en skrift granskad (kanske obetalt arbete) så finns det mycket fakta och titta på. Du borde pröva

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Vad jag ser så är det en grupp personer som kräver att en annan (jag) skall posta upp artiklar som håller extrem vetenskaplig nivå, det samtidigt som man själv använder dokumentation som inte är i närheten av att bli kallad för vetenskaplig (NIST)

Ja, extrema påståenden kräver extrema bevis, så är det. Du har en bevisbörda, vi har det inte.

NIST har heller inga vetenskapliga anspråk, men förutom detta så är påståendet att "NIST inte är peer-review" not even wrong. Vad betyder det ens? Som att påstå att en "forskare inte är peer review". Stolligt.

Sluta jiddra nu och plocka fram fysiken. Vilka fysiska lagar är brutna?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

För oss som använder hjärncellerna istället för att sitta och granska om någon bemödat sig med den process för att få en skrift granskad (kanske obetalt arbete) så finns det mycket fakta och titta på. Du borde pröva

Kan du använda hjärncellerna till att berätta vilka fysikaliska lagar som är brutna?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Ja, extrema påståenden kräver extrema bevis, så är det. Du har en bevisbörda, vi har det inte.

Här har du 6 stycken "peer-reviewed" artiklar om 9/11, du gillar nog den från bazant då det verkar som han är den som beskriver "krossen"
http://spryeye.blogspot.se/2010/11/peer-reviewed-911-academic...

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

använd din hjärnceller och förkasta ett av de där arbetena då. Det kommer väl inte vara svårt? Skriv ner och skicka till http://ascelibrary.org/ de kommer skicka ditt underlag till vetenskapsmän som i sin tur kommer förkasta eller godkänna det.

Du verkar som,sagt ha problem med hur vetenskap fungerar. Dina konspirationsteoretiker önskar verkligen att få igenom Peer-review granskade dokument men har trots att de har mer än skolfysik misslyckats. Varför förkastas deras idéer av forskningen internationellt och varför kan de inte övertyga vetenskapsmän om det är en simpel skolfysikfråga?

JO, FÖR DET ÄR INTE VETENSKAP OCH DET ÄR INTE FAKTA UTAN TRAMS.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Här har du 6 stycken "peer-reviewed" artiklar om 9/11, du gillar nog den från bazant då det verkar som han är den som beskriver "krossen"
http://spryeye.blogspot.se/2010/11/peer-reviewed-911-academic...

Vi börjar med den översta. Open Engineering journal. Länka till vilken journal det handlar om. Vart är den publicerad?

*** edit ***

Jag har kollat upp det åt dig. Det är en publicerad essä med diskussion. Den förkastades av hans egen institution och han blev även uppsagd på grund av ohederligt vetenskapligt beteende. Han blev till och med avstängd från sitt arbete med omedelbar verkan. Open engineering journal har publicerat essän. Inte peer-reviewed. Jag har skrivit en essä om pälshandel i norr Skandinavien under järnåldern för övrigt. Jag sökte inte få den publicerad i T.ex. Populär arkeologi men om jag hade gjort det så hade den fortfarande inte varit Peer Reviewed utan en inlaga i hur pälshandeln hade fungerat. Hade jag lyft fram den som sanning. Dvs hävdat att detta är hur det gick till så hade jag behövt få den Peer-reviewd och därmed kanske skrivit en avhandling om ämnet. Förstår du skillnaden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

använd din hjärnceller och förkasta ett av de där arbetena då.

Var har du information om att den artikeln blivit avvisad? vad jag ser så har du gått på någon ovetenskaplig diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Den förkastades av hans egen institution och han blev även uppsagd på grund av ohederligt vetenskapligt beteende.

Men det innebär inte att de tog bort peer-revieved. Att det är mycket känsligt att kritisera den officiella versionen av 9/11 är nog alla medvetna om. Det är väl först det senaste året som fler vågar gå ut och öppet kritisera, det kan man tacka edward snowden för

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Var har du information om att den artikeln blivit avvisad? vad jag ser så har du gått på någon ovetenskaplig diskussion

under diskussionen finns två stycken kommentarer. I dessa kommentarer finns även vetenskaplig analys av innehållet i artikeln. De har förkastat hans diskussion som felaktig. Han har valt att inte rätta till felaktigheterna eller bevisa att han inte haft fel.

och ja, det hade han gjort om han kunnat du förstår säkert bara av att foliehattsrna försöker få nåt godkänt att även de förstår att det är viktigt för att deras forskning ska tas på allvar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

under diskussionen finns två stycken kommentarer. I dessa kommentarer finns även vetenskaplig analys av innehållet i artikeln. De har förkastat hans diskussion som felaktig. Han har valt att inte rätta till felaktigheterna eller bevisa att han inte haft fel.

Du använder två kommentarer som bevis att det är felaktigt? vilka har skrivit dessa två kommentarer, har du länk

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Du använder två kommentarer som bevis att det är felaktigt? vilka har skrivit dessa två kommentarer, har du länk

Jag har ju länkat innan. Kommentarerna till diskussionen, det står vad forskarna heter och vad deras kommentarer är och det står även vad de fått publicerat innan. Sluta upprepa dig om du har dåligt minne så får du läsa om tidigare inlägg. Jag är trött på att behöva skriva om saker gång på gång för att du har dålig läsförståelse.

Det är två kommentarer till en vetenskaplig diskussion. Du vet sådant som föregår innan man t.ex. Skriver en avhandling. Om du vill t.e.x prata om UFOn så skickar du in en diskussion till lämpligt vetenskapligt forum. Säg nåt med astronomi t.ex. Den diskussionen kommer leda till kommentarer som du sen i sin tur kommenterar förkastar eller ignorerar. Sedan om du anser att nu har du kött på benen för en avhandling så kommer forumet du skickar till be dig bemöta kommentarerna innan de publicerar din avhandling. Som sedan i sin tur läses genom och granskas av ditt universitet. Som alltså står bakom det. De ska i sin tur godkänna det på lämplig institution.

ALLVARLIGT TALAT. DU FÖRSTÅR INGET AV DEN AKADEMISKA VÄRLDEN. VARFÖR ENVISAS DU MED ATT LEKA ATT DU FÖRSTÅR? Det är som att förklara för ett barn.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Men det innebär inte att de tog bort peer-revieved. Att det är mycket känsligt att kritisera den officiella versionen av 9/11 är nog alla medvetna om. Det är väl först det senaste året som fler vågar gå ut och öppet kritisera, det kan man tacka edward snowden för

Hur tar man bort Peer reviewed? Antingen är det så eller så är det inte. Ingen institution står bakom verket. Det har inte godkänts. Du har ingen aning om vad begreppet betyder.

Det var ett publicerat paper. Ingen vetenskaplig avhandling. En sådan kan valfri professor skriva imorgon och publicera. Det betyder inte att den är peer-reviewed. Skriver man då skit som är ovetenskapliga riskerar man sitt jobb.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

fortsatta ovidkommande ramblings

Svara på om du tror att 3-10 miljoner ingenjörer samt alla vetenskapliga institut i världen är med på konspirationen. En enkel fråga som endast kräver ett ja eller ett nej, tom en sådan ärkepajas som du skall väl kunna prestera ett svar som inte slutar med ett frågetecken? jag vill bara veta vad du TROR, inga bevis krävs!

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss