Permalänk

Ps4 Vs Xbox One Vs PC

Sorry guys måste skapa denna tråd!

Jag kortar ner allt ni förstår hur jag tänker:

När jag köper någonting, spel kläder mat, så köper jag alltid det jag anser är BÄST, jag vill alltid ha den som är bäst av en vara och därför har jag en 17 åring svårt att bygga en egen PC då det blir dyrt, jag byggde en på inet för skoj skull och den blev blev 17000 kr, 27000 med skärm och allt annat...... så därför undrar jag om jag borde köra på Ps4 eller Pc, för i mina ögon är Ps4 den bästa konsollen men är inte säker.... bland xbox ps och wii. Jag kommer ej att acceptera andra billigare pc förslag..

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Sorry guys måste skapa denna tråd!

Jag kortar ner allt ni förstår hur jag tänker:

När jag köper någonting, spel kläder mat, så köper jag alltid det jag anser är BÄST, jag vill alltid ha den som är bäst av en vara och därför har jag en 17 åring svårt att bygga en egen PC då det blir dyrt, jag byggde en på inet för skoj skull och den blev blev 17000 kr, 27000 med skärm och allt annat...... så därför undrar jag om jag borde köra på Ps4 eller Pc, för i mina ögon är Ps4 den bästa konsollen men är inte säker.... bland xbox ps och wii. Jag kommer ej att acceptera andra billigare pc förslag..

Hoppas ni förstår vad jag menar!

skaffa jobb så du kan bygga din "drömdator"
varken ps4 eller xbox one är det bästa, 27000 räcker inte heller till det bästa.

Permalänk
Medlem

Minimal skillnad på Xbox One och PS4 enligt mig, man köper den som man själv tycker erbjuder roligast/bäst spel.
Sedan kan man få en bra dator för ~9000kr, ~12000kr med skärm osv.. Det värsta behövs absolut inte.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Dator vill dom flesta som äger en konsoll ändå ha för att surfa och fixa andra ärenden på och krävs idag av samhället och alla tar för givet att man har detta.

Fördel med konsoll om man har begränsad budget är att man vet att denna kan spela alla spel under lång tid framåt
utan att uppdateras. Nackdel är kostnaden på spel är mycket högre på konsoll och att man får oftast lägre framerate
och sämre grafik på konsoll en pc spel när det är optimerat för pc men inte alla spel som är det.

Men man behöver inte köpa en värsting för att slå dom nya konsollerna känns det som men finns självklart spel
som enbart kommer till konsoll. Därför lär jag köpa en för att spela vissa av dessa spel när dom gått ner i pris och
dessa finns på marknaden.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Jag har 27000 som jag sommarjobbat samt sparat men vet ej om jag borde lägga allt på dator, samt på papper så är Ps4 bättre än Xbox one och kommer det visas i framtiden tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Jag har 27000 som jag sommarjobbat samt sparat men vet ej om jag borde lägga allt på dator, samt på papper så är Ps4 bättre än Xbox one och kommer det visas i framtiden tror ni?

En dator för 9000kr kommer ge dig en mycket bättre spelupplevelse än konsolerna, en konsol är nog inte det rätta valet för dig. Men att lägga 27,000kr är bara dumt, då köper du inte det bästa, då har du bara tagit det dyraste du hittat utan att tänka på vad som är bäst för dig. 15,000kr bör ge dig en perfekt avvägd dator inklusive tillbehör som kommer tjäna dig väl i många år(grafikkort bör du dock byta efter något år för att fortsätta ligga i topp)

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk

Dator

Om jag ska ha en dator för 15000 med skärm osv så har jag några ''krav'' på vissa delar: Om du kan fixa en på t ex inet är du galen!!

Skärm: Asus vg24qe

Tangentbord: Blackwidow 2013

Mus: Deathadder 2013

Headset: Kraken 7.1

Os: Windows 8.1

Musmatta: Goliathus extended control

Om dessa ingår samt att datorn kan maxa bf4 så kör jag på den!!

Permalänk
Medlem

Förslag på en början på dator men maxa BF4 med detta grafikkort går ej och absoulut ej i 120-144 hz för då får du vara beredd att lägga lite mer pengar och välja vissa delar på begagnad marknaden.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6519180/2014-02-23

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Testpilot

En dator för 8000kr (med skärm och allt) bör kunna matcha både PS4 och XBONE i prestanda, allt utöver det är bara godis så att säga.

Personligen planerar jag en uppgradering av datorn, men även en PS4 för jag har kompisar som skaffat det och planerar att spela på den en väsentlig tid framöver, men för mig är den bästa upplevelsen på dator och det av många faktorer.
1. Bättre grafik
2. Mus + tangentbord
3. Man kan göra annat på den än att spela
4. Finns större utbud av spel
5. Man kan modda många spel

listan kan göras lång med vad en PC kan göra som en konsoll inte klarar, nackdelen är att man lär uppgradera den vart annat till vart 3.e år för att hänga med i alla spelen. Dock tror jag det jämnar ut sig i längden då konsoll spel oftast kostar x3 än vad samma spel på PC gör efter det funnits ute 2-3 månader (prisdropp på PC sidan är STORT).

Så jag säger PC om du inte har kompisar på konsol eller det är något speciellt spel du vill spela, tex. Halo, Infamous, JRPG's (Tales of serien, Final Fantasy osv.), spel som bara finns till xbox/playstation.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Nästan fått med alla dina Önskemål , Gaming skärm 144 hz, tangentbord mekaniskt röda brytare + mus och matta, klarar max på BF4 och Win 8.1.

Headset får du köpa senare.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6519254/2014-02-23

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Om jag ska ha en dator för 15000 med skärm osv så har jag några ''krav'' på vissa delar: Om du kan fixa en på t ex inet är du galen!!

Skärm: Asus vg24qe

Tangentbord: Blackwidow 2013

Mus: Deathadder 2013

Headset: Kraken 7.1

Os: Windows 8.1

Musmatta: Goliathus extended control

Om dessa ingår samt att datorn kan maxa bf4 så kör jag på den!!

Får erkänna mig slagen inga reor, 144hz skärm och w8 blev för mycket för min budget.
Skärmen kunde jag inte hitta men jag antog att det var 144hz som var viktigt.
Blackwidow är ett av de absolut sämsta mekaniska tangentborden på marknaden eftersom att det är dåligt byggt och har en alldeles för hög prislapp.
Virtuellt surround vill du absolut inte ha, det gör kanske ljudet lite roligare men är inte bra när du vill prestera på topp.
Deathaddern är populär att klaga på men min original tjänade mig väl i många år.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6519213/2014-02-23

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jonas79:

Nästan fått med alla dina Önskemål , Gaming skärm 144 hz, tangentbord mekaniskt röda brytare + mus och matta, klarar max på BF4 och Win 8.1.

Headset får du köpa senare.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6519254/2014-02-23

Detta är nog det bästa för runt 10k du kan få, och det är ett riktigt bra paket!

Här har du montering och gratis frakt som du kan lägga till i kundkorgen bara

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Om jag ska ha en dator för 15000 med skärm osv så har jag några ''krav'' på vissa delar: Om du kan fixa en på t ex inet är du galen!!

Skärm: Asus vg24qe

Tangentbord: Blackwidow 2013

Mus: Deathadder 2013

Headset: Kraken 7.1

Os: Windows 8.1

Musmatta: Goliathus extended control

Om dessa ingår samt att datorn kan maxa bf4 så kör jag på den!!

Tips

Köp inte Razer skräp, allt kommer att gå sönder efter några månader.

Visa signatur

i5 - 3750k @ 4,4 Ghz | 290 Tri-X | be quiet! 630W | 16GB RAM | Define R4 | benq xl2411t | H60

Permalänk
Medlem

Upplösningar lägre än 1080p och i de flesta fall en framerate låst till 30fps borde vara mer än nog för att avskräcka vilken person som helst från att köpa en konsol i dagsläget.

Edit: Om jag inte minns felt så presterar Xbone och PS4 likvärdigt med ett 7870.

Permalänk
Skrivet av Jonas79:

Nästan fått med alla dina Önskemål , Gaming skärm 144 hz, tangentbord mekaniskt röda brytare + mus och matta, klarar max på BF4 och Win 8.1.

Headset får du köpa senare.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6519254/2014-02-23

Värt att nämna är ju dock att grafikkortet är en halv centimeter för långt för det chassit, men det är bara att byta tillverkare till MSI eller asus (vars kylare tydligen inte presterar bra i stängt chassi enligt Tom's Hardware)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define r7 Compact CPU: Intel Core i5 12600k CPU-kylare: Noctua NH-D15 Moderkort: msi pro Z690-A Grafikkort: Gainward GTX 1070 Phoenix Ram: Corsair Vengeance DDR4 32GB Nätagg: EVGA Supernova G2 850w
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av slickipinn:

Värt att nämna är ju dock att grafikkortet är en halv centimeter för långt för det chassit, men det är bara att byta tillverkare till MSI eller asus (vars kylare tydligen inte presterar bra i stängt chassi enligt Tom's Hardware

Tänkte tyvärr inte på det. Men känns som att TS bestämt sig för konsoll då han sätter orimliga krav
som ej går att uppfylla och han vet om det.

Men jag har då ändå krav att jag vill ha en dator och alltid haft det innan jag skaffa stationär hade jag bärbar dator + PS3.

Sedan ledsna jag på grafiken och att spelen kändes sämre när man testat dator och vet att första gången man
testa BF3 på dator istället för konsoll så hoppade jag baklänges och efter det har det bara blivit spel till konsollen
som enbart kommer till denna annars köps spelen till datorn till mycket lägre pris och bättre grafik.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Jonas79:

Tänkte tyvärr inte på det. Men känns som att TS bestämt sig för konsoll då han sätter orimliga krav
som ej går att uppfylla och han vet om det.

Men jag har då ändå krav att jag vill ha en dator och alltid haft det innan jag skaffa stationär hade jag bärbar dator + PS3.

Sedan ledsna jag på grafiken och att spelen kändes sämre när man testat dator och vet att första gången man
testa BF3 på dator istället för konsoll så hoppade jag baklänges och efter det har det bara blivit spel till konsollen
som enbart kommer till denna annars köps spelen till datorn till mycket lägre pris och bättre grafik.

Det behöver inte vara att han bestämt sig, det kan vara ren okunnighet med. Kan säga att jag kasta bort säkert 10k innan jag lärde mig vad som var vad.

Exempel var att jag köpte 2st gtx 460 768mb istället för 1gb versionen för jag visste inte vad VRAM gjorde, sedan att jag bytte de mot 2st 1gb innan jag bytte mot 2st HD 6950. Brände även hela min dator en gång när jag köpt ett kina-nätagg och det började brinna.. den olyckan slutade med sjukhuset då jag fick giftgaser i lungorna (låg bakom datorn när jag slog på och det sprutade rök direkt i mitt ansikte). Ung och dum helt enkelt

Idag vet jag bättre men det har kostat sitt, så bara för att TS ställer "orimliga" krav betyder inte det att han inte vet vad han vill, bara att han kanske inte vet hur han ska komma dit

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Permalänk
Medlem

Kan ju vara värt att tänka på att en dator för 20k idag inte kommer att vara mycket att hänga i granen om 4-5år medans en konsoll fortsätter att få snyggare och snyggare spel tack vare optimeringar och mer kunskap om vad man kan kräma ur en konsoll.

Vill inte racka ner på PC-spelandet men man ska ju tänka på att all PC hårdvara förlorar 30-50% i värde första året så det är lite som att kasta pengarna i sjön. Skulle rekommendera att köpa en konsoll och spara resten av pengarna.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Kan ju vara värt att tänka på att en dator för 20k idag inte kommer att vara mycket att hänga i granen om 4-5år medans en konsoll fortsätter att få snyggare och snyggare spel tack vare optimeringar och mer kunskap om vad man kan kräma ur en konsoll.

Vill inte racka ner på PC-spelandet men man ska ju tänka på att all PC hårdvara förlorar 30-50% i värde första året så det är lite som att kasta pengarna i sjön. Skulle rekommendera att köpa en konsoll och spara resten av pengarna.

Det gäller om du skall sitta på senaste tekniken och ha spelet på medium->high. Konsol spelen blir inte bättre med åldern och det kan man tydligt se på exempelvis BF och andra spel som släpps på konsol och PC.

Om man accepterar att man inte kommer köra på absolut senaste inställningar och inte bryr som om senaste bling bling på explosioner etc så kommer datorn hålla bra länge. Fördelen är också att det räcker oftast en investering på 2000kr 2-3 år senare för att få ett fint lyft vilket är svårt med konsoler.

Datorn blir inte så mycket dyrare än en konsol så länge man vet vad man gör.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

Ps4 är ett simpelt och billigt sätt att få spel till ultragrafik på pc. Visst , ibland cappas frameraten till 30 . Men det är enkelt och man behöver bara lägga 5000 ist för 10 000 kr.

Konsollspelen blir bättre med åldern alltefterom man lär sig optimera spel för konsollen.

Du kan dessutom sälja vidare konsollen med minimal förlust.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Det gäller om du skall sitta på senaste tekniken och ha spelet på medium->high. Konsol spelen blir inte bättre med åldern och det kan man tydligt se på exempelvis BF och andra spel som släpps på konsol och PC.

Om man accepterar att man inte kommer köra på absolut senaste inställningar och inte bryr som om senaste bling bling på explosioner etc så kommer datorn hålla bra länge. Fördelen är också att det räcker oftast en investering på 2000kr 2-3 år senare för att få ett fint lyft vilket är svårt med konsoler.

Datorn blir inte så mycket dyrare än en konsol så länge man vet vad man gör.

Jag tycker nog att du har fel. Kolla t.ex på de första FPS spelen på 360 när den släpptes jämnfört med Crysis 3 (som trots allt är ett år gammalt). Finns nog inte en enda PC från 2006 som skulle kunna köra Crysis 3 med "konsollinställningar" som t.ex 720p och 30fps. Även om prestandan i konsollen inte uppdateras så är ju spelen ljusår från varandra när det gäller grafik och optimeringar så det är därför jag skulle vilja påstå att en konsoll bara blir bättre och bättre ju mer spelen optimeras, en PC måste ju konstant uppdateras för att vara relevant

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Kör på en konsol. Om du som 17 åring utan fast jobb känner dig tvingad att ha det bästa om du köper en PC så är det ingen bra idè att gå vidare med den idén. Den tvångstanken kommer förfölja dig i livet och kan skapa stora ekonomiska problem för dig. Rekommenderas att diskutera detta med någon proffisionell.

Som sagt, gå på den konsolen som har mest spel som intresserar dig själv.

(Sen kan det diakuteras om Kracken och blackwidow är det bästa som finns, den åsikten håller nog inte så många sweclockers med om )

Permalänk

Kör nog på en ps4 nu och bygger en dator om några år då jag är äldre och mer ''kunnig'' samt har mer pengar och vågar göra större ekonomiska risker. Tack alla. Jag vågar inte köpa ett skit dyr dator och jag kan inte köpa en billig dator (vet ej varför).

Permalänk
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Jag har 27000 som jag sommarjobbat samt sparat men vet ej om jag borde lägga allt på dator, samt på papper så är Ps4 bättre än Xbox one och kommer det visas i framtiden tror ni?

Syns redan idag *host* Tomb Raider *host*. Microsoft ska dock eventuellt skippa kinect och tilldela mer prestanda för utvecklarna att använda i spelen. Sen om det kommer fixa allt så att även Xbone kan spela de flesta spelen i 1080p i 40-60 fps får vi se. När utvecklarna lär sig ESRAM kanske det även blir bättre, men just nu är PS4 bättre om man ser på prestanda.

Sen en annan sak du bör tänka på är vad kommer du spela? om du vill spela de exklusiva spelen på Xbox måste du ju köpa en sådan, om du gillar PS4 exklusiva spelen så är det PS4 för hela slanten. Och gillar du FPS spel (och vill det absolut bästa grafiken), eller vill spela vissa spel som endast finns på PC så är valet PC. Modding kan även påverka (t.ex. som i Skyrim och diverse liknande spel, då är PC även där ditt val).

Permalänk
Livsnjutare 😎

Även om jag har en pc som klarar det mesta, tycker jag ändå att konsol är mer spelglädje - eftersom det är bara att starta och spela.
Inga konstiga fel som uppstår eller uppdateringar till grafikkort etc.

Game on, inga krusiduller.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

Det som är jobbigt är att jag bara spelar Fps spel som bf4 crysis3 och cod ghost och jag bryr mig om grafiken mycket!! Så den biten går emot konsollerna...... Fan...... och jag vill därför om jag ska köpa en speldator ha en väldigt bra en.

Permalänk
Medlem

Monsterdator? You want it, you got it!

(Tyvärr räckte inte 27k)

Denna sötnos fixar nog alla spel jag kan komma på i 144fps på absolut maximala settings (förutsatt att du OCar prollen och grafikkorten såklart). Osäker på Crysis 3 dock.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/6520206/m-m-m-onsterdator

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Kör nog på en ps4 nu och bygger en dator om några år då jag är äldre och mer ''kunnig'' samt har mer pengar och vågar göra större ekonomiska risker. Tack alla. Jag vågar inte köpa ett skit dyr dator och jag kan inte köpa en billig dator (vet ej varför).

'

tror det är rätt val. du vill ändå ha en dator för ca 15000 minst om du verkligen skall döda konsollerna i grafik.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Det gäller om du skall sitta på senaste tekniken och ha spelet på medium->high. Konsol spelen blir inte bättre med åldern och det kan man tydligt se på exempelvis BF och andra spel som släpps på konsol och PC.

Om man accepterar att man inte kommer köra på absolut senaste inställningar och inte bryr som om senaste bling bling på explosioner etc så kommer datorn hålla bra länge. Fördelen är också att det räcker oftast en investering på 2000kr 2-3 år senare för att få ett fint lyft vilket är svårt med konsoler.

Datorn blir inte så mycket dyrare än en konsol så länge man vet vad man gör.

Konsolspelen blir visst bättre med tiden, speltillverkarna blir bättre på att optimera spelen. Jämför lanseringsspelen till en konsol med de spel som kommer i slutet av generationen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Konsolspelen blir visst bättre med tiden, speltillverkarna blir bättre på att optimera spelen. Jämför lanseringsspelen till en konsol med de spel som kommer i slutet av generationen...

Skrivet av Knuckles:

Jag tycker nog att du har fel. Kolla t.ex på de första FPS spelen på 360 när den släpptes jämnfört med Crysis 3 (som trots allt är ett år gammalt). Finns nog inte en enda PC från 2006 som skulle kunna köra Crysis 3 med "konsollinställningar" som t.ex 720p och 30fps. Även om prestandan i konsollen inte uppdateras så är ju spelen ljusår från varandra när det gäller grafik och optimeringar så det är därför jag skulle vilja påstå att en konsoll bara blir bättre och bättre ju mer spelen optimeras, en PC måste ju konstant uppdateras för att vara relevant

Spelet som lanserades blir inte, det är det jag försöker komma fram till. En PC måste bara uppdateras om du vill ha det senaste. Kollar vi grafiken på BF4 både på konsol och på PC så kan jag säga att den är ful som stryk på konsolen. Texturer som är lågupplösta och poppar upp väldigt nära.

Tittar vi sedan vad spelen kostar så kommer man kunna spara in på det sättet till ett nytt grafikkort när man känner sig för att man vill ha lite bättre.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.