Hur ska jag sätta upp min mini-studio? [Bilder]

Permalänk
Avstängd

Hur ska jag sätta upp min mini-studio? [Bilder]

Tjena! Nu har jag fått mina inspelningsgrejor:

* 1st Canon LEGRIA HF G25
* 2st Magic Tristar Softbox
* 1st ATR3350 Lavalier (med 6m lång kabel)
* 1st Greenscreen 3x3m

Så här ser min lägenhet ut. Jag tänkte först att jag skulle filma mot denna vägg, dock så är längden mellan väggen å andra änden bara 4m så jag undrar om jag kmr kunna få bra plats med ljuset.

Dessutom får jag problem då det spiller in ljus från dessa fönster:

En potentiell lösning är att jag möblerar om och täcker igen båda dessa fönster å kör hela väggen
el. en del bredvid tvn som greenscreen, då kan jag slippa ljusspill från fönstren som bara irriterar?

Fördelen då är att jag har ca 5m från dessa fönster till andra änden för att kunna ha
avstånd mellan greenscreen, lampor på greesncreen samt lyset på mig å kameran?

Det är nått jag är förbryllad över; det finns dålig information om avstånd mellan greenscreen, ljussättningen,
den som filmas, kameran osv. Jag tänkte bara filma över delen så det gör inget om kameran är rätt nära då.

Vad rekommenderar ni för bra ljussättning å allt? Vilken billig lampa rekommenderas för att
lysa greenscrenen? Det ska tydligen finnas lampor som kan sprida ut ljus jättebrett så man
inte måste ha massor av ljus. Eller är det en dålig lösning för att lysa upp jämt på greenscreens?

Tack så mycket i förhand för era svar!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |