Microsoft: "Det är inte vårt fel att ingen köper Windows 8"

Permalänk
Medlem

http://mobile.bloomberg.com/news/2014-02-22/microsoft-said-to...

Nu sanker man priset pa Windows 8.1 for OEM med 70%

Ja, varfor? Hade man inte salt 200 miljoner licenser av windows 8.x alldeles nyss? Eller var det, som alla misstankte, en forskonande omskrivning av ett mycket samre resultat?

Den har prissankningen pa 70% tyder ju pa att nagot har varit mycket otillfredstallande. Jag har tidigare misstankt att de mest salt windows 8 och valdigt fa 8.1, pga allt langsammare minskning av 8:an och en allt langsammare okning av 8.1. Det har tyder pa det.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag, vilket ju fått viss bekräftelse i denna tråd, att Microsoft egentligen inte alls tycker att det är något fel på Windows 8.x utan småpatchar lite för att slippa den värsta kritiken medans man rullar på med OEM avtal och pressar ut lågpris devices. Man ska flooda marknaden med Windows 8.x helt enkelt.

Om folk ser en chromebook för 2500kr och sedan står den en maskin bredvid med Windows för samma eller lägre pris så skiter nog folk i om det är Windows 8.x junket eller inte, det är ju ändå Windows, man kan köra sina gamla spel och skit på den med vissa undantag.

Jag tror vi proffsanvändare får börja inse att Windows kommer vara denna neddummade skitvariant i fortsättningen och det sista riktiga desktop systemet från Microsoft är Windows 7. Jag tror inte 9 kommer ändra på detta, store och metro skiten kommer finnas där också eftersom Microsoft är numera är helt inriktade på "services" (läs: sälja appar, böcker och filmer) vilket innebär att de i princip skiter i systemet, det är bara ett sätt att prångla ut sina tjänster.

Permalänk
Medlem

Håller med jaha23. Känner lite att det kan vara på väg åt det hållet jag med men jag håller hoppet uppe för att jag kan ha fel.

Permalänk
Medlem

Vad är en "proffsanvändare"? Är det någon som jobbar i systemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaha23:

Tyvärr tror jag, vilket ju fått viss bekräftelse i denna tråd, att Microsoft egentligen inte alls tycker att det är något fel på Windows 8.x utan småpatchar lite för att slippa den värsta kritiken medans man rullar på med OEM avtal och pressar ut lågpris devices. Man ska flooda marknaden med Windows 8.x helt enkelt.

Om folk ser en chromebook för 2500kr och sedan står den en maskin bredvid med Windows för samma eller lägre pris så skiter nog folk i om det är Windows 8.x junket eller inte, det är ju ändå Windows, man kan köra sina gamla spel och skit på den med vissa undantag.

Jag tror vi proffsanvändare får börja inse att Windows kommer vara denna neddummade skitvariant i fortsättningen och det sista riktiga desktop systemet från Microsoft är Windows 7. Jag tror inte 9 kommer ändra på detta, store och metro skiten kommer finnas där också eftersom Microsoft är numera är helt inriktade på "services" (läs: sälja appar, böcker och filmer) vilket innebär att de i princip skiter i systemet, det är bara ett sätt att prångla ut sina tjänster.

Men det är väl ganska självklart, vem vill ha ännu ett linux-system som man inte spela på eller göra något annat vettigt än att knacka lisp i emacs? Att Windows 8/8.1 är "nerdummat" är rena skitsnacket, det talar volymer om den som påstår något sådant.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jaha23:

Vad är det du inte kan åstadkomma i W8.1 som proffsanvändare?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Vad är det du inte kan åstadkomma i W8.1 som proffsanvändare?

"16 things I like in Linux which don’t exist in Windows"
http://olimex.wordpress.com/2013/09/18/16-things-i-like-in-li...

Det ar enkelt att skapa en lista at andra hallet ocksa.

Trots att jag anvant Linux dagligen over tio ar sa inser jag att Linux inte kommer att ta over desktopen inom de narmaste tio aren.

Insikten kom tack vare Windows 8.x.

Da inte ens Microsoft kan fa anvandare av Windows 8 att uppgradera till 8.1, hur fan skall Linux da na in pa marknaden?

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sAAb:

"16 things I like in Linux which don’t exist in Windows"
http://olimex.wordpress.com/2013/09/18/16-things-i-like-in-li...

Det ar enkelt att skapa en lista at andra hallet ocksa.

Trots att jag anvant Linux dagligen over tio ar sa inser jag att Linux inte kommer att ta over desktopen inom de narmaste tio aren.

Insikten kom tack vare Windows 8.x.

Da inte ens Microsoft kan fa anvandare av Windows 8 att uppgradera till 8.1, hur fan skall Linux da na in pa marknaden?

Men många av dessa saker i länken du skriver om är inget nytt om man jämför Windows och Linux, alltså detta har inte kommit iom W 8.1, eller hur? Sedan förstår jag inte på vilket sätt just W 8.1 skulle hämma ditt sätt att jobba professionellt då det fortfarande går att "fixa" jobbet från skrivbordet?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Men många av dessa saker i länken du skriver om är inget nytt om man jämför Windows och Linux, alltså detta har inte kommit iom W 8.1, eller hur?

Nej, det har ar gamla skillnader

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Men många av dessa saker i länken du skriver om är inget nytt om man jämför Windows och Linux, alltså detta har inte kommit iom W 8.1, eller hur? Sedan förstår jag inte på vilket sätt just W 8.1 skulle hämma ditt sätt att jobba professionellt då det fortfarande går att "fixa" jobbet från skrivbordet?!

Snarare är det så att flertalet av sakerna inte längre gäller, eftersom senare versioner av Windows klarar dem lika bra som Linux.

Permalänk
Medlem

Fler o fler kraftiga (läs: fanatiska) Windows 8 hatare verkar förstå att windows 8 ändå inte är så dumt.

Man ser det på forat vecka efter vecka, en efter en trillar dom bort.

Sen till slut har vi exakt samma som XP till Windows 7 övergångstidsåldern, dom som vägrar och skall "ridas in"

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Fler o fler kraftiga (läs: fanatiska) Windows 8 hatare verkar förstå att windows 8 ändå inte är så dumt.

Sen till slut har vi exakt samma som XP till Windows 7 övergångstidsåldern, dom som vägrar och skall "ridas in"

Det var inte övergången från XP till Win7 som var problemet, utan XP till Windows Vista, om du ens kommer i håg det operativsystemet. Win7 blev snarare räddningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Vist under ytan är det ok OS. Men UI är totalt fiasko för dektop. Synd för jag hade hoppas på ett grymt os, innan win 8 släpptes.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plektrumtrollet:

Det var inte övergången från XP till Win7 som var problemet, utan XP till Windows Vista, om du ens kommer i håg det operativsystemet. Win7 blev snarare räddningen.

Om jag kommer ihåg det.

Jo jag kan ju inte direkt känna att jag har Alzheimers.

Den dagen Vista var redo så vart ju Win 7 redan släppt

Och om du inte riktigt förstår vad jag menar, med det jag skrev innan, så kan jag förklara det kort så här.

Istort sett alla entusiaster satt på XP, älskade det.
När Vista kom, så testade många det. Men, istort sett alla återgick till XP.
När Win7 kom, så testade många det. Istort sett alla stannade på Win7.

Sen fanns det en liten (faktum är att den vart inte liten, den vart väldigt stoor) grupp som vägrade lämna XP och gå över till Win7. Och för flera så tog det faktiskt flera år att gå över.

Jag vart själv en av dom som jag beskriver i texten, testade Vista, kastade bort det, sen satt jag på XP i ca ett år innan jag hoppade på 7:an.
Sen fanns det dom som satt på XP i två- tre år innan dom vart övertygade. D v s dom som tvunget skall "ridas in"

Sen att jag sitter med flera datorer med win 95, 98, XP, 7:an & 8:an (och några linuxdistar) är en helt annan femma, men jag tror det kallas nostalgi

Man skall inte vara rädd eller hata nya OS, det är min inställning.

Fördelen med att lära sig något nytt är alltid bättre än att förkasta det och inte lära sig alls!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skog1s:

Kanske stämmer. Har själv inga avsikter att köpa/använda Windows 8. Vi fick med en Win8 licens inbakad i priset på vår bärbara dator, den datorn kör sedan första start Win7 och i framtiden BSD eller Linux.
Vi använder Android, Win7 och Xubuntu på övriga datorer och surfplattor i hemmet.

Trots att Win2000 och WinXP är döda, enligt Microsoft, så används båda dagligen i jobbet.
För att få användning av gamla hårddiskar som ligger oanvända, tänkte jag prova WinXP, på en Win7 dator.
Alla drivrutiner för WinXP finns att ladda ner från tillverkaren av datorns moderkort ASRock 2014-02-24, inte illa av ASRock att hålla med drivrutiner för ett dödförklarat OS
Vet att det finns mängder av program och spel som kommer fungera utmärkt på den datorn med XP.

För mig är det Win8 som är dött och som det ser ut idag Win9 dödfött. Vad Microsoft tycker och hästar sk-er tar jag inte upp plånboken för.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

MÅste ju få fråga, vad är det som är mycket bättre med XP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damodred:

MÅste ju få fråga, vad är det som är mycket bättre med XP?

Jamfort med det senaste ar det ju anpassat for mus och tangentbord.

Kande du inte till det?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Kan väl försöka vara seriösa för ett ögonblick?
Har inte använt XP sedan 2004 så jag ställer faktiskt frågan på riktigt. Tyckte det mest var ett eländigt operativsystem med dålig minneshantering (eller snarare så som man tänkte på den tiden).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damodred:

Kan väl försöka vara seriösa för ett ögonblick?
Har inte använt XP sedan 2004 så jag ställer faktiskt frågan på riktigt. Tyckte det mest var ett eländigt operativsystem med dålig minneshantering (eller snarare så som man tänkte på den tiden).

Misstänker att Damodred hade sin förundran riktad mot mig

Varför har inte alla det senaste från Microsoft, eller de senaste modekläderna?
Hur påverkas jag som användare av minneshanteringen på XP? Hur påverkades du av dålig minneshanteringen i XP?
Det var ingen som klagade på Microsofts kvalitet (minneshantering) när WinXP var det som gällde på stora pojkars datorer.

Som sAAb skrev: -"anpassat for mus och tangentbord". Det är mycket viktig för mig på en skrivbordsdator.
Pekskärmsstyrda apparater hemma hos oss, kör Android.

Jag gillar XP hade det mellan 2003 och 2012... och igen från 2014.
Det är snabbare och kräver mindre av hårdvaran, äldre program och spel som är sega som sirap på Win7, flyter snabbt och smidigt i WinXP.
Det finns mer saker som är bättre med WinXP än Win7 men det finns mycket som Win7 är bättre på än WinXP.

Om du var så "snabb" att byta bort WinXP, så bytte du det säkert mot Vista, sedan bytt igen till Win7, Nu kör du Win8.x, eller? Kan tänka mig att du dessutom kommer vara tidig med Win9 nästa år, eller har jag fel?
Är det meningen att alla PC-användare ska göra så, utan undantag?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu kanske man inte ska överdriva, XP känns ju rätt gammalt vid det här laget, Windows 7 däremot funkar precis ALLT på (utom metro struntet då).

Två saker jag kommer på direkt är stöd för nyare .NET framework och även DirectX 11. Sedan var ju inte XP x64 bit någon höjdare heller så 64 bitars stödet är ju en sak som kraftigt förbättrats (mest drivrutinsfråga men ändå). Ytterligare en sak är ju säkerhetsuppdateringar, ingen höjdare att köra gamla IE8 tex på XP men det finns ju alternativ.

Det hela beror ju som vanligt på vad man använder datorn till, uppenbarligen är det många som fortfarande kör XP även om det verkar vara mest i andra delar av världen

Och nej, man behöver inte ha det senaste från Microsoft hela tiden, särskilt inte när de bara vill sälja appar och struntar i produktivitet.

Permalänk
Medlem

Det jobbiga är ju att det är ett sådant jävla meck att byta Windows. Kompatibilitet, drivrutiner och massor småfunktioner som försvinner, ändras eller tillkommer. Det är som att man måste ha den här ständiga oron att ens system när som helst kommer få småfel som kräver 50 timmars googling och ändå måste man se till att ha backup på alla inställningar och en lista på alla program man ska tanka ner igen när den oundvikliga uppgraderingen kommer. Som dessutom garanterat kommer med en drös nya fel.

Och kan dom någon gång uppgradera hela Windows!? Avancerade grafikkortsinställningar är fortfarande ett eget fönster från Windows 95! Några inställningar finns i Metro UI, några i trollpanelen och resten lite här och var. Och ändå verkar Windows som det minst dåliga alternativet för mig, mest för att jag är rädd för att Linux innebär att lära sig kommandon. Jag skulle vilja ha något som bara fungerar och blir bättre utan min inblandning eller oro för att det går sönder.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det där är bara önsketänkande från din sida

För min del så skulle jag kanske kunna tänka mig Windows 8.x på en ren surfplatta, det är bara där det fungerar på och passar någorlunda.

I övrigt har jag lagt i stort sett ner diskussionen om Windows 8.x på alla forum och struntar i att detta OS finns, och väntar och ser hur Windows 9 kommer bli, förr eller senare behöver man byta ut Windows 7 till nått nytt speciellt på nyare datorer som är i Laptop eller Dektop variant, och vet med säkerhet att det inte kommer bli Windows 8 iallafall.
Men tills Windows 9 finns kommer Windows 7 fungera bra för mig på lite äldre och eventuella splitternya burkar.

Övriga familjen är av samma åsikt också. samt alla mina barns vänner säger samma sak. frågar man dessa, säger dom bara att Windows 8 suger, klok åsikt tycker jag

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fafne:

Misstänker att Damodred hade sin förundran riktad mot mig

Varför har inte alla det senaste från Microsoft, eller de senaste modekläderna?
Hur påverkas jag som användare av minneshanteringen på XP? Hur påverkades du av dålig minneshanteringen i XP?
Det var ingen som klagade på Microsofts kvalitet (minneshantering) när WinXP var det som gällde på stora pojkars datorer.

Egentligen ja, men vem som helst får så klart svara och ge sin åsikt.
Personligen har jag aldrig gillat dessa liknelser med kläder, bilar osv då jag behandlar allting individuellt och som enskilda fall. JAg och konsekvens går liksom inte ihop

På tiden när XP utvecklades och lanserades var mängden ramminne ett problem och en given flaskhals i våra system. Tanken var därför att använda så lite av detta som möjligt så att andra program skulle kunna nyttja det bättre vid behov. En helt korrekt tanke för sin tid men då var också system med 128mb RAM vanligt förekommande. Idag tar Firefox det femdubbla när det varit igång ett tag. I och med lanseringen av Windows Vista kom en annan form av minneshantering, vi fick Superfetch och en indexeringsfunktion/sökfunktion som fram tills då varit en av OS X största fördelar. Jag har påpekat det förr här på Swec och vidhåller det fortfarande: Windows Vista var gravt missförstått, långt före sin tid rent hårdvarumässigt men också en nödvändighet för att Windows 7 skulle bli så bra som det nu också blev.

Idag har många 16gb ram, en del mer och en del mindre. XPs minneshantering gör att operativsystemet inte drar nytta av mängden minne på samma vis som ett modernt operativsystem - till följd att man får ett långsammare system med mer arbete mot hårddisk. Men som sagt så var det rätt tänk för sin tid. Att man inte klagade på XPs minneshantering var ju för att det fanns inga alternativ vare sig hårdvaru eller mjukvarumässigt.

Citat:

Som sAAb skrev: -"anpassat for mus och tangentbord". Det är mycket viktig för mig på en skrivbordsdator.
Pekskärmsstyrda apparater hemma hos oss, kör Android.

Håller helt med, men förstår inte problematiken riktigt. Jag lade in ett program, Start8, och vips är det som vanligt igen. På samma sätt lägger jag in Firefox eller Chrome - jag köper helt enkelt inte argumentet att det är ett problem. Hur många här "vill" använda Internet Explorer? Modern UI behöver man inte se om man inte vill.

Citat:

Jag gillar XP hade det mellan 2003 och 2012... och igen från 2014.
Det är snabbare och kräver mindre av hårdvaran, äldre program och spel som är sega som sirap på Win7, flyter snabbt och smidigt i WinXP.
Det finns mer saker som är bättre med WinXP än Win7 men det finns mycket som Win7 är bättre på än WinXP.

Absolut, använder man äldre program eller spel så borde det fungera bättre på äldre operativsystem. Men att argumentera för att XP kräver mindre av hårdvaran än exempelvis Windows 7 eller 8, blir inte det lite dumt? Vad hade vi för hårdvara 2001 liksom. Likaså hävdar jag att det som "kräver" mer i Windows 7 och 8 är just minneshanteringen, Superfetch och den accelererade desktopgrafiken.

Citat:

Om du var så "snabb" att byta bort WinXP, så bytte du det säkert mot Vista, sedan bytt igen till Win7, Nu kör du Win8.x, eller? Kan tänka mig att du dessutom kommer vara tidig med Win9 nästa år, eller har jag fel?
Är det meningen att alla PC-användare ska göra så, utan undantag?

Jag valde medvetet att inte nämna vad jag bytte mot tidigare för att få raka, ofärgade svar
Nej jag bytte faktiskt mot Windows Server 2003, ett operativsystem jag än i dag håller som det bästa operativsystemet Microsoft har gjort. Jag avvecklade det då den officiella supporten skulle sägas upp (fick faktiskt en specialskriven drivrutin av Microsoft för en specifik hårdvara 2007, vilket är något jag kallar service) och emigrerade till Windows 7.

Men visst hade jag en laptop eller tre med Windows Vista, men redan då insåg jag att det var rammängden som var den stora flaskhalsen så jag satte helt enkelt i massvis (nåja, 4gb ) ram som minimum. Windows 8 kör jag då det hängde med på två datorer som jag köpte i somras och som jag skrivit tidigare i tråden så tycker jag om det - men skulle inte uppgradera mitt Windows 7 på primärburkarna, just för att Windows 7 fungerar så ruggigt bra för mig. Kan tänka mig att du känner samma sak för XP. Men Windows 8 har flera bra saker, jag gillar tanken med appar (utförandet kan dock förbättras hos Microsoft), jag gillar online kontot med synkronisering osv och tycker det ligger bra i tiden. Däremot skulle jag, om jag hade något att säga till om hos Microsoft, tänkt om och gjort som Apple och byggt två operativsystem (OS X och iOS) där det ena är för mobila enheter och en för stationärt.

Oj det blev längre än jag tänkt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Nopp.
Finns inget att rida in.

PS. Windows 8 är dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Nopp.
Finns inget att rida in.

PS. Windows 8 är dumt

Men om en vän/släkting/granne vill ha hjälp av dig med sin dator med Win 8?

Vem är dum då?

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av skog1s:

Men om en vän/släkting/granne vill ha hjälp av dig med sin dator med Win 8?

Vem är dum då?

Den som valt att använda win 8 på en dator när det finns bättre anpassade operativsystem för det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den som valt att använda win 8 på en dator när det finns bättre anpassade operativsystem för det.

Det där är inte helt sant.

Den som valt det, har säkert valt det för att den vill ha det så, och trivs med det. (annars hade det ju inte varit ett Win 8 OS i maskinen)

Det är klart att det är den "killen-som-alla-vänder-sig-till-när-det-är-datorproblem" som står med skägget i brevlådan.

- Men va f*n kan du inte Win 8
Vad är för en "killen-som-alla-vänder-sig-till-när-det-är-datorproblem"

Pinsamt är vad det är. Eller rättare sagt, väldigt pinsamt.

Och det funkar inte att böla om att: men jag tycker 8:an är skit, skaffa bättre anpassade operativsystem för det.

Det är helt uteslutet (i min värld är det)

Visa signatur

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av skog1s:

Den som valt det, har säkert valt det för att den vill ha det så, och trivs med det.

De flesta som har win 8 har fått det genom tvång pga att de skaffat ny dator, inte för att de valt det själv, de som frivilligt gått från 7 till 8 är lätträknade, ute i verkliga världen är det oerhört få.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Själv har jag använt W8.1 nu i en vecka och jag förstår inte varför folk säger att det är "helt värdelöst".

Jag tycker att det är väldigt snabbt och om man inte gillar Modern UI så behöver man inte använda det. Sen så tar det 3 minuter att installera en start knapp och då är allt som förr. Men det finns alltid människor som är rädda för framtiden.

Visa signatur

AOC AG322QC4 | NZXT H500i | Corsair RM 750X | MSI X470 Gaming Pro Carbon | Predator DDR4 RGB 3200MHz 8GB x 2 | Ryzen 7 2700 | Corsair H115i Pro | Vega 64 Strix | Samsung Evo 860 500GB | WD Blue 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

De flesta som har win 8 har fått det genom tvång pga att de skaffat ny dator, inte för att de valt det själv, de som frivilligt gått från 7 till 8 är lätträknade, ute i verkliga världen är det oerhört få.

Sätt gärna en källa på det som är fetmarkerat. Jag håller inte med dig. Att tjugo människor på Swec gjort det eller att "alla dina vänner" tycker likadant duger så klart inte.