Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Du har ju denna också, men det kräver lite den med Tamriel Reloaded - Textures and Parallax http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/46925/?

Tror inte ens det är lönt att testa den, för stor fil för att chansa med.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker ENB ser onaturligt ut? Färgerna är ju helt skeva, alldeles för mättade/fylliga. Tycker SweetFX visar på samma skeva färgkomposition. Många verkar ju tycka det ser bra ut men för mig ser det överdrivet och onaturligt ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kraniet:

är det bara jag som tycker ENB ser onaturligt ut? Färgerna är ju helt skeva, alldeles för mättade/fylliga. Tycker SweetFX visar på samma skeva färgkomposition. Många verkar ju tycka det ser bra ut men för mig ser det överdrivet och onaturligt ut.

Countervibe ENB gör inte det, men dagsljuset är på tok för starkt. Det ser så fult ut. Nattetid ser det riktigt bra ut. Phinix Natural ENB ser bättre ut än de flesta (min åsikt), lite blekare färger men ändå snyggt

Vilka ENBs har du testat?

Jag har några bilder här med Countervibe ENB #14131573

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har en fråga angående Requiem och loadordern, smått förvirrad här vilket jag sällan är men iaf.

Min requiem loadorder ser ut så här (ligger längst ner i listan):
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - HearthFires.esp
Bashed Patch, 0.esp
Men bör inte Hearthfire ligga före Dragonborn?

Iaf så ser det ut att fungera bra än så länge iaf.

EDIT: Requiem ska uppenbarligen inte vara längst ner, fick infinite loading när jag försökte starta upp spelet idag men jag är dock fortfarande tveksam på hearthfire patchen.

Tycker Requiem var roligare nu än vad jag tyckte första gången och jag gillar framförallt hur gift påverkar en (vilken mod används för det?), muckade t.ex med en spriggan, hans range atk som annars bara snabbt drainar ens liv gjorde nu inte lika mycket skada. däremot påverkade han ens sinne på ett vis liknande starkt påverkad utav alkohol vilket gjorde det svårt för mig att fly, mina pilar gjorde även 0 i skada på han...

Mötte sedan på en spindel, även han med smått trevliga gifter, jag blev dock oneshottad i melee när jag trodde min Elvendagger skulle fixa biffen.

Skrivet av Kraniet:

är det bara jag som tycker ENB ser onaturligt ut? Färgerna är ju helt skeva, alldeles för mättade/fylliga. Tycker SweetFX visar på samma skeva färgkomposition. Många verkar ju tycka det ser bra ut men för mig ser det överdrivet och onaturligt ut.

Onaturligt? Det beror helt på vilken ENB du kör med, ENB inställningar osv, man kan får spelet att se väldigt fantasy ut men även realistiskt, det är upp till dig och din dators prestanda.

Iaf jag tycker det ser naturligare ut och ger saker och ting ett djup och inte den extremt platta livlösa känslan som man får utan, stänger jag av ENB så ser spelet bara grått och trist ut, skuggorna ser dessutom ut som skit.

Visst det är en smaksak men döm inte ENB för snabbt är mitt tips. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Har en fråga angående Requiem och loadordern, smått förvirrad här vilket jag sällan är men iaf.

Min requiem loadorder ser ut så här (ligger längst ner i listan):
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - HearthFires.esp
Bashed Patch, 0.esp
Men bör inte Hearthfire ligga före Dragonborn?

Iaf så ser det ut att fungera bra än så länge iaf.

EDIT: Requiem ska uppenbarligen inte vara längst ner, fick infinite loading när jag försökte starta upp spelet idag men jag är dock fortfarande tveksam på hearthfire patchen.

Tycker Requiem var roligare nu än vad jag tyckte första gången och jag gillar framförallt hur gift påverkar en (vilken mod används för det?), muckade t.ex med en spriggan, hans range atk som annars bara snabbt drainar ens liv gjorde nu inte lika mycket skada. däremot påverkade han ens sinne på ett vis liknande starkt påverkad utav alkohol vilket gjorde det svårt för mig att fly, mina pilar gjorde även 0 i skada på han...

Mötte sedan på en spindel, även han med smått trevliga gifter, jag blev dock oneshottad i melee när jag trodde min Elvendagger skulle fixa biffen.

Onaturligt? Det beror helt på vilken ENB du kör med, ENB inställningar osv, man kan får spelet att se väldigt fantasy ut men även realistiskt, det är upp till dig och din dators prestanda.

Iaf jag tycker det ser naturligare ut och ger saker och ting ett djup och inte den extremt platta livlösa känslan som man får utan, stänger jag av ENB så ser spelet bara grått och trist ut, skuggorna ser dessutom ut som skit.

Visst det är en smaksak men döm inte ENB för snabbt är mitt tips. (:

Hos mig ligger Heartfire före Dragonborn

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tog några bilder utan/med ENB.

RealLike ENB

Skrivet av AMD-FX:

Hos mig ligger Heartfire före Dragonborn

Ok som jag trodde, lite lustigt att den lägger Hearthfire efter Dragonborn...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Tog några bilder utan/med ENB.

RealLike ENB
http://i62.tinypic.com/ne93pt.jpg

Ok som jag trodde, lite lustigt att den lägger Hearthfire efter Dragonborn...

Använder du RealLike ENB? Båda versionerna ser bra ut men det kanske är för att jag ser i mindre format

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Använder du RealLike ENB? Båda versionerna ser bra ut men det kanske är för att jag ser i mindre format

Vänstra bilderna är vanilla, höger är RealLike ENB.
Ja jag kör med RealLike ENB eftersom det är den enda ENB som jag vet att min dator orkar med.

Mjo dom blev lite små men man ser hur färglöst, grått och trist det är på dom vänstra till skillnad till dom högra.

Bilderna är tagna vid solnedgång, dag och natt.

EDIT: Denna ENB ser ganska trevlig ut, lär nog kräva en del iofs http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/27265/?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Vänstra bilderna är vanilla, höger är RealLike ENB.
Ja jag kör med RealLike ENB eftersom det är den enda ENB som jag vet att min dator orkar med.

Mjo dom blev lite små men man ser hur färglöst, grått och trist det är på dom vänstra till skillnad till dom högra.

Bilderna är tagna vid solnedgång, dag och natt.

EDIT: Denna ENB ser ganska trevlig ut, lär nog kräva en del iofs http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/27265/?

TK ENB Series däremot ser minst sagt förjävligt ut. Allt är så overbright. Vet inte hur han tänkt om han tänkt öve rhuvud taget http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49547/?tab=3&navtag=http...

Har du förresten gjort Barbas (hunden) uppdraget? Jag hatar att han är odödlig och minst sagt irriterande. Man kan ju utnyttja honom i andra uppdrag innan man slutför hans uppdrag då han är odödlig. Andra kan ju dö som man gör en del uppdrag åt, men inte hundjäveln. Nu har jag blivit klar med honom i alla fall

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

TK ENB Series däremot ser minst sagt förjävligt ut. Allt är så overbright. Vet inte hur han tänkt om han tänkt öve rhuvud taget http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49547/?tab=3&navtag=http...

Har du förresten gjort Barbas (hunden) uppdraget? Jag hatar att han är odödlig och minst sagt irriterande. Man kan ju utnyttja honom i andra uppdrag innan man slutför hans uppdrag då han är odödlig. Andra kan ju dö som man gör en del uppdrag åt, men inte hundjäveln. Nu har jag blivit klar med honom i alla fall

Den såg ljus ut ja, jag testade en enb innan som var sjukt ljus, det var så man fick ont i ögonen, kanske var den?

Nej, jag tog uppdraget en gång men sket i det ganska snabbt eftersom han drog till sig uppmärksamhet medan jag försökte smyga...

Requiem är ganska kul ändå, jag flyr dock mer än vad jag faktiskt dödar något, jag har varit inne i 3st dungeons men inte slutfört en enda eftersom jag gör för lite skada samtidigt som jag blir oneshottad.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Den såg ljus ut ja, jag testade en enb innan som var sjukt ljus, det var så man fick ont i ögonen, kanske var den?

Nej, jag tog uppdraget en gång men sket i det ganska snabbt eftersom han drog till sig uppmärksamhet medan jag försökte smyga...

Requiem är ganska kul ändå, jag flyr dock mer än vad jag faktiskt dödar något, jag har varit inne i 3st dungeons men inte slutfört en enda eftersom jag gör för lite skada samtidigt som jag blir oneshottad.

Jag vet inte om du kommer ihåg buggen Barbas hade som var oerhört irriterande. Jag var så närgången hela tiden och vägrade flytta på sig. Stod man vid ett högt stup, vem var det inte som kom och knuffade till en, jo det var Barbas. Han pushade på en hela tiden

Jag hade en skum bug i spelet som gjorde att jag fick starta om spelet. Det var flera saker som ballade ur. Siktet (ögat) när man smög försvann. Conjured pilbåge krävde riktiga pilar helt plötsligt även om man inte ska behöva ha pilar då det används magiska pilar, sedan när jag skulle hyra Jenassa så accepterade hon betalningen på 500 som hon kostar att hyra, men hon följde sedan inte med, jag testade givetvis flera gånger utan att det funkade. Jag sparade spelet och startade om Skyrim, när jag startade spelet så var efter mig, men hon hade också tagit alla betalningar jag gjort istället för 500 som hon kostar att hyra så försvann det säkert 2500 från min kassa vilket var lite irriterande. Det klirrade till ganska många gånger när jag startade om spelet så jag misstänkte att det inte var helt rätt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Rekommenderar NLA ENB (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50065/?) om man gillar ENBs.
Tror jag använt mig av alla ENBs som finns men denna är den mest kompletta hittills. Efter lite små-tweaks rullar mitt Skyrim på i 60fps med några enstaka drops ner till ~51.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Rekommenderar NLA ENB (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50065/?) om man gillar ENBs.
Tror jag använt mig av alla ENBs som finns men denna är den mest kompletta hittills. Efter lite små-tweaks rullar mitt Skyrim på i 60fps med några enstaka drops ner till ~51.

Såg bra ut. Har inte hört talas om den förut faktiskt. Ska ladda ner och testa

Edit:
Jag har installerat Natural Lighting and Atmospherics (NLA ENB). Ska testa den ett tag och se om jag blir nöjd med den. Mitt grafikkort fick arbeta ganska hårt innan jag lade in ENBoost, nu funkar det fint

Jag tycker att jag aldrig får samma kvalitet som bilderna som den som gör moden. Dom har knivskarp bild medan jag får halvdan. Kör dom med 4k skärm?

Solnedgång

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag vet inte om du kommer ihåg buggen Barbas hade som var oerhört irriterande. Jag var så närgången hela tiden och vägrade flytta på sig. Stod man vid ett högt stup, vem var det inte som kom och knuffade till en, jo det var Barbas. Han pushade på en hela tiden

Jag hade en skum bug i spelet som gjorde att jag fick starta om spelet. Det var flera saker som ballade ur. Siktet (ögat) när man när man smög försvann. Conjured pilbåge krävde riktiga pilar helt plötsligt även om man inte ska behöva ha pilar då det används magiska pilar, sedan när jag skulle hyra Jenassa så accepterade hon betalningen på 500 som hon kostar att hyra, men hon följde sedan inte med, jag testade givetvis flera gånger utan att det funkade. Jag sparade spelet och startade om Skyrim, när jag startade spelet så var efter mig, men hon hade också tagit alla betalningar jag gjort istället för 500 som hon kostar att hyra så försvann det säkert 2500 från min kassa vilket var lite irriterande. Det klirrade till ganska många gånger när jag startade om spelet så jag misstänkte att det inte var helt rätt

Nope, hade han inte tillräckligt länge. (:

Hm det var mycket buggar det.

Jag har faktiskt nte gjort så värst många vanilla quests, jag springer mest bara runt och utforskar samtidigt som jag mördar och plundrar allt i min väg...

Skrivet av -ronz:

Rekommenderar NLA ENB (http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/50065/?) om man gillar ENBs.
Tror jag använt mig av alla ENBs som finns men denna är den mest kompletta hittills. Efter lite små-tweaks rullar mitt Skyrim på i 60fps med några enstaka drops ner till ~51.

Skrivet av AMD-FX:

Såg bra ut. Har inte hört talas om den förut faktiskt. Ska ladda ner och testa

Edit:
Jag har installerat Natural Lighting and Atmospherics (NLA ENB). Ska testa den ett tag och se om jag blir nöjd med den. Mitt grafikkort fick arbeta ganska hårt innan jag lade in ENBoost, nu funkar det fint

Jag tycker att jag aldrig får samma kvalitet som bilderna som den som gör moden. Dom har knivskarp bild medan jag får halvdan. Kör dom med 4k skärm?

Solnedgång
http://i.solidfiles.net/fc9095550c.png

Den såg faktiskt väldigt realistisk ut.

Det kan ha att göra med texturerna, det finns mycket bättre/snyggare texturer än Skyrim HD, Skyrim HD ser mycket vanilla ut medan t.ex aMidianBorn ser helt annorlunda ut.

Sen så finns det ju även Vivid Landscapes, Skyrim Ultra HD Texture Pack, Skyrim Realistic Texture Overhaul, Serious HD Retexture Skyrim osv, sedan så finns det ju specifika mods just för snö, sten, träd, gräs, LOD's och andra detaljer.

En bra start kan dock vara Skyrim HD, Static Mesh Improvement (gör stor skillnad på detaljer som rep, kedjor tunnor, staket, mat osv) och Ruins Clutter Improved som jag nämnt tidigare.

Om ud kan så byt ut allt mot parallax, parallax är sjukt nice men det käkar ju dock extremt mycket prestanda också.

Vivian eller om det var amidianborn är också speciellt anpassade för ENB om jag minns rätt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Nope, hade han inte tillräckligt länge. (:

Hm det var mycket buggar det.

Jag har faktiskt nte gjort så värst många vanilla quests, jag springer mest bara runt och utforskar samtidigt som jag mördar och plundrar allt i min väg...

Den såg faktiskt väldigt realistisk ut.

Det kan ha att göra med texturerna, det finns mycket bättre/snyggare texturer än Skyrim HD, Skyrim HD ser mycket vanilla ut medan t.ex aMidianBorn ser helt annorlunda ut.

Sen så finns det ju även Vivid Landscapes, Skyrim Ultra HD Texture Pack, Skyrim Realistic Texture Overhaul, Serious HD Retexture Skyrim osv, sedan så finns det ju specifika mods just för snö, sten, träd, gräs, LOD's och andra detaljer.

En bra start kan dock vara Skyrim HD, Static Mesh Improvement (gör stor skillnad på detaljer som rep, kedjor tunnor, staket, mat osv) och Ruins Clutter Improved som jag nämnt tidigare.

Om ud kan så byt ut allt mot parallax, parallax är sjukt nice men det käkar ju dock extremt mycket prestanda också.

Vivian eller om det var amidianborn är också speciellt anpassade för ENB om jag minns rätt.

Jag tycker Skyrim 2k texturerna inte är så snygga. Ser nästan blockiga ut ibland, speciellt stenar med snö på, så ser det blockigt ut

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag blir knäpp på Requiem och dess loadorder och BOSS vet uppenbarligen inte hur dom ska ligga heller, någon som kör Requiem med typ alla patcher och har fått sitt spel stabilt? Mitt spel är nämligen allt annat än stabilt med Requiem...

Skrivet av AMD-FX:

Jag tycker Skyrim 2k texturerna inte är så snygga. Ser nästan blockiga ut ibland, speciellt stenar med snö på, så ser det blockigt ut

Det gäller nästan alla, om inte alla texturpack, har för mig att det inte gick göra något åt, kanske förbättra men that's it, det är t.ex samma skit i CoT's winter edition, Seasons of Skyrim winter edition, jag har till och med laddat ner texturer specifikt för snö/stenar med snö och det ser alltid ut som skit oavsett.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat denna snömoden än Quality Snow HD 4K http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49011/?

Jag går nog tillbaka till min gamla ENB då NLA ENB är för mörk även på dagtid när det är mulet. Natten blir skapligt svart. Slår man ihjäl någon och vill plocka upp utrustningen han bär på så hittar man honom inte

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Här är min loadorder, någon fixa den! Den är uppenbarligen inte korrekt. :/

Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
ClimatesOfTamriel.esm
Chesko_Frostfall.esp
PNENB.esp
Supreme Fog - CoT.esp
AMatterOfTime.esp
Hunterborn.esp
Hunterborn_Dawnguard-Patch.esp
Hunterborn_Frostfall-Patch.esp
Immersive Battles.esp
Immersive Brigands.esp
Immersive Dawnguard.esp
Immersive Dragonborn.esp
Immersive Factions.esp
Immersive Mercenaries.esp
Immersive Patrols.esp
Immersive Travelers.esp
Immersive Werewolves.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
WetandCold.esp
WetandCold - Ashes.esp
DYNAVISION Dynamic Depth of Field.esp
SkyUI.esp
Cloaks.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators-Dawnguard.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
Drinking Fountains of Skyrim.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp
ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp
Supreme Storms - Cot Version.esp
CoT-WeatherPatch.esp
CoT-WeatherPatch_DB.esp
CoT-WeatherPatch_SupStorms.esp
RealisticNeedsandDiseases.esp
RND_Dawnguard-Patch.esp
RND_HearthFires-Patch.esp
RND_Dragonborn-Patch.esp
RND_DrinkingFountains-Patch.esp
Hunterborn_RND-Patch.esp
RND_USKP-Patch.esp
Purewaters.esp
RND_PureWaters-Patch.esp
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - Hard Times.esp
Requiem - SIC Patch - ARMOR .esp
Requiem - Immersive Patrols.esp
Requiem - Immersive Mercenaries.esp
Requiem - Immersive Factions.esp
Requiem - Immersive Dragonborn.esp
Requiem - Immersive Brigands.esp
Requiem - Immersive Battles.esp
Requiem - HearthFires.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - Immersive Dawnguard.esp
Requiem - Frostfall.esp
Requiem - SIC Patch - DLC2.esp
Requiem - SIC Patch.esp
Requiem - Immersive Werewolves.esp
Hunterborn_Requiem-Patch.esp
RND_Requiem-Patch.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch.esp
SkyTest RealistAnimals&Predators - Requiem Patch - Hard Times.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Bashed Patch, 0.esp

Skrivet av AMD-FX:

Jag har inte testat denna snömoden än Quality Snow HD 4K http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/49011/?

Jag går nog tillbaka till min gamla ENB då NLA ENB är för mörk även på dagtid när det är mulet. Natten blir skapligt svart. Slår man ihjäl någon och vill plocka upp utrustningen han bär på så hittar man honom inte

Jag har den, minns dock inte vad jag tyckte om den...

Testat att ändra gamman eller det kanske blir för ljust dagtid då istället?

Du kan även testa att gå in i enbeffect.fx och plocka bort // före #
//use original game processing first, then mine
//#define APPLYGAMECOLORCORRECTION

Det kommer att ändra färgerna i din ENB, kanske till det bättre men kanske även till det sämre. Det är annars en fix ifall du inte kan använda nightvision tillsammans med din ENB.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Såg bra ut. Har inte hört talas om den förut faktiskt. Ska ladda ner och testa

Edit:
Jag har installerat Natural Lighting and Atmospherics (NLA ENB). Ska testa den ett tag och se om jag blir nöjd med den. Mitt grafikkort fick arbeta ganska hårt innan jag lade in ENBoost, nu funkar det fint

Jag tycker att jag aldrig får samma kvalitet som bilderna som den som gör moden. Dom har knivskarp bild medan jag får halvdan. Kör dom med 4k skärm?

Solnedgång
http://i.solidfiles.net/fc9095550c.png

Du kom ihåg att lägga in d3d9.dll filen? även enbhelper.dll i enbseries mappen?
Mitt spel ser ganska exakt ut som hans bilder, jag kör med aMidianBorn texturer + 2K textures
Sedan har jag även http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/51033/? som kan göra en hel del.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Tog tre bilder på hur mitt Skyrim ser ut nu med NLA ENB'n

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Haha så underbart att man kan knocka folk genom att rida över dom med hästen i Requiem.

EDIT: Jag har nu fått ordning på allt, hittade azirok's loadorder (han har gjort många utav patcherna) och la de patcher jag behövde efter hans order, det var visst inte bara jag som var smått förvirrad...

Iofs visade det sig att mitt största problem hade med en mod (Requiem - Hard Time) som även han hade skapat som för tillfället verkade lida av en bugg och det ända jag kunde göra var tydligen att avaktivera den tills Requiems scripts hade laddat upp och sedan aktivera den igen...

Slängde nu även in ASIS som jag velat testa i ett tag nu, jag har dock en känsla av att jag lär dö 24/7 nu...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Kanske funkar bättre med Nvidiakort än AMD? dll filen glömmer jag aldrig. Jag tog inte ens bort d3d9.dll när jag avinstallerade den gamla ENB. Du får gärna lista vilka moddar du har installerat

Skrivet av kr0owe:

Här är min loadorder, någon fixa den! Den är uppenbarligen inte korrekt. :/

Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
ClimatesOfTamriel.esm
Chesko_Frostfall.esp
PNENB.esp
Supreme Fog - CoT.esp
AMatterOfTime.esp
Hunterborn.esp
Hunterborn_Dawnguard-Patch.esp
Hunterborn_Frostfall-Patch.esp
Immersive Battles.esp
Immersive Brigands.esp
Immersive Dawnguard.esp
Immersive Dragonborn.esp
Immersive Factions.esp
Immersive Mercenaries.esp
Immersive Patrols.esp
Immersive Travelers.esp
Immersive Werewolves.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
WetandCold.esp
WetandCold - Ashes.esp
DYNAVISION Dynamic Depth of Field.esp
SkyUI.esp
Cloaks.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators.esp
SkyTEST-RealisticAnimals&Predators-Dawnguard.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
dD-Dragonborn-Dawnguard-EBT Patch.esp
Drinking Fountains of Skyrim.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp
ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp
Supreme Storms - Cot Version.esp
CoT-WeatherPatch.esp
CoT-WeatherPatch_DB.esp
CoT-WeatherPatch_SupStorms.esp
RealisticNeedsandDiseases.esp
RND_Dawnguard-Patch.esp
RND_HearthFires-Patch.esp
RND_Dragonborn-Patch.esp
RND_DrinkingFountains-Patch.esp
Hunterborn_RND-Patch.esp
RND_USKP-Patch.esp
Purewaters.esp
RND_PureWaters-Patch.esp
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - Hard Times.esp
Requiem - SIC Patch - ARMOR .esp
Requiem - Immersive Patrols.esp
Requiem - Immersive Mercenaries.esp
Requiem - Immersive Factions.esp
Requiem - Immersive Dragonborn.esp
Requiem - Immersive Brigands.esp
Requiem - Immersive Battles.esp
Requiem - HearthFires.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - Immersive Dawnguard.esp
Requiem - Frostfall.esp
Requiem - SIC Patch - DLC2.esp
Requiem - SIC Patch.esp
Requiem - Immersive Werewolves.esp
Hunterborn_Requiem-Patch.esp
RND_Requiem-Patch.esp
SkyTest RealisticAnimals&Predators - Requiem Patch.esp
SkyTest RealistAnimals&Predators - Requiem Patch - Hard Times.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Bashed Patch, 0.esp

Jag har den, minns dock inte vad jag tyckte om den...

Testat att ändra gamman eller det kanske blir för ljust dagtid då istället?

Du kan även testa att gå in i enbeffect.fx och plocka bort // före #
//use original game processing first, then mine
//#define APPLYGAMECOLORCORRECTION

Det kommer att ändra färgerna i din ENB, kanske till det bättre men kanske även till det sämre. Det är annars en fix ifall du inte kan använda nightvision tillsammans med din ENB.

Nä jag ökade bara ljusstyrkan i menyn och det såg inte så snyggt ut, men skit samma. Varför byta om man tycker den nuvarande (Phinix Natural ENB) funkar bra? kanske inte lika snyggt som andra har men det spelar ingen roll för min del

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Spindlar och andra giftiga typer är ju så trevliga i Requiem! Denna anledningen och att mobs kan vara bra mycket högre level än vad man själv är när man t.ex går in i en dungeon eller bara möter en mob ute i det vilda och man upptäcker att man gör... 0 i skada och man inser att det kanske är dags att fly därifrån är nog anledningarna till att jag kommer fortsätta köra Requiem.

Ja jag blev frukost...

Jag saknar dock bl.a Skyres perkträd, combat i Skyre är också lite mer fartfyllt om man säger så.

Strid i Requiem brukar oftast sluta med att man har 0 stamina, man tappar sitt vapen alternativt så går det sönder helt och hållet och man gör 0 (nästan) skada med knytnävarna...

Andra positiva saker verkar dock vara att man endast kan skada vampyrer med silvervapen, dock inte helt säker på det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en ny karaktär, men blev inte nöjd. Får göra en ny igen. Det är så jäkla svårt att få till en perfekt.
Undrar om man ska bli nån Daedra denna gången eller bli en mördare som blir efterlyst över hela Skyrim och få bounty hunter efter sig

Det är nåt skumt fel med Immersive NPC In The Dark för min del. Lyktorna bara försvinner i min lista över saker jag har trots att jag har 7 - 8 stycken lyktor. Kommer upp en text i vänstra övre hörnet att dom tagits bort. Han ska snart vara ute med v1.8 snart. Får hoppas att det är en känd bug som han fixar till

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag gjorde en ny karaktär, men blev inte nöjd. Får göra en ny igen. Det är så jäkla svårt att få till en perfekt.
Undrar om man ska bli nån Daedra denna gången eller bli en mördare som blir efterlyst över hela Skyrim och få bounty hunter efter sig

Det är nåt skumt fel med Immersive NPC In The Dark för min del. Lyktorna bara försvinner i min lista över saker jag har trots att jag har 7 - 8 stycken lyktor. Kommer upp en text i vänstra övre hörnet att dom tagits bort. Han ska snart vara ute med v1.8 snart. Får hoppas att det är en känd bug som han fixar till

Jo det är det, känner att jag misslyckades lite med min nya Requiem karaktär... Jag hittade en enchanted dwarf armor i början, mycket stor uppgradering med andra ord men blev då lika snabb som en snigel.

Sedan eftersom pots healar 5hp/30s eller liknande så valde jag restoration för healing och wards men då har jag typ ingen mana till att ens använda dom...

Smått tråkigt med andra ord och det tar väldigt lång tid att levla upp i Requiem, framförallt när man knappt överlever hälften utav de strider man hamnar i men men det blir väl bättre antar men just nu kan jag inte ens förställa mig döda en drake i Requiem men det får tiden avgöra.

Ok, jo den modden är lite buggig märkte jag, annars en mycket trevlig mod.

Du kan ju annars testa att lägga in Wearable Lanterns och använda dom lyktorna istället.

Du körde med en annan mod för djur istället för Skytest? Vilken var det isf? Jag har nämligen tröttnat på alla vargar, det blir för mycket helt enkelt med Immersive Patrols, Skyrim Immersive Creatures, Skytest och Requiems egna spawns och det verkar som att Requiems Skytest patch endast stödjer fulla versionen utav skytest? Egentligen hade jag bara velat ha djurens AI och kanske några extra spawns men inte tusentals vargar.

Vanillas räcker nästan gott och väl, det ska ändå vara lite utmaning när man jagar, inte bara vända på huvudet och sedan välja och vraka bland alla hjortar som springer runt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Jo det är det, känner att jag misslyckades lite med min nya Requiem karaktär... Jag hittade en enchanted dwarf armor i början, mycket stor uppgradering med andra ord men blev då lika snabb som en snigel.

Sedan eftersom pots healar 5hp/30s eller liknande så valde jag restoration för healing och wards men då har jag typ ingen mana till att ens använda dom...

Smått tråkigt med andra ord och det tar väldigt lång tid att levla upp i Requiem, framförallt när man knappt överlever hälften utav de strider man hamnar i men men det blir väl bättre antar men just nu kan jag inte ens förställa mig döda en drake i Requiem men det får tiden avgöra.

Ok, jo den modden är lite buggig märkte jag, annars en mycket trevlig mod.

Du kan ju annars testa att lägga in Wearable Lanterns och använda dom lyktorna istället.

Du körde med en annan mod för djur istället för Skytest? Vilken var det isf? Jag har nämligen tröttnat på alla vargar, det blir för mycket helt enkelt med Immersive Patrols, Skyrim Immersive Creatures, Skytest och Requiems egna spawns och det verkar som att Requiems Skytest patch endast stödjer fulla versionen utav skytest? Egentligen hade jag bara velat ha djurens AI och kanske några extra spawns men inte tusentals vargar.

Vanillas räcker nästan gott och väl, det ska ändå vara lite utmaning när man jagar, inte bara vända på huvudet och sedan välja och vraka bland alla hjortar som springer runt.

Ska kanske testa Wearable Lanterns såvida man slipper hålla i lyktan (lite svårt att skjuta med pilbåge då). Faktum är att den moden jag har nu har funkat förut utan problem. Han har alltså lagt till buggar än tagit bort dem. När det gäller djur har jag bara Immersive Skyrim Creatures och hur mycket kan du väl ställa i svårighetsgraden i Immersive Skyrim Creatures? kan ha fel givetvis. Jag själv tyckte mig se en minskning när jag gick från Very Hard till Hard under Additional Spawns

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ska kanske testa Wearable Lanterns såvida man slipper hålla i lyktan (lite svårt att skjuta med pilbåge då). Faktum är att den moden jag har nu har funkat förut utan problem. Han har alltså lagt till buggar än tagit bort dem. När det gäller djur har jag bara Immersive Skyrim Creatures och hur mycket kan du väl ställa i svårighetsgraden i Immersive Skyrim Creatures? kan ha fel givetvis. Jag själv tyckte mig se en minskning när jag gick från Very Hard till Hard under Additional Spawns

Monster spawns är lugnt, det är kul med dom, men 1000st vargar och 1000st hjortar är dock mindre kul...

Börjar dock tröttna på Requiem... Sjukt tråkig combat i jämförelse med Skyre, fördelarna med Requiem är ju dock hur giftet påverkar en och mobs kan vara bra mycket högre level, så pass höga att man faktiskt typ gör 0 i skada, det är också roligare att lägga skillpoints (magicka/health/stamina) och inte bara pumpa upp en utav dom som man annars lätt gör, mycket intressantare loot också men jag tror jag har hittat en annan mod som kanske fungerar med Skyre som heter Skyrim Unleashed.

Skyre har dock sitt perkträd, bra mycket roligare combat och full kompatibilitet med Frostfall (till och med ett perkträd) och det är en modulär mod där man kan välja vad man vill installera samt bättre kompatibilitet med andra mods.

EDIT: Skyrim Unleashed var kanske inte så värst bra ändå, jag fick en jävla massa gear nästan direkt... Det rekommenderas även att man endast kör med perks och races från skyre...

Vad finns det för alternativ till Requiem när det gäller poison och loot? Jag vill att det ska vara svårt att få bra gear, nu fick jag t.ex Bonemold armor och full elven gear efter typ 20min om ens det.

Körde då Skyre (perks + races), Duel - Combat Realism hardcore, Locational Damage och Skyrim Unleashed.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Tröttnade på regnet i Skyrim. Det kommer oftast bara några stänk. Nu ska jag testa en mod som heter More Rain http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8562/? som har fått 1340 endorsements

Jag valde med vind och 33% sämre sikt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Tröttnade på regnet i Skyrim. Det kommer oftast bara några stänk. Nu ska jag testa en mod som heter More Rain http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/8562/? som har fått 1340 endorsements

Jag valde med vind och 33% sämre sikt

Eller så kan du flytta till Göteborg.

Permalänk
Medlem

Ska också testa den moden, det är trevligt med oväder, framförallt när man knappt kan se något också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB