Permalänk
Medlem

Nytt headset

Hejsan Sweclockers!

Jag har funderat på att köpa ett nytt headset, som främst kommer att användas för skype (och liknande tjänster), gaming & music i ungefär samma utsträckning. Har ett mekaniskt tangentbord (svarta) som låter otroligt mycket, vilket gör bordsmikrofoner och mikrofoner som plockar upp ljud långt bort opraktiska. Efter att ha kollat runt lite, det största problemet med headset verkar onekligen vara att få en mic med bra ljud, har jag kommit fram till tre intressanta headset i olika prisklasser, Logictech G35, Sennheiser PC350 och Sennheiser PC360.

Vad jag hoppas att ni kan hjälpa mig med/besvara är om det finns några andra/bättre alternativ till ovanstående headset, och hur stor (svårt att kvantifiera, men ge det ett försök) skillnaden blir mellan de olika prisklasserna? Är det värt priset med tanke på vad jag ska använda dem till?

Tack på förhand!
Agdur

Permalänk
Medlem

Det enda jag kan säga om G35 är att jag tycker att det fångar upp väldigt mycket kringljud. Exempelvis brukar mina vänner höra när min flickvän snyter sig över sex meter bort.

De är ganska bekväma, men kan kännas lite tunga efter ett tag, speciellt i nacken.

Vad gäller hållbarheten så är jag ganska besviken. Switchen mellan surround och stereo ramlade av headsetet. Det är visserligen inget jag brukar byta mellan, men jag är besviken att denna ramlade av efter mindre än ett års försiktig användning. Efter lite mer än 1,5 år så har även fusklädret i muffarna börjat släppa, något som jag inte har varit med om på andra headset som jag har använt under en längre period. Även tyget på kablaget började fransa sig efter lite mer än ett år. Detta kan bero på att jag brukar packa ihop headsetet när det inte används och då viker ihop sladden.

Permalänk
Medlem

Tack för bra info, speciellt:

Skrivet av zKans:

Det enda jag kan säga om G35 är att jag tycker att det fångar upp väldigt mycket kringljud. Exempelvis brukar mina vänner höra när min flickvän snyter sig över sex meter bort.

Någon som har förslag på ett bättre alternativ till G35:an i samma prisklass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agdur:

Tack för bra info, speciellt:

Någon som har förslag på ett bättre alternativ till G35:an i samma prisklass?

Hejsan Agdur.

har du kollat på Qpad QH-90? kan bara säga grymt bra headset för en bra peng.

Finns just nu för 619kr på webhallen:
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/160060-q...

Mvh XxxD

Permalänk
Medlem

Även jag rekommenderar Qpad QH-90! Det har nog det bästa ljudet bland alla headsets i 0-1000 kronors klassen!
Men mikrofonen är dock inte den bästa

Kika in Sweclockers recension på headsets!
http://www.sweclockers.com/recension/16604-headset-fran-corsair-qpad-steelseries-och-logitech

Permalänk
Medlem

Qpad Qh-90 får min röst också.
Älskar mina lurar.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Säger G930. Enda du behöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agdur:

Tack för bra info

Ingen orsak!

Alla dessa G-knappar och sådant är det som gör att jag gillar lurarna. Jag spelar mycket, men brukar lyssna på musik samtidigt. Med G-knapparna kan man bläddra bland låtar i en spellista, samt pausa och spela upp dem.

Smidig mute-funktion på mikrofon är också bra, ifall man bor tillsammans med någon och smidigt vill stänga av den helt enkelt, lysdioden som visar om den är mutad eller inte kan förhindra pinsamma situationer.

Permalänk
Medlem

Säger QPAD QH-90 också! Helt fantastiska lurar för pengen. För 619kr är det inget att fundera på, slå till!

Permalänk
Medlem

Tack för all hjälp!

Har kikat på QH-90, men tyvärr är en bra mikrofon ganska centralt för mig. Verkade överlag väldigt svårt att hitta en vettig inbyggd mic i de lägre prisklasserna, och en bordsmic är som sagt inget bra alternativ för mig (skulle krävas en ställning/arm för att få bort den från mitt tangentbord, och då börjar vi komma in på ganska mycket pengar bara för mikrofonen).

Skrivet av Iksu:

Säger G930. Enda du behöver

Har du möjlighet att gå in lite mer i detalj? Vet du hur det står sig mot Sennheisers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agdur:

Hejsan Sweclockers!

Jag har funderat på att köpa ett nytt headset, som främst kommer att användas för skype (och liknande tjänster), gaming & music i ungefär samma utsträckning.

Tack på förhand!
Agdur

Kan starkt rekommendera dessa som headset; För priset är de helt fenomenala, med otroligt bra mic.
http://www.teknikproffset.se/LJUD-O-BILD/Hoerlurar/On-Ear/Pla...

Headset blir alltid lite lidande, då det ofta är en kompromiss, när det kommer till ljudkvalité.

Permalänk
Medlem

Säger som alla andra QPad QH90!

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.