Permalänk
Medlem

Nexus 4

Hej!

Jag har mina ögon på Nexus 4 jsut nu (ÄLSKAR designen + att den är billig och jag klarar mig med HSPA+) men den verkar fortfarande för dyr:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1484309

Tror ni den kommer att sjunka i pris till åtminstone 2000 kr? Hur var det med Galaxy Nexus innan den fasades bort från marknaden?

EDIT: Har lite emot begagnade telefoner p.g.a. lägre garantitid + att det alltid är något... (BLB)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Jag tycker priset är skit lågt
Nej jag tror priset är krig sitt lägsta nu möjligen att den sjunker mer på nån utförsäljning.
Du får väll spara ihop tills du har råd som alla andra?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag hade inte köpt den för det priset, ligger enligt mig väldigt nära Nexus 5 för att motivera köpet av 4:an

Sålde nyligen själv min 4:a för 1500:- med 1 års garanti kvar.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Jag tycker priset är skit lågt
Nej jag tror priset är krig sitt lägsta nu möjligen att den sjunker mer på nån utförsäljning.
Du får väll spara ihop tills du har råd som alla andra?

Jag har pengar men är snål Aja får vänta lite på att den sjunker.. Annars blir det nog 2500

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Frågan är hur länge till google kommer släppa uppdateringar till 4an? Jag skulle köpa 5an, helt klart. Spara en månad till å köp 5an.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Har 5:an,morsan har 4:an Super bra båda två,Köp 5:an inte mycket pengar och mycket mer för det

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Frågan är hur länge till google kommer släppa uppdateringar till 4an? Jag skulle köpa 5an, helt klart. Spara en månad till å köp 5an.

+1 Spara 1000 kr till och köp LG G2 istället! I princip samma mobil, bara att LGn har mkt bättre batteritid och kamera.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Nexus 5 som jag sålde för några månader sen Bra telefon men inte min grej när det gällde designen och så. Har alltid gillat Nexus 4:s design och hårdvaran är helt ok (bättre än min iPhone 4) Galen? Probably. Men jag älskar Nexus 4! Ångrar att jag inte köpte den i Januari 2013 utan väntade till Nexus 5 bara för att sedan sälja den igen..

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

Eller spar några tusen till och boka en Sony Xperia Z2!

Permalänk
Medlem

Om du väntar några månader kommer den troligtvis gå ner till 2000kr. Men om du inte vill vänta skulle jag slå till nu. Jag har Galaxy Nexus fortfarande och är väldigt kär i Nexus serien överlag. Om jag skulle köpa ny telefon just nu skulle det vara Nexus 5. Om jag inte har pengar till den troligtvis 4an som verkar väldigt bra. Så köp. 2500kr är inte mycket för vad man får!

Visa signatur

Utnyttja din dag, var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waloth:

Om du väntar några månader kommer den troligtvis gå ner till 2000kr. Men om du inte vill vänta skulle jag slå till nu. Jag har Galaxy Nexus fortfarande och är väldigt kär i Nexus serien överlag. Om jag skulle köpa ny telefon just nu skulle det vara Nexus 5. Om jag inte har pengar till den troligtvis 4an som verkar väldigt bra. Så köp. 2500kr är inte mycket för vad man får!

Du har rätt, Google sålde den via Google Play i slutändan för £200 (ca 2100 kr). Tror inte att återförsljare kommer att gå under det, så väntar nog veckan ut och köper sen mobilen Tack!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Är du lite ekonomisk o bara vill ha stock android så kan du ju kika på moto g på amazon.co.uk för 1400:- (8GB)

http://www.youtube.com/watch?v=ib5ASsR7L_A

Permalänk
Medlem

Hej!
Något du måste ha i åtanke är Batteritiden. Jag kan få ut cirka fem timmar av strömmad film via wifi, detta en blandning emellan viaplay, Youtube, Netflix och twitch.
Vid 3g kan jag som mest få ut två och en halv, och det med lokal media (dvs lagrad på telefonen) om jag har data på i bakgrunden. Om jag aktivt strömmar via 3g får jag kanske två.

Då har jag underklockat min processor till 1100 och sänkt spänningen på alla frekvenser, lagt in en custom rom (cataclysm) och kernel (Franco) samt använder mig av batterisparande appar som greenify.

Värt att tänka på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Hej!
Något du måste ha i åtanke är Batteritiden. Jag kan få ut cirka fem timmar av strömmad film via wifi, detta en blandning emellan viaplay, Youtube, Netflix och twitch.
Vid 3g kan jag som mest få ut två och en halv, och det med lokal media (dvs lagrad på telefonen) om jag har data på i bakgrunden. Om jag aktivt strömmar via 3g får jag kanske två.

Då har jag underklockat min processor till 1100 och sänkt spänningen på alla frekvenser, lagt in en custom rom (cataclysm) och kernel (Franco) samt använder mig av batterisparande appar som greenify.

Värt att tänka på.

Skickades från m.sweclockers.com

Va så lite bara?? Här går jag med min gamla iPhone 4 och kan kolla på film lika länge men den har ju mindre batteri?

Säkert att ditt batteri inte bara är trasigt?

Och ja.. Moto G gillar jag inte

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Va så lite bara?? Här går jag med min gamla iPhone 4 och kan kolla på film lika länge men den har ju mindre batteri?

Säkert att ditt batteri inte bara är trasigt?

Och ja.. Moto G gillar jag inte

Batteritiden är den mest kända svagheten hos just Nexus 4. Det har blivit bättre, särskilt efter uppdateringen till KitKat.
Mitt batteri visar i telefonen att den har bra hälsa. (Detta kommer man åt genom att trycka in *#*#4636#*#* i telefonens telefonapp)
Jag fick den visserligen begagnad av en Internetkontakt då min Samsung Galaxy SII spontandog, men jag tror att den ligger i linje med många andras Nexus 4-enheter.
Jag har gjort det bästa jag kan för att hjälpa telefonen, men det som hjälper mest är helt enkelt att stänga av 3G-data när jag inte behöver det. Jag känner att 3G-modemet, om något, är det som spökar. Det är även då telefonen blir (väldigt märkbart) som mest varm. Jag har dock bara prövat med Comviqs nät, jag har för avsikt att byta operatör inom en snar framtid men jag tror inte att det blir en förändring.

EDIT: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=85392 läs igenom den tråden, gärna bakifrån (nyare uppdateringar o dyl)

Permalänk
Medlem

När vi ändå är inne på nexus telefonerna; Hur mycket tror ni Nexus 6 kommer att kosta i runda slängar? Värt att vänta på den eller köpa Nexus 5?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Batteritiden är den mest kända svagheten hos just Nexus 4. Det har blivit bättre, särskilt efter uppdateringen till KitKat.
Mitt batteri visar i telefonen att den har bra hälsa. (Detta kommer man åt genom att trycka in *#*#4636#*#* i telefonens telefonapp)
Jag fick den visserligen begagnad av en Internetkontakt då min Samsung Galaxy SII spontandog, men jag tror att den ligger i linje med många andras Nexus 4-enheter.
Jag har gjort det bästa jag kan för att hjälpa telefonen, men det som hjälper mest är helt enkelt att stänga av 3G-data när jag inte behöver det. Jag känner att 3G-modemet, om något, är det som spökar. Det är även då telefonen blir (väldigt märkbart) som mest varm. Jag har dock bara prövat med Comviqs nät, jag har för avsikt att byta operatör inom en snar framtid men jag tror inte att det blir en förändring.

EDIT: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=85392 läs igenom den tråden, gärna bakifrån (nyare uppdateringar o dyl)

Om telefonen blir varm när du har 3G på så verkar du ha något tillverkningsfel (hört vissa som har det, andra inte)

Skrivet av alteam:

När vi ändå är inne på nexus telefonerna; Hur mycket tror ni Nexus 6 kommer att kosta i runda slängar? Värt att vänta på den eller köpa Nexus 5?

Gör inte som jag och vänta 8 månader på något nytt - det kommer nya telefoner hela tiden. Nexus 5 är fortfarande i toppklass just nu och har gått ner i pris - gillar du den så köp den! Jag gjorde misstaget att vänta tills Nexus 5 kom ut bara för att bli missnöjd med den och sälja den efter mindre än en månad. SKälet till att jag köper Nexus 4 nu är för att jag inte behöver en toppklassmodell och för att jag ÄLSKAR designen + hårdvaran är bra (batteriet kanske mindre bra men det stör mig inte, borde vara bättre än den på min iPhone 4 och då är jag nöjd)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Batteritiden är den mest kända svagheten hos just Nexus 4. Det har blivit bättre, särskilt efter uppdateringen till KitKat.
Mitt batteri visar i telefonen att den har bra hälsa. (Detta kommer man åt genom att trycka in *#*#4636#*#* i telefonens telefonapp)
Jag fick den visserligen begagnad av en Internetkontakt då min Samsung Galaxy SII spontandog, men jag tror att den ligger i linje med många andras Nexus 4-enheter.
Jag har gjort det bästa jag kan för att hjälpa telefonen, men det som hjälper mest är helt enkelt att stänga av 3G-data när jag inte behöver det. Jag känner att 3G-modemet, om något, är det som spökar. Det är även då telefonen blir (väldigt märkbart) som mest varm. Jag har dock bara prövat med Comviqs nät, jag har för avsikt att byta operatör inom en snar framtid men jag tror inte att det blir en förändring.

EDIT: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=85392 läs igenom den tråden, gärna bakifrån (nyare uppdateringar o dyl)

Jag har också Comviq som operatör och min Nexus 4 blir inte varm när 2G/3G nätet inte används, alltså när den ligger i fickan. Tror det är något fel på den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Tigerhamster:

Hej!
Något du måste ha i åtanke är Batteritiden. Jag kan få ut cirka fem timmar av strömmad film via wifi, detta en blandning emellan viaplay, Youtube, Netflix och twitch.
Vid 3g kan jag som mest få ut två och en halv, och det med lokal media (dvs lagrad på telefonen) om jag har data på i bakgrunden. Om jag aktivt strömmar via 3g får jag kanske två.

Då har jag underklockat min processor till 1100 och sänkt spänningen på alla frekvenser, lagt in en custom rom (cataclysm) och kernel (Franco) samt använder mig av batterisparande appar som greenify.

Värt att tänka på.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Icte:

Va så lite bara?? Här går jag med min gamla iPhone 4 och kan kolla på film lika länge men den har ju mindre batteri?

Säkert att ditt batteri inte bara är trasigt?

Och ja.. Moto G gillar jag inte

Det är en oerhört fin batteritid. Jag är nöjd om jag får 3-3,5 timmar skärmtid och då kollar jag inte sällan på film och aldrig spel vilket jag antar drar mer kräm än annat användande, däremot använder jag Google Now och har push-aviseringar på allt. Annars är det den bästa telefon jag någonsin har haft inkluderat min Z1 Compact som jag använder samtidigt. Nexus 4 har väldigt bra community om man gillar sånt. Ska bli roligt att testa Sailfish OS och Ubuntu på den nu till våren.

EDIT: Iphone 4 har ju inte mycket till display att driva och den kör inte lika mycket saker samtidigt som en modernare Androidtelefon ofta gör.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Om telefonen blir varm när du har 3G på så verkar du ha något tillverkningsfel (hört vissa som har det, andra inte)

NÄR det används? Jo, vid mycket användande blir den mycket varm. Normalt, så blir den bara lite varmare än wifi.
Killen som gav mig den är dansk och importerade via Tyskland, tror inte jag kan RMA den

Skrivet av jnsson:

Jag har också Comviq som operatör och min Nexus 4 blir inte varm när 2G/3G nätet inte används, alltså när den ligger i fickan. Tror det är något fel på den

Inte varm när det inte används? Inte min heller. Men när den aktivt hämtar mycket data blir den varm.

Skrivet av soderkvist:

Det är en oerhört fin batteritid. Jag är nöjd om jag får 3-3,5 timmar skärmtid och då kollar jag inte sällan på film och aldrig spel vilket jag antar drar mer kräm än annat användande, däremot använder jag Google Now och har push-aviseringar på allt. Annars är det den bästa telefon jag någonsin har haft inkluderat min Z1 Compact som jag använder samtidigt. Nexus 4 har väldigt bra community om man gillar sånt. Ska bli roligt att testa Sailfish OS och Ubuntu på den nu till våren.

Jag har bara vissa push-tjänster på och har avaktiverat Google Now helt (pga sveprörelsen från hemknappen - den irriterade mig något enormt när jag försökte SMSa). Men ja, det är mycket jobb för att ha fått den dit jag fick den. Normalt användande håller jag 3-4~hrs skärmtid jag också.

Permalänk
Medlem

Förresten - hur är hårdvaran på Nexus 4 i form av kvalité? Då menar jag t.ex. gyroscope, accelerometern o.s.v. Några kända problem med dessa? Använder Nexus 4 dåliga komponenter som degraderar snabbare än andra telefoner?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Förresten - hur är hårdvaran på Nexus 4 i form av kvalité? Då menar jag t.ex. gyroscope, accelerometern o.s.v. Några kända problem med dessa? Använder Nexus 4 dåliga komponenter som degraderar snabbare än andra telefoner?

Min hårdvara är det inget fel på. Har inte märkt att Nexusen har sämre komponenter

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Förresten - hur är hårdvaran på Nexus 4 i form av kvalité? Då menar jag t.ex. gyroscope, accelerometern o.s.v. Några kända problem med dessa? Använder Nexus 4 dåliga komponenter som degraderar snabbare än andra telefoner?

Absolut inte. Hårdvarumässigt håller den God klass. Jag har aldrig upplevt den som långsam eller att den inte hänger med, eller att några funktioner strular. Batteri är mitt enda problem och den enda anledningen till min avsedda uppgradering till z2. Jag kommer ändå behålla min n4. Det är bra grejer i den, hemskt förtjust.

Skickades från m.sweclockers.com