Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagun:

Försöker göra precis detta nu, men det går så segt så origin tar time out. Blir tillbaka skickad till kreditkorts uppgifterna varje gång.

edit: köpte det ifrån oneplay istället.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som råkar ut för att Titanfall krashar? Drivrutinen har slutat fungera står det. Igår körde jag flera matcher i rad utan att det hände alls, idag hände det under första matchen.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Gr8t:

Det andra är mus-sensitivity, som vanligt är det stört omöjligt att ställa nivån nog lågt, dessutom verkar slidern inte gå att dra ned så mkt, lägsta läget är för mig för högt. Jag vill inte ställa om windows sensen då det ställer till det med andra spel etc.
Grymt irriterande, men går att komma runt.

Som i alla andra fps spel så ändrar du sensen i din cfg.
Ex:
m_acceleration "0"
m_sensitivity "1.670377"

Visa signatur

| i5 13600K | Noctua NH-D15S | PRO z690-p | 16GB RAM 3200 | EVGA RTX 3080 |
| Fractal Design Newton 800w platinum | 3xBenQ XL2420T + 3D Vision gen2|
| Win10 x64 | Logitech Pro X Superlight | Sennheiser HD 599 | Pioneer VSX-D510 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Herr Kantarell:

Är det någon mer som råkar ut för att Titanfall krashar? Drivrutinen har slutat fungera står det. Igår körde jag flera matcher i rad utan att det hände alls, idag hände det under första matchen.

Mitt kraschade. Har fått ett par gånger att "minnet är slut" är nåt, förstår inte riktigt om det är HDD eller RAM. Känns konstigt oavsett, får lite smålagg när det kommer. Kraschade en gång också. Annars funkar det bra

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av CreX:

Provat med inställningarna du länkade nu. Stängde av "Använd CF för program som inte har färdig profil" och satte startvägen som du sa.

Nu fungerar det klockrent både med och utan vsync, dock får jag bara 60 fps hur jag än gör.

Det är iaf 100% stabilt på 60 fps å har aldrig nånsin droppat under en sekund iaf

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Mina laddtider är otroligt långa. Nu är det tredje gången i rad jag connectar när ronden är slut. Någon mer som har problem och vet vad det kan vara?

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Avstängd

Skit kul spel & så. Men skit optimerat. Löjligt.

Permalänk
Medlem

De måste fan fixa randomen för lagen.. eller iaf lite vote change. Både tråkigt att vara på det dominerande laget samt de som blir dominerade bättre att efter rundan är slut mixa lagen annars dissar ju hälften direkt rundan är över. Sen får de fan fixa lite bra servers nya spel ska man inte behöva ha 50+ ping!

Ni som spelat med vänner fungerar det bra att joina servrar tillsammans?

Permalänk
Medlem

Fan vad roligt det är. Jag blir ägd totalt (känner att man måste hitta rätt setup, både som pilot och titan). Men det är ändå skitroligt.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Gav 240:- genom mexikanska origin. Guide: https://www.ozbargain.com.au/node/136759 blir inte lättare än så, även om det tydligen finns risk för att man inte kan handla mer med det originkontot i framtiden enligt vissa. Köpte BF4 på samma sätt och har inte haft några problem än dock.

Fungerade fint för mig. Laddar just nu. Gjorde samma sak med BF4 och hade inga problem då heller. Gillade verkligen betan, men är så fattig att jag inte kan slänga ut 600kr på ett spel just nu, så tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Gav 240:- genom mexikanska origin. Guide: https://www.ozbargain.com.au/node/136759 blir inte lättare än så, även om det tydligen finns risk för att man inte kan handla mer med det originkontot i framtiden enligt vissa. Köpte BF4 på samma sätt och har inte haft några problem än dock.

Använder en ren Chrome-installation med Hola. Får SSL-anslutningsfel och felmeddelanden så som "ERR_TUNNEL_CONNECTION_FAILED".
När jag loggar in från den svenska sidan och sedan byter till Mexico som inloggad så loggar den ut mig de få gånger då de felmeddelanden inte kommer upp.
Har fler problem eller är det så att EA kanske har börjat täppt till det här?

Finns det fler (vettiga) VPN-addons som Hola?

Edit: När jag testade den Mexikanska Originsidan via VPN:n nu så funkade det.
Men blev jag inloggad som ett annat account.

Det känns sådär att jag får tillgång till folks account på Origin av en slump via Hola.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag har spelat alla Battlefield spelen en hel del men även om de stora kartorna har ansetts vara dess fördel så har jag alltid föredraget de mindre kartorna med högre hastighet och mer aktion.

Tyvärr blev jag väldigt besviken på Battlefield 4, egentligen främst på grund av få antal kartor och dessutom ganska långsamma sådana. I BF3 spelade jag mest close quarters och city mapes för att få mer aktion.

1. kan Titanfall vara rätt spel för mig?
2. Är det värt att köpa nu(PC)?
3. Kan min hårdvara klara av rimlig grafik så som i BF4?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Titanfall är otroligt kul, jag var väldigt skeptisk då jag är en äldre gamer och har spelat det mesta, var ex. med när Unreal Tournament kom.

Måste säga att Titanfall är den första shootern som på många år får mig att faktiskt vilja återvända till genren, det är extremt snabbt, kul, och det finns så mycket du kan göra, så många sätt du kan vinna på.

Köp det, jag betalade 449 kr för boxversionen och det ångrar jag inte en sekund. Slippa tanka ner 50GB.

Jag spelar på Medium i HD uppl. 1920x1080 och fick nyss 10-0 i senaste matchen, mitt grafikkort kostade 600 kr så jag är ganska säker på att din dator driver runt spelet utan problem, med glans.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Jag har spelat alla Battlefield spelen en hel del men även om de stora kartorna har ansetts vara dess fördel så har jag alltid föredraget de mindre kartorna med högre hastighet och mer aktion.

Tyvärr blev jag väldigt besviken på Battlefield 4, egentligen främst på grund av få antal kartor och dessutom ganska långsamma sådana. I BF3 spelade jag mest close quarters och city mapes för att få mer aktion.

1. kan Titanfall vara rätt spel för mig?
ABSOLUT! Det är väldigt fast paced, händer saker överallt hela tiden. Tänk dig MW2 på de mindre banorna, fast så mycket bättre.
2. Är det värt att köpa nu(PC)?
Enligt mig är det den bästa launchen på länge, jag har läst i tråden om folk som har haft problem men för mig har det fungerat klanderfritt.
3. Kan min hårdvara klara av rimlig grafik så som i BF4?
BF4 är mer tungdrivet och Respawn gjorde spelet så att de flesta med en hygglig dator ska kunna spela. Kan du spela BF4 kan du garanterat spela Titanfall.

Har inte haft så roligt i ett FPS spel på väldigt väldigt länge, gillar du när det går undan så ska du definitivt testa Titanfall. Lycka till

Permalänk
Medlem

Fler än mig som har haft problem med kopplingen till servern? Tappar kopplingen under matcherna typ hela tiden, testat både västra och norra eu servrarna.

Permalänk
Skrivet av LocSin:

Fler än mig som har haft problem med kopplingen till servern? Tappar kopplingen under matcherna typ hela tiden, testat både västra och norra eu servrarna.

Ja jag har problem, inte nog med att jag ibland blir disconnectad från gamet så kommer jag knappt in och kan lira alls.
Fattar inte hur det kan vara så.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Avstängd

Fungerar perfekt för mig.

MVH

Permalänk
Medlem

Skit också Här sitter man med armen i gips fram till 25 maj...hade ju sett fram emot TF jaja vad är en bal på slottet.

Permalänk
Skrivet av patton:

Skit också Här sitter man med armen i gips fram till 25 maj...hade ju sett fram emot TF jaja vad är en bal på slottet.

Den som väntar på något gott, väntar oftast för länge som man säger. Men det positiva är att barnsjukdomar med spelet och så kanske är fixade då

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Har spelat upp till rank 13 och vad ska man säga? Sjukt roligt, och det har varit så länge sen jag spelade ett så här snabbt spel. Kontrollerna och allt känns så intuitivt.

Permalänk
Medlem

Spelade precis igenom den så kallade kampanjen och det räcker för mig nu.
Servrarna känns helt tomma med 6st spelare på varje sida. Kan springa och leta fiender i en evighet utan att hitta någon.
Till slut dyker det upp någon och skjuter en i ryggen eller så blir man knäppt av en campande sniper.
Sin Titan vill man inte ens kliva in i, den får lalla runt på auto. Gillar hur man rör sig som pilot, därför känns det värdelöst när man kliver in i sin Titan. Det här vart en stor besvikelse, har svårt att se att jag kommer få tillbaka lusten att ta upp spelet igen.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som upplever att fullscreen inte fungerar? Fast jag har det inställt på fullscreen så kan jag ändå dra musen över till andra skärmen? Får inte igång crossfire pga det, vet att crossfire inte funkar förtillfället men upplever det ändå som irriterande. Vill åtminstonde se hur det ser ut med crossfire.

Johan

Edit: Satan vad det tuggar videominne. Ligger på 3.7-3.8gb.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Skrivet av Trenne:

Spelade precis igenom den så kallade kampanjen och det räcker för mig nu.
Servrarna känns helt tomma med 6st spelare på varje sida. Kan springa och leta fiender i en evighet utan att hitta någon.
Till slut dyker det upp någon och skjuter en i ryggen eller så blir man knäppt av en campande sniper.
Sin Titan vill man inte ens kliva in i, den får lalla runt på auto. Gillar hur man rör sig som pilot, därför känns det värdelöst när man kliver in i sin Titan. Det här vart en stor besvikelse, har svårt att se att jag kommer få tillbaka lusten att ta upp spelet igen.

Har vi spelat samma spel? Tycker detta är det mest intensiva spelet jag lirat på länge.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Har vi spelat samma spel? Tycker detta är det mest intensiva spelet jag lirat på länge.

Håller med dig fullständigt, rått röjj från start till slut. Quake 3 explosivt!
Dock har jag lite svårt att förstå allt resonemang ang grafik i spel idag, visst e det väll kul om det e lite "eyecandy" men jag tycker det e igentligen är ganska ovesentligt. det viktiga är väll ändå spelkänslan? Idag verkar det på de flesta att bara det e snyggt så spelar inte spelkänslan någon roll?
Och varför allt detta hat hela tiden, borde vi inte ha lärt oss att buggar kommer alltid att finnas. och ju mera avancerade spelen blir ju mera buggar kommer vi att se.
Titanfall lider av många brister idag (ingen sli/cf, vsyncen är ett skämt bla) o innan det e patchat så får jag helt enkelt köra på low/vsync off (varför vsync off är cappat till 60fps är dock för mig en gåta)

Ett stort tack till Respawn Entertainment för detta underbara spel!

Visa signatur

Går Gött i Röört

Permalänk

Grymt kul spel!
Har en fråga bara:
För att greppa väggen och hänga kvar, hur gör man det?
Blir ju dubbelhopp eller wallrun nästan hela tiden för mig..

Edit: för att tydliggöra, alltså hänga ovanför tex en dörröppning eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Grymt kul spel!
Har en fråga bara:
För att greppa väggen och hänga kvar, hur gör man det?
Blir ju dubbelhopp eller wallrun nästan hela tiden för mig..

Edit: för att tydliggöra, alltså hänga ovanför tex en dörröppning eller liknande?

Du siktar med höger musknapp när du springer mot väggen, så fastnar du. Räcker att du trycker en gång, du behöver alltså inte hålla in knappen för att hänga kvar.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Avstängd

Om han inte kör med hold to aim, vilket jag gör. Då måste du hålla kvar

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Ligger lite "efter" i spelandet pga leveransproblem från dom första jag köpte från, men men, köttar för fullt just nu.

15 timmar spelade, lvl 34 second gen. 106 matcher spelade, 90 vunna(85% win percent). Det går framåt. Kör solo just nu, inte många jag känner som lirar det tyvärr, men ska nog få dom att börja för det är ju så jävla KUL.

Hoppas snabbt på privata lobbys(som är påväg) samt något slags klan/ranked-system.

Edit:

Förövrigt verkar folk haft/har problem med spelet. Jag jag har spelat det felfritt hittills, glider på fint och inga krascher.

Permalänk
Avstängd

Jag har redan skrivit detta! Men skitkul spel:D JAG har absolut inga problem med servrar krascher etc. Kör även på högsta inställningar. 258 kr på spelbutiken, och det ångrar jag inte en sekund!
Köp,Köp,Köp!:D

Visa signatur

Windows 8 l Intel Core i7-4770 l GeForce GTX760 2GB l Moderkort: MSI B85M-E45, Socket-1150 l Extra Trådlöst Nätverkskort l
Man är på SweC för att LÄRA och låta andra LÄRA så bli inte sur om jag ber dig förklara någonting!
TITANFALL,Tf2,CS:GO,Sc2,BF4,Ac4! FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Provat med inställningarna du länkade nu. Stängde av "Använd CF för program som inte har färdig profil" och satte startvägen som du sa.

Nu fungerar det klockrent både med och utan vsync, dock får jag bara 60 fps hur jag än gör.

Det är iaf 100% stabilt på 60 fps å har aldrig nånsin droppat under en sekund iaf

Kul att jag kunde hjälpa och att det fungerade för dig.
Men tyvärr som sagt, det är ett hårdkodat 60 fps lock. Ingen att göra. Men det går att spela det iaf.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum