Bra frågor vid kontrakskrivande? [Jobb-relaterat]

Permalänk
Medlem

Bra frågor vid kontrakskrivande? [Jobb-relaterat]

Hallå där.

Har precis blivit erbjuden en tjänst som IT-konsult på ett företag i Stockholms trakten. Och ska skriva kontrakt den 22a April.
Jag sitter nu i tankarna vad jag ska fråga när jag kommer dit?

Lönen är ju ganska självklart, var den kommer ligga? (Nyutexaminerad IT-tekniker med kompetens inom AD, SCCM, support, ärendehanterinssystem med mera, med ca. 1 års erfarenhet)
Tider för arbetet? (Gäller det resan hem och till jobbet som arbetstid? Bor i Nyköping, med mera)
Garantilön ifall man står mellan projekt?
Vidareutveckling?
Fack?

Kan ni komma på några mer bra saker att fråga om?

Tackar på förhand!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Resan till jobbet räknas som arbetstid endast om du faktiskt kan arbeta under denna tid (på tåget med en laptop t.ex.) samt om arbetsgivaren accepterar detta.
Var är det för anställning? Fastanställning så är det ju en lön du ska ha varje månad oavsett projekt osv.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Tjänstepension, eventuella försäkringar och friskvårdsbidrag är väl de saker som jag kommer på på rak arm

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Resan till jobbet räknas som arbetstid endast om du faktiskt kan arbeta under denna tid (på tåget med en laptop t.ex.) samt om arbetsgivaren accepterar detta.
Var är det för anställning? Fastanställning så är det ju en lön du ska ha varje månad oavsett projekt osv.

En tillsvidareanställning som konsult innebär ofta att man har en lön med och utan uppdrag, men det beror helt på arbetsgivare. Vissa kör även med en viss procent av den totala timdebiteringen som överstiger x antal timmar i månaden osv.

Kollektivavtal, tjänstepension skulle jag kolla.
Övriga förmåner? Dator och telefon för privatbruk? Friskvårdsbidrag?
Semester?
Om du står utan uppdrag, vart förväntas du vara under tiden (hemma, kontoret?)