Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Razer Blade och Blade Pro uppdateras med Geforce GTX 800M-serien

Permalänk
Melding Plague

Razer Blade och Blade Pro uppdateras med Geforce GTX 800M-serien

I samma veva som Nvidia släpper nya grafikkort för bärbara datorer uppdaterar Razer den egna Blade-serien, där 14-tummaren får hela 3 200 x 1 800 pixlar och Geforce GTX 870M.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

14"-modellen verkar riktigt fin.

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3

Permalänk
Medlem

Trevligt med uppdateringar, men på tok för dyra för min smak.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R5 3600 | Sapphire 5700XT Pulse | B450-F Strix | 2x8 Corsair 3000MHz | Seasonic Prime 650W | FD Meshify C | BeyerDynamic DT-990 | Nintendo Switch | Steam Deck | PS5 | 12TB HP Microserver | MacBook Air M1 | Linux

Permalänk

Katastrof. Dom cripplar 17tummarn totalt.
Man får väl hoppas på nästa generation helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något, i alla fall 14'tums datorn. I början konstade de mycket och hade ingen prestanda överhuvudtaget. Nu kostar den mycket, har bra skärm och ganska bra prestanda.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Keeper of Traditions

Inb4 "allt från Razer är skit"...

Hade man haft pengarna och behövt en laptop hade det antagligen blivit en 14-tummare, de är riktigt snygga och verkar ju få grym prestanda.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag har tittat på Lenovo Yoga Pro 2 som jobb dator, samma upplösning på skärmen men den saknar dedikerad grafik, vilket för jobb hade varit ok, men om man vill lira lite då och då så hade nog inte räckt till. För 2199 USD så är nästa Razer överkomlig. Visst det ingen ultrabook till vikten men man får ut lite mer umph ur den.

Ska helt klart ta en funderare, har en vän i USA som jag kanske kan ta hjälp av så jag slipper moms och annats sådant.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar utseendet på Razers datorer ser så snabba ut.

Gällande prestanda känns det som om Broadwell och Maxwell kan bli ett riktigt lyft för gaming laptopsen. Än lägre strömförbrukning på både CPU och GPU. Tror inte jag får för mig att köpa en ändå men om jag ska det så skulle det få vänta till hösten.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

jag dregglade redan innan över 14 tummaren med gamla specsen och nu tror jag att jag är kär.. har mailat razer och frågat om den någonsin kommer dyka upp med svenskt tangentbord i svensk handel men man har ju givetvis inte fått några besked :/

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Hedersmedlem

Märkliga avvägningar mellan modellerna enligt mig. Varför lägga så mycket krut på en fin skärm med mindre skärmstorlek? Och varför klenare grafikkort i 17-tummaren? Lägre upplösning, visst, men det finns ju så mycket mer thermal headroom (svenskt uttryck tack?) i en 17-tummare, så det vore ju vettigare med ett fetare grafikkort så att man kan få riktigt bra prestanda i 1080p.

Permalänk
Medlem

Lite ironiskt att 17" varianten inte får högre upplösning. Det är ju på större skärmar högre upplösning gör mest nytta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av widL:

thermal headroom (svenskt uttryck tack?)

Lita alltid på Google: Termisk ståhöjd

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jag blev lite lycklig över nyheten när jag såg rubriken, och det är ju onekligen ett kraftpaket som heter duga, 14"-aren. Men fasen, 8 GB RAM... 16 hade gjort mig överlycklig. Arbets(videoredigering)- + speldator i ett kompakt paket.

Permalänk
Medlem

Någon som vet ett smidigt sätt att beställa en razer blade till Sverige?

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Ska till Los Angeles i början på Maj, funderar på att slå till på en 14" då! (om det nu finns) Någon som vet var dem finns att köpa?

Permalänk

Vad finns det för alternativ till Blade, liten smidig gaming laptop?

Permalänk
Skrivet av rufusrufus:

Vad finns det för alternativ till Blade, liten smidig gaming laptop?

Du har ju både Asus, Alienware och MSI. Dock Msi laptopsen brukar lida av värme problem och många dör därför i förtid, jobbade förut med att laga Dell och MSI laptops så jag har sett detta men det va 2-3 år sedan så dom kanske har fixat detta nu

Visa signatur

GPU 4x EVGA GTX Titan SC 4-Way SLI 1176MHz Moderkort Asus Rampage IV Extreme CPU 4960x 5.2 GHz VCore 1.54 v Minne Dominator 32GB 2476 Mhz CL 8-12-8-27 Nätagg 2x Corsair AX1200 Chassi 900D Custom Paint Job Skärm 3x Dell U3011 in Portrait Mode Hårddisk OS: 2x Corsair Force GT 120GB SSD RAID-0 Spel/program 8x Vertex 4 128GB SSD RAID-0 Kylning 480+360+240 EK Blocks + BitsPower kopplingar

Permalänk

Synd att razer blade/pro inte släppts i sverige.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av GunslingerOC:

Du har ju både Asus, Alienware och MSI. Dock Msi laptopsen brukar lida av värme problem och många dör därför i förtid, jobbade förut med att laga Dell och MSI laptops så jag har sett detta men det va 2-3 år sedan så dom kanske har fixat detta nu

Varken Asus, Alienware eller MSI har en dator som är nära nog lika tunn som en blade. med en GeForce 870m och en 1080p+ ips skärm i runt 14 tums Klassen. Och ingen med en 3200x1800 skärm

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Skrivet av Cove:

Varken Asus, Alienware eller MSI har en dator som är nära nog lika tunn som en blade. med en GeForce 870m och en 1080p+ ips skärm i runt 14 tums Klassen. Och ingen med en 3200x1800 skärm

Jo det är sant!
Ne jag antog att han som skrev den posten bara va ute efter ett annat märke som gjorde mindre gaming laptops

Visa signatur

GPU 4x EVGA GTX Titan SC 4-Way SLI 1176MHz Moderkort Asus Rampage IV Extreme CPU 4960x 5.2 GHz VCore 1.54 v Minne Dominator 32GB 2476 Mhz CL 8-12-8-27 Nätagg 2x Corsair AX1200 Chassi 900D Custom Paint Job Skärm 3x Dell U3011 in Portrait Mode Hårddisk OS: 2x Corsair Force GT 120GB SSD RAID-0 Spel/program 8x Vertex 4 128GB SSD RAID-0 Kylning 480+360+240 EK Blocks + BitsPower kopplingar

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om den kommer till Sverige eller icke?

Visa signatur

AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz | Asus Geforce GTX 660 2GB | Kingston ValueR DDR3 1333MHz 8GB | WD Caviar® Blue? 1TB 3,5", SATA 6 Gb/s | MSI 870A-G54, Socket-AM3