Helt plötsligt myrornas krig - GeForce GTX 760

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt myrornas krig - GeForce GTX 760

Spelade ett spel i dag och helt plötsligt i spelet började skärmen uppträda rejält konstigt och det blev en jäkla twilight zone helt enkelt. När jag sedan startade om datorn har jag ett märkligt tillstånd som skärmen befinner sig i.

Bästa sättet att se det på är ett screenshot såhär ser det ut --> http://i.imgur.com/pkvBSly.png

Dvs massa rutor/pixlar över hela skärmen, samt att den hoppar och har sig hela tiden. Någon som har en aning om vad som kan ha skett? Blir inte klok på detta... testade koppla in en annan skärm och problemet kvarstod. Så problemet borde ligga hos grafik kortet? Trots att det är nyköpt sedan november förra året..

Tacksam för all hjälp..

Permalänk
Hedersmedlem

Har du klockat kortet något? Om inte så är minnet antagligen keff på kortet och bör bytas ASAP.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du klockat kortet något? Om inte så är minnet antagligen keff på kortet och bör bytas ASAP.

Jag vet knappt vad klocka är så....

Men det är ju väldigt skumt då kortet är knappt fyra månader gammalt? Går det att se detta på något vis? Dvs minnets status.

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka kortet dit du köpte det, det är trasigt

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

Det är bara skicka in kortet på garanti, du får ett nytt, minnena på kortet,något av dem är defekt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mutumba:

Jag vet knappt vad klocka är så....

Men det är ju väldigt skumt då kortet är knappt fyra månader gammalt? Går det att se detta på något vis? Dvs minnets status.

Det kan du inte men som sagt ta kontakt med din butik och byt det. Det är inget konstigt att ett kort går sönder för det händer ibland.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag vet knappt vad klocka är så....

Men det är ju väldigt skumt då kortet är knappt fyra månader gammalt? Går det att se detta på något vis? Dvs minnets status.

Klocka är en sån där som antingen sitter runt armen eller på väggen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det kan du inte men som sagt ta kontakt med din butik och byt det. Det är inget konstigt att ett kort går sönder för det händer ibland.

fanns det inte ett memtest för vram? Minns jag såg det antingen i OCCT/Furrmark eller liknande.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Ok, tack för alla svar. Bara riktigt frustrerande att behöva byta efter så kort period. Hatar även när problem bara dyker upp från ingenstans! Då vet man vad man ska göra i helgen då... suck haha.

Permalänk

Testa att byta kabel först, hade något liknande med mitt.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Testa att byta kabel först, hade något liknande med mitt.

Vad för kabel exakt?

Permalänk
Medlem

Ser ut som en lös eller trasig DVI-kabel IMO. Pröva annan kabel eller port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av satoshi:

Ser ut som en lös eller trasig DVI-kabel IMO. Pröva annan kabel eller port.

Om det vore på kabeln då borde det inte fastna på en screenshot som det ser ut att han har gjort. Eller väldigt noggran när han fotografera detta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Har nu bytt ut kortet och allt är som vanligt igen