Permalänk

Rengöra tangentbord MacBook Pro

Hej!
Köpte en begagnad MacBook pro från 2011 som har ett tangentbord som känns lite segt. Inte den där studsiga känslan Macbook-tangentbordet brukar ha. Misstänker att det är smuts emellan tangenterna som ger den tröga känslan (Väldigt fin och fräsch för övrigt)
Hur kan man göra för att rengöra emellan?
Jag vill minnas att jag för länge sedan försökte ta bort knapparna på en MacBook och rengöra, men det slutade i katastrof, då jag inte kunde få tillbaka dom ordentligt och gjorde sönder nån tangent.

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pavilion90:

Hej!
Köpte en begagnad MacBook pro från 2011 som har ett tangentbord som känns lite segt. Inte den där studsiga känslan Macbook-tangentbordet brukar ha. Misstänker att det är smuts emellan tangenterna som ger den tröga känslan (Väldigt fin och fräsch för övrigt)
Hur kan man göra för att rengöra emellan?
Jag vill minnas att jag för länge sedan försökte ta bort knapparna på en MacBook och rengöra, men det slutade i katastrof, då jag inte kunde få tillbaka dom ordentligt och gjorde sönder nån tangent.

Tacksam för hjälp!

Denna kanske kan hjälpa

Permalänk
Skrivet av Zlatto:

Detta jag gjorde och misslyckades totalt... tummen mitt i handen..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pavilion90:

Detta jag gjorde och misslyckades totalt... tummen mitt i handen..

Okej, hoppas inget gick till skada. Ta en titt på Apples forum, kanske finns hjälp där. Eller kolla MacForum.