Permalänk
Avstängd

Mitt gtx 690 har hållt sedan 2012 likaså min i7 från 2008 . misstänker det kommer köra det mesta i bättre grafik än konsollerna hela denna generationen ut iallaflal.

det är itne alltid man behöver uppgradera om man köper bra saker från början.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Onch det är därför jag välejr Ps4 eftersom jag behöver som tidigare nämnt en pc för ungefär 15k för att slå ps4 i grafik och vid ca 15000 går min gräns på vad som är för mycket, och som tidigare nämn så köper jag alltid någonting bra! inga budget produkter.

Sista frågan, Ps4 vs Xbox one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Onch det är därför jag välejr Ps4 eftersom jag behöver som tidigare nämnt en pc för ungefär 15k för att slå ps4 i grafik och vid ca 15000 går min gräns på vad som är för mycket, och som tidigare nämn så köper jag alltid någonting bra! inga budget produkter.

Sista frågan, Ps4 vs Xbox one.

Sista frågan för min del, Vilka spel gillar du?
Prestandamässigt är inte ingen större skillnad på PS4 och Xbox One utan ta den som du känner har de bästa spelen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Det är också det som gör allt svårt!! Jag vill spela Titanfall men nej DET KOMMER EJ till ps4...... jag kan fan köpa en begagnad pc också,...... bara för titanfall

Permalänk
Medlem

men, vem säger att du behöver lägga 15k för att komma upp i en ps4as prestanda? det är ju skitsnack! Du får ju den prestandan under 10k.

Vad det gäller Playstation 4 och xbox one så finns det ju knappt några spel i dagsläget så ser ingen mening att stressa med att införskaffa någon av dom tills det börjar komma lite fler spel.

Att alltid vilja ha det bästa är nog gemensamt för de flesta människorna, men när det gäller datorer så ser jag hellre till vilken prestanda jag får ut för pengarna, och saknar man nu kunskap gällande Datorer och hur dom fungerar, speciellt i spel kommer du bara se till priset och anta att dyrast är bäst vilket inte alltid är fallet. Du måste ju faktiskt använda grejorna fullt ut för att ens komma nära, det tror jag inte du kommer att göra med dom spel du spelar för 27 000 kronor, inte ens för 15 000 kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Det är också det som gör allt svårt!! Jag vill spela Titanfall men nej DET KOMMER EJ till ps4...... jag kan fan köpa en begagnad pc också,...... bara för titanfall

Men köp ingen värsting då utan köp en komplett begagnad dator eller delar begagnat och bygg själv en okej dator som klarar spelen.

Amd 7950 alt 7970

Nvidia 670 alt 680 på grafikkort klarar det mesta idag på high inställningar med 60 Fps skärm 1080P ändå mycket bättre bildkvalité
en konsoll.

2500K alt 3570K med tillhörande moderkort och 8 gb internminnen 1600 mhz.

Rekommenderar SSD på startdisken för att minska ner laddtiderna men inget krav beror på hur mycket du vill lägga.

Som sagt behöver du inte ruinera dig för att skaffa dig en okej dator.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Onch det är därför jag välejr Ps4 eftersom jag behöver som tidigare nämnt en pc för ungefär 15k för att slå ps4 i grafik och vid ca 15000 går min gräns på vad som är för mycket, och som tidigare nämn så köper jag alltid någonting bra! inga budget produkter.

Sista frågan, Ps4 vs Xbox one.

Gillar verkligen dessa ungdomar idag som kommer in och predikar "jag köper bara det bästa" men slutar med att köpa en PS4 när de
faktiskt får bra förslag till köpa en gedigen dator som är bättre än en ps4a och sedan kommer de med denna kommentar övan för.

De 15 tusen ger dig en skärm, tangentbord, headset, en dator som kan så mycket mer osv.

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Kör nog på en ps4 nu och bygger en dator om några år då jag är äldre och mer ''kunnig'' samt har mer pengar och vågar göra större ekonomiska risker. Tack alla. Jag vågar inte köpa ett skit dyr dator och jag kan inte köpa en billig dator (vet ej varför).

Att bygga en dator är inte en ekonomisk risk. Det är en kostnad som du själv bestämmer hur hög den ska vara. Det finns ingen risk eftersom utvecklingen av hårdvara är konstant och det du köper idag är gammalt imorgon, värt en struntsumma och gör en gråhårig. All fakta finns tillgänglig. Det är likvärdigt med att köpa en bil -> svart hål i plånboken.

Antingen accepterar man det, bestämmer sig för en rimlig budget och betalar. Eller så struntar man i det, alternativt funderar och funderar, spammar forum med funderingar, funderar vidare men når samma resultat - inget köp, bara funderingar.

Väg för- och nackdelar
Fatta ett beslut
Genomför beslutet
Njut av ditt beslut

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska intressant att du gärna nöjder dig med grafiken på en ps4 men när det kommer till pc så måste du kunna maxxa.
På konsolerna körs oftast spelen i 30 fps och 720p/1080p (och då oftast uppskalat) och säkerligen med lägre anti-aliasing, texturer etc.
En pc körs i minst 60 fps, 1080p och om man ska maxxa så har man mycket högre inställningar än en konsol.

Vill du ha en pc som presterar som ps4 så behöver du knappast lägga över 10000 kr. Om ens 5000 kr

Och man måste inte uppgradera en pc vartannat år. Det gör man bara om man vill kunna maxxa i dom senaste spelen vilket inte är relevant om man jämför en pc och en konsol som inte är i närheten av att maxxa spelen.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Kör nog på en ps4 nu och bygger en dator om några år då jag är äldre och mer ''kunnig'' samt har mer pengar och vågar göra större ekonomiska risker. Tack alla. Jag vågar inte köpa ett skit dyr dator och jag kan inte köpa en billig dator (vet ej varför).

Låter sunt ps4 är bra och billig och om du har råd och vill så kan du alltid köpa en PC senare.

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

En uppsättning trollande borttaget. I vevan försvann även uppföljningar på detta som det i sig inte var något fel på, men jag bedömer att tråden mår bäst av att lämna spåret helt.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.