Permalänk

ASUS ROG GX1000 eller ASUS GX950 ???

Står mellan ett val mellan dessa två spelmöss;

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/190916-a...

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/162897-a...

Tacksam för hjälp utav val !!!

MVH / "Septembro

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

Okej gott folk. Det blev en GX1000, Eagle Eye Gaming Mouse. Är väldigt nöjd. Förutom att den kunde varit lite billigare förstås, men det är ju en investering. En sak jag saknar är Customised User Interface till musen - där man ställer in de olika profilerna (DPI, macros och konfigurerar de programmerbara knapparna). Har kikat på Asus hemsida, men där finns bara drivrutiner och det är inte det jag söker. Någon som vet var man finner detta? I alla fall är det en kraftig, stabil och bra mus. Helt klart en stark uppdatering. Kan rekommenderas.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Medlem

Äh, synd att jag inte såg ditt inlägg innan. Jag hade själv en GX1000 innan, och jag gillade den väldigt mycket. Tyvärr så gav mittenknappen upp efter ca ett halvårs användning. Förvisso så använder jag mittenknappen rätt mycket iom att jag håller på väldigt mycket med 3D modellering etc. Men känner att den borde ha lite högre kvalitet än så, speciellt med tanke på priset.

Men kan bara haft otur med min.

Misstänker att mittenknappen har en standard "metal-dome" brytare och inte omron switchar som de andra knapparna. Köpte på Webhallen, så gick bara ner och bytte till en annan mus, fick bli en Roccat Kone XTD, Kudos till Webbis för fin service utan strul. Får se hur den håller i längden, ger den upp så får jag väl gå tillbaka till min Sensei mus igen.

/Edit

Just det, angående programvaran för att justera musen så hittade jag allt på Asus hemsida tillsammans med drivers. Tror drivers installerade allt som jag behövde inklusive det du efterfrågar men kommer inte ihåg.

La till mer text
Visa signatur

Ride more, Work less!

Permalänk
Skrivet av sgtprobe:

Äh, synd att jag inte såg ditt inlägg innan. Jag hade själv en GX1000 innan, och jag gillade den väldigt mycket. Tyvärr så gav mittenknappen upp efter ca ett halvårs användning. Förvisso så använder jag mittenknappen rätt mycket iom att jag håller på väldigt mycket med 3D modellering etc. Men känner att den borde ha lite högre kvalitet än så, speciellt med tanke på priset.

Men kan bara haft otur med min.

Misstänker att mittenknappen har en standard "metal-dome" brytare och inte omron switchar som de andra knapparna. Köpte på Webhallen, så gick bara ner och bytte till en annan mus, fick bli en Roccat Kone XTD, Kudos till Webbis för fin service utan strul. Får se hur den håller i längden, ger den upp så får jag väl gå tillbaka till min Sensei mus igen.

/Edit

Just det, angående programvaran för att justera musen så hittade jag allt på Asus hemsida tillsammans med drivers. Tror drivers installerade allt som jag behövde inklusive det du efterfrågar men kommer inte ihåg.

Aha. Okej. Tack för svar!

Oj. Inget roligt att den gick sönder. Hoppas på att det bara var otur med din mus. Jag köpte också på webhallen. Så det får bli att byta om den havererar.

Ska försöka med drivers på Asus hemsida.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU