Nexus 5 eller Lg g2 i fickan

Permalänk
Medlem

Nexus 5 eller Lg g2 i fickan

Hej,

Jag har för avsikt att köpa ny telefon, men behöver lite hjälp.
Efter mycket googlande har jag bestämt mig att köpa en av dessa, men vill veta hur är ni nöjda med era telefoner?
Nu har båda dessa telefoner varit på marknaden en period och undrar hur de sitter i fickan och är det någon som har sin telefon ute på löpspåret?

Om man nu skulle råka tappa telefonen och glaset spricker vart vänder man sig och vad kostar själva reparationen?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Har haft min Nexus 5 i ett par månader nu och det är utan tvekan den bästa telefonen jag har ägt.
Den ligger bra i handen, den är stor men käns inte som det när jag håller den i handen och kan utan problem nå överallt på skärmen med en hand utan att vara orolig för att tappa den.

Det ända negativa jag kan tänka på just nu är väl volymen i hörlurar, men det kan ju bara vara jag som är van vid att pressa volymen på allt ^^

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Evlija:

Hej,

Efter mycket googlande har jag bestämt mig att köpa en av dessa, men vill veta hur är ni nöjda med era telefoner?
Nu har båda dessa telefoner varit på marknaden en period och undrar hur de sitter i fickan och är det någon som har sin telefon ute på löpspåret?

Om man nu skulle råka tappa telefonen och glaset spricker vart vänder man sig och vad kostar själva reparationen?

Tack på förhand.

De ligger nog precis lika bra i handen båda två. De är ju samma mobil i grund och botten...

Vart man lagar glas har jag ingen aning om. Aldrig lyckats paja mitt mobilglas.

Skrivet av lowngcawt:

Har haft min Nexus 5 i ett par månader nu och det är utan tvekan den bästa telefonen jag har ägt.
Den ligger bra i handen, den är stor men käns inte som det när jag håller den i handen och kan utan problem nå överallt på skärmen med en hand utan att vara orolig för att tappa den.

Det ända negativa jag kan tänka på just nu är väl volymen i hörlurar, men det kan ju bara vara jag som är van vid att pressa volymen på allt ^^

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Evlija:

Hej,

Tack på förhand.

Jag är väldigt nöjd med min Nexus 5, kan vara så att den är lite för stor för mina lite mindre händer. Byggkvaliteten är i topp, men de har lyckats att hålla nere vikten samtidigt. Batteritiden är den största svagheten med Nexus 5, det krävs tillgång till en laddare senare på kvällen efter en dag av blandad användning. Kameran är inget att hurra över, den tar acceptabla bilder som bäst.

När jag tar med den i löpspåret så har jag den i ficka på ryggen i min jacka. Det är ytterst knöligt att få ner den i denna ficka, den är nästan för stor och hörlurskontakten gör inte saken lättare (Inga problem med storleken om du har den i ett par jeans). Men med lite vilja och teknik så går det självklart. GPS-mottagningen är väldigt bra (Jämfört med en Iphone 4S) och ljudet är fullt acceptabelt.

Visa signatur

XBL: Framfart Steam: Flanders_one
Reserverad för alla felstavningar eller grammatiska fel som kan uppstå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flandersss:

Jag är väldigt nöjd med min Nexus 5, kan vara så att den är lite för stor för mina lite mindre händer. Byggkvaliteten är i topp, men de har lyckats att hålla nere vikten samtidigt. Batteritiden är den största svagheten med Nexus 5, det krävs tillgång till en laddare senare på kvällen efter en dag av blandad användning. Kameran är inget att hurra över, den tar acceptabla bilder som bäst.

När jag tar med den i löpspåret så har jag den i ficka på ryggen i min jacka. Det är ytterst knöligt att få ner den i denna ficka, den är nästan för stor och hörlurskontakten gör inte saken lättare (Inga problem med storleken om du har den i ett par jeans). Men med lite vilja och teknik så går det självklart. GPS-mottagningen är väldigt bra (Jämfört med en Iphone 4S) och ljudet är fullt acceptabelt.

Jag kan nästan planka det som skrivits ovan för att skriva det jag tycker om min LG G2 förutom att jag inte har en aning om GPS-mottagningen hos en Iphone.
OCH att batteriet är bra. Med data avstängd och begränsat användande fick jag i helgen ut 66 timmars batteritid. Då var den nere på 30% men jag var tvungen att ladda pga jag skulle resa resten av dagen.
Den vanligaste kritiken är väl att UI är fult och att kameran är kass på allt annat än stillbilder. Det är nog inte helt osant men jag fotar inte mycket och det går alltid att byta bakgrund och ikoner samt stänga av alla fåniga animationer.

Visa signatur

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
CPU: AMD Phenom II X4 955 / MB: Gigabyte GA-870A-UD3 / GPU: Gigabyte Geforce GTX 660 Ti / Nätagg: Corsair VX 550 80+ / 16 Gb RAM / 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ // Ipad mini 2 //