Permalänk
Medlem

Uppgradera eller sälja+ny dator?

Hejsan, har länge varit sugen på att börja spela battlefield 4 och lite nyare diverse spel. Min dator är knappa 2-3 år gammal och av den anledningen är jag lite osäker på om det är värt att överhuvudtaget fundera över dessa nya spel.

Jag börjar med att visa min nuvarande dator:

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz
Rammine: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
Ssd: Intel 330 Series 180GB SSD R:500/W:450
hdd: 2tb
Grafikkort: PowerColor Radon HD7950 OC 3GB DDR5 PCIe
Moderkort: MSI Z77A-GD55 Intel Z77 4xDDR3 Socket 1155 ATX

Tror ni datorn skulle klara av dessa spel eller är det kanske dags att börja fundera över en ny?
Är det ett bra tillfälle att köpa en ny dator eller är det precis som vanligt att det kommer något nytt revolutionerande nästa månad?

Skulle kunna lägga ut runt 10 tusen på en ny dator så om ni anser att så är fallet för ni gärna ge mig lite förslag. Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av rhyme:

Hejsan, har länge varit sugen på att börja spela battlefield 4 och lite nyare diverse spel. Min dator är knappa 2-3 år gammal och av den anledningen är jag lite osäker på om det är värt att överhuvudtaget fundera över dessa nya spel.

Jag börjar med att visa min nuvarande dator:

Processor: Intel Core i5-3570K 3.4GHz
Rammine: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
Ssd: Intel 330 Series 180GB SSD R:500/W:450
hdd: 2tb
Grafikkort: PowerColor Radon HD7950 OC 3GB DDR5 PCIe
Moderkort: MSI Z77A-GD55 Intel Z77 4xDDR3 Socket 1155 ATX

Tror ni datorn skulle klara av dessa spel eller är det kanske dags att börja fundera över en ny?
Är det ett bra tillfälle att köpa en ny dator eller är det precis som vanligt att det kommer något nytt revolutionerande nästa månad?

Skulle kunna lägga ut runt 10 tusen på en ny dator så om ni anser att så är fallet för ni gärna ge mig lite förslag. Tack på förhand.

Jag hade klockat processorn en bra bit över 4 GHz och köpt ett nytt grafikkort om jag var du, typ amd 290.Och senare iår byta till nya Broadwell Intels 14 nanometer och nya moderkort styrkrets 9.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rhyme:

Tror ni datorn skulle klara av dessa spel eller är det kanske dags att börja fundera över en ny?
Är det ett bra tillfälle att köpa en ny dator eller är det precis som vanligt att det kommer något nytt revolutionerande nästa månad?

Din dator kommer klara BF4, enda som ev. inte skulle hänga med är grafikkortet. Att uppgradera cpu och moderkortet är inte nödvändigt än på ett tag.