SÖKES: Spel med bra stämning och handling

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Pratar man om stämning och bra story så är det generalfel att inte ta upp Tell tells spel "The walking dead" och "The wolf among us" enligt mig. Jag kunde inte hitta dem ovan så jag slänger upp dem nu.

Helt rätt, ruskigt bra stämning i dom!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Stömning och bra story: The Banners Saga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tro det eller ej, men Dark Souls har ganska mycket story. men det kräver att man snappar upp detaljer

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

Dark Souls.

Visa signatur

Prisa Solen.

Permalänk
Medlem

På rollspelsfronten:

Kan jag ju dels upprepa Witcher 1&2, med dess slavisk-medeltidsinspirerade värld som stämningsfull, med helt okej handling.

Vampire the Masquerade: Bloodlines levererar också en väl genomförd nutidsvampyrstämning.

Planescape: Torment är en klassiker, troligen det enda spel vars handling "berört" mig i någon egentlig mening.

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer är på sätt och vis som en andlig uppföljare till Torment och i princip en handlingsmässigt fristående expansion till NWN2.

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla bra tips!
Om man snackar realistiska spel (dvs ingen fantasy) vad finns det då? Gärna i stil med Tomb Raider, GTA eller typ Alan Wake...
Det verkar som det finns några till PS3, men innan jag tar steget över till konsol (fy), vad finns det till PC?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Dead Space, Gone Home (sjukt bra stämning även om det inte direkt är passar inte på den klassiska synen av spel), Hotline Miami (sjukt skön stämning och ett av det absolut bäste gameplayet jag någonsin testat), Krater (svenskt post-apocalyps spel), Legend of Gimrock, Little Inferno (lite gulligt och roligt men har en djupare story än man först tror), Mark of the Ninja (mitt favorit stealth spel någonsin tror jag), Papo & Yo.
Måste käka nu men kan tipsa om fler sen om det behövs.
Och måste absolut tipsa om Fallout och Half Life spelen fast de radan har blivit sagt. De bäste spelen som finns, perfekt på alla plan:D