Permalänk
Medlem

Fattar inte folk att Toppklass innebär inga nackdelar alls för ett chassi.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av macke75:

Såg riktigt najs ut, men jag börjar bli lite ledsen över alla tillverkare som börjar envisas med att sätta power/resetknappar uppe på taket. Båda mina katter lyckas titt tom tätt stänga av min "lilla" hemmaserver som är byggd i ett Fractal Design Define XL, och detta för att även detta i övrigt riktigt schyssta chassi har knapparna på taket av chassit.

När ska det komma ut kattsäkra chassin eller ev. tillbehör för att på ett enkelt sätt täcka över dessa för mindre lätt oönskad åtkomst av ens husdjur?

Coolermaster CM 690 III har en liten lucka över knapparna på toppen

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Skrivet av JonasT:

Jag (Jonas) är väldigt kinkig när det kommer till att dela ut "Toppklass" och gillar inte att gödsla med utmärkelser. Det var både fläktkontrollern och det trånga utrymmet på baksidan av moderkortsplåten som petade ner H440 från toppen. Kan man bortse från de nackdelarna så kan jag bara säga grattis till ett av världens bästa chassin.

Det är just för denna kinkighet som recensioner av chassin på Swec är av den kaliber den är. Fortsätt med det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweagle:

Nån som vet om det kommer komma en version utan fönster? Verkar som många på Sweclockers verkar vara ganska anti-fönster, men man kanske kan få det här snyggt ändå om man sleevar och har sig.

Ja, detta utan fönster och med fläktstyrning hade varit så jävla bra för mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dussan89:

Utan problem.

Tack för det snabba svaret :).

Permalänk
Medlem

Shit va snyggt gillar LED detaljerna, spec de för io-panelen

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Medlem

Juste ingår det fläktfilter på front fläktplatserna?

Permalänk
Medlem

Är jag den enda som gäspar när jag ser det här chassit? Tysthet och stilrenhet i all ära, men här har det gått så långt att det blir trist. Tydligen verkar det ha blivit rejält upphypat även av NZXT själva.

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Jag tror inte ens att du förstått vem jag pratade med. Han sa i princip att han behöver DVD så jag antar att han har lagligt windows på skiva. Detta var min lösning på att ha en intern dvd men inte behöva ha den inskruvad i chassit. Självklart kör man på USB-minne eftersom det är smidigast i längden.

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Plastpaneler ... är ett minne blott

Men... Det är ju fortfarande bara en plåt OVANPÅ plast?

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

Riktigt Snyggt!
Någon som har koll på om det kommer komma en mindre variant för M-atx moderkort som störst?

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av WZY:

Juste ingår det fläktfilter på front fläktplatserna?

Herregud... Du kan ju börja med att kolla på recensionen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SummitSub:

Jag tror inte ens att du förstått vem jag pratade med. Han sa i princip att han behöver DVD så jag antar att han har lagligt windows på skiva. Detta var min lösning på att ha en intern dvd men inte behöva ha den inskruvad i chassit. Självklart kör man på USB-minne eftersom det är smidigast i längden.

I artikeln finns länkar till fullt lagliga nerladdningar av Windows 7 i olika versioner. Microsoft sprider själv fullversioner för att minska problem med virus så det enda man behöver från DVD-fodralet är licensnyckeln.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Inaktiv

Hmm, skulle gärna se ett med svart/grått eller svart/vitt istället för svart/rött :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SummitSub:

Jag tror inte ens att du förstått vem jag pratade med. Han sa i princip att han behöver DVD så jag antar att han har lagligt windows på skiva. Detta var min lösning på att ha en intern dvd men inte behöva ha den inskruvad i chassit. Självklart kör man på USB-minne eftersom det är smidigast i längden.

Japp menade det skulle använt citera flera men råkade trycka fel. Skulle bli jobbigt att ha en sida på chassit öppet för att installera Windows 7/8 genom en dvd skiva. Ett 4 gb usb minne kostar 40-60 kr plus att det går lite snabbare att installera från ett usb minnen än en dvd skiva.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Bra recension på ett bra chassi och jag håller med Jonas om att det är ett utmärkt chassi och inte mer dom 2 saker som finns att anmärka på ska inte finnas om det ska upp en nivå till i utmärkelse.

Måste ge denna recension 5+ riktigt bra med förklaring i slutet vad som saknades för nästa nivå.

Nöjd med min Define -mini annars hade det chassi varit intressant.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Största frågan är väl, finns det UTAN fönster?!?

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Trevlig produkt och trevlig recension. Dock hade jag gärna sett att Jonas pratade mer om detaljer som t.ex. avståndet mellan hårddiskvaggorna för bra luftflöde och att de inte löper på skenor för att helt få bort objekt som hindrar luftflödet från fläktarna i fronten då man väljer att plocka bort hårddiskvaggorna.

Visst är det så att belysningen på baksidan och belysningen av loggan styrs av samma brytare? Det är lite synd, men enkelt att hitta en lösning på.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk

jonas T

Jag brukar älska chassirec. och detta var en sjukt bra en ... ända till slutet .... Förstår inte att den inte får toppklass?? Jag har kollat på chassin i många år och trodde utan tvekan att detta skulle få toppklass...

Förstår det med fläktarna men det har du inte kommenterat om det inte fanns (!) .

Och sidopanelen går det inte att putta undan kablen lite ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Trevlig produkt och trevlig recension. Dock hade jag gärna sett att Jonas pratade mer om detaljer som t.ex. avståndet mellan hårddiskvaggorna för bra luftflöde och att de inte löper på skenor för att helt få bort objekt som hindrar luftflödet från fläktarna i fronten då man väljer att plocka bort hårddiskvaggorna.

Visst är det så att belysningen på baksidan och belysningen av loggan styrs av samma brytare? Det är lite synd, men enkelt att hitta en lösning på.

Finns gott om andra recensioner på Youtube där de gräver lite djupare. Om du undrar, nej hårddiskvaggorna går inte på några skenor och det finns got om utrymme mellan dem. Det är snarare frampanelen som kommer stoppa luftflödet något, dock är detta inget jag skulle oroa mig för då jag ändå skulle köra fläktarna väldigt långsammt genom att koppla på en av noctuas "Low noise adapter" till fläkthubben.

Vet inte helt hur brytarn på baksidan funkar men det verkar så. Annars så är det bara att dra ur 3-pinen till den leden som man inte vill använda på baksidan.

Permalänk
Medlem

Tycker som recensenten dålig fläktkontroller.. annars ok chassi även om designen av fronten och toppen inte faller mig i smaken.

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Sluta stirra er blinda på bristen av toppklassloggan grabbar och töser De två nämnda bristerna med avsaknad av fläktkontroller och lite trång sidoplåt är bagateller på den här helheten. Håller med helt att NZXT gått upp sig, aldrig varit så nöjd med ett chassiköp som jag varit med deras H2 modell.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Äntligen, har väntat på att Jonas skulle ta en titt på detta chassi, tack.
Och det var visst lika bra som jag hade hoppats.

Går det att strypa fläkthubben på baksidan på något sätt? Fungerar ett vanligt fläktmotstånd eller blir det för varmt?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Wow, snyggaste, mest användbara chassi för ytan jag sett, slopar alla andra ATX modeller i mina ögon. Om det inte vore för att jag var så nöjd med mitt mATX bygge skulle jag bytt till det här direkt. Clean insida, inge snack om saken.

Äntligen ett NZXT som faller en i smaken på pricken.

Fractal Design blev nyss skittråkiga (lite som innan dåra)

Visa signatur

Chassi Corsair Carbide Air 240 | Moderkort ASRock Z87M Pro 4 | Proccesor Intel Core i7 4770K 3,5GHz | CPU Kylare Corsair H60 v2 | Grafikkort GeForce RTX 2070Super 8GB | RAM Corsair Dominator Platinum 16GB 1866Mhz | SSD Samsung 840 Evo 250GB | Hårddisk WD Green 2TB | Nätaggregat Corsair AX 750w 80+ Gold | Ljudkort ASUS Xonar Phoebus 7.1

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KKay:

Äntligen, har väntat på att Jonas skulle ta en titt på detta chassi, tack.
Och det var visst lika bra som jag hade hoppats.

Går det att strypa fläkthubben på baksidan på något sätt? Fungerar ett vanligt fläktmotstånd eller blir det för varmt?

Enklast vore att koppla så den bara går på 5 V istället för 12 V. Ska ju räcka att flytta ett av stiften i kontakten till hubben. Låter lite riskabelt att köra så många fläktar genom ett motstånd.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Största frågan är väl, finns det UTAN fönster?!?

Inet benämner chassit "NZXT H440W Silent Ultra", jag skulle tro att W står för window så det kanske finns hopp att det kommer utan fönster också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag (Jonas) är väldigt kinkig när det kommer till att dela ut "Toppklass" och gillar inte att gödsla med utmärkelser. Det var både fläktkontrollern och det trånga utrymmet på baksidan av moderkortsplåten som petade ner H440 från toppen. Kan man bortse från de nackdelarna så kan jag bara säga grattis till ett av världens bästa chassin.

Hur funkar chassit om man vill köra med ett sådant här nätagg?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk

Riktigt fint chassi, synd bara att den svarta versionen ska vara delvis röd.

Visa signatur

i7 920 C0/C1, 12gb ddr3, GTX 1060.

Permalänk
Medlem

Gillar Stormtrooper-designen.

Visa signatur

.<

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Skulle man kunna skada moderkortet på något sätt om man kopplar alla fyra fläktar via fläkt-hubben till ett av fläktkontakterna på moderkortet för att kunna reglera deras hastighet på det viset?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A