Permalänk
Medlem

Beats by dre?

Hej jag har nu ett siberia v2 headset som jag lyssnar på musik i men de är stora och klumpiga så funderade på att kanske köpa beats by dr. Solo hd för många säger att de är bra och de är heller inte så stora och klumpiga, men är det någon som vet om det kommer bli stor ljudskillnad mellan de två olika headseten, vilket som är bäst. Lyssnar mest på house musik!

Permalänk

Allt är bättre än Siberia V2

Permalänk
Medlem

Om du vill ha lätta, portabla och robusta hörlurar så köp hellre Sennheiser HD 25. Inte testat Dre Solo HD men är ändå ganska säker på att HD 25 är mycket bättre. Legendariska hörlurar.

Permalänk

Kolla på Qpad QH-90 eller Sennheiser PC-360 (ingen avtagbar/döljbar mic på PC-360 dock), och om mic inte är nödvändigt är Audiotechnica ATH-
M50 ett bra val. Beats är överprisat, plastigt och väldigt lite ljud för pengarna.

Permalänk
Medlem

Ni vet inte om beats in ear är något lika bra som deras hörlurar är?
Sennheiser hd 25 känns lite för dyrt för mig!

Permalänk
Medlem

Vill ej ha några stora hörlurar som täcker runt hela örat!

Permalänk
Medlem

Jag har i stort sett bara hört negativa åsikter om beats. De ska väl vara okej för bassjunkies och/eller folk som bara vill ha stiligt skit. Överlag ska det vara väldigt plastigt och undermålig kvalitet generellt sett. Har bland annat sett folk som gjort First Impression videos på Youtube och då har bygeln över skallen gått av på mitten när de bara töjt ut den för att få dem över skallen ^^.

Detta är dock inte personliga erfarenheter utan allmän fakta jag hittat när jag själv letade lurar häromåret! Lycka till

Edit: Jag beslutade mig för att köpa ett par Audio Technica ATH-M50 (som så många andra) efter att jag litat på andra ang. just Beats. Det är de absolut bästa lurarna jag någonsin haft. -Har iofs bara haft Razer Carcharias, Steelseries Siberia och Corsair tidigare.

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Beats Solo HD, och jag kan säga att de inte är allt för mycket bättre än SV2orna, men i och för sig så är ju beatsen mycket snyggare, och lätta att ta med sig. Om man säger såhär, Solo HD hade varit prisvärda om de kostade runt 50% mindre, absolut inga dåliga hörlurar dedär

Visa signatur

MSI RTX 3080 Gaming X | R7 3800X | 16 GB RAM @ 3600 MHz | Seasonic Prime Ultra 850W | Corsair MP510 960GB + Crucial MX 300 525GB

Permalänk
Medlem
Permalänk

Steriotypiskt sätt är Sibera är p12 gamingmärket och Beats en märkespryl med mycket bas. Jag rekomenderar studiohörlurar. Jag har Audio Technica ATH-M50 De är underbara!

Permalänk
Medlem

Bara ett tips, titta inte på något som heter Beats.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Vad jag har förstått så är beats bra på en sak bara, bass allt annat ljud är riktigt kasst. Gillar du bass och inte bryr dig om hur dem andra tonerna låter så visst.

Har dock ej lyssnat på ett par men det är den bilden jag har fått från dem efter ett x antal youtube videos jag sett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exeo:

Vad jag har förstått så är beats bra på en sak bara, bass

Nja bas och bas!
Är det BRA bas vi talar om så NEJ är det mycket bas så ja.

Och 50-75% priset för på alla dre lurar är ju namnet finns oerhört mycket bättre skit för allt ifrn 50% till 100% av det priset.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Dem är kassa, 800kr för dem är helt galet..
Jag fick ett par såna i present för några år sedan.. De paja 2a veckan... Och ljudet var inte direkt bra de första 2 veckorna..
Köpte därefter JAYs från Teknikmagasinet.. för 350.. Och de lät mycket bättre..

Permalänk
Medlem

Här har du ett par bra och billigare hörlurar och bassen funkar utmärkt i dom http://www.siba.se/product/10090068/akg-k-518-dj-horlurar-?re...

Visa signatur

CPU: A8-6600K MB: Asrock FM2A88X-ITX RAM: Kingston hyperX grey series 8 gb 1600Mhz NÄTAGG: BeQuite PurePower 350W SSD: Kingston HyperX 3K 120gb HDD: seagate 1Tb LJUDKORT: Asus Essence STX CHASSI: Lian Li PC-Q08B

Permalänk

Kan kort och gott säga att om du köper ett par beats by dre så är det design du betalar för och inte kvalité på varken själva produkten eller ljudet, kolla på annat helt enkelt! Är dock inte så insatt i ljud så vill inte ge några felaktiga rekommendationer men är mic ett måste eller hur ligger det till på den fronten?

Permalänk
Medlem

Man köper ju inte skits by dr mugg utan hörlurar köper man från fina märken så som sennheiser, akg, beyerdynamic eller pionner eller nåt.

Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nja bas och bas!
Är det BRA bas vi talar om så NEJ är det mycket bas så ja.

Och 50-75% priset för på alla dre lurar är ju namnet finns oerhört mycket bättre skit för allt ifrn 50% till 100% av det priset.

Bra bas vet jag inte eftersom jag inte lyssnat på ett par, så mycket förstår jag också att troligen ett par lurar för halva summan låter bättre än dem. Skulle inte vilja ha ett par och hade nog heller inte rekommenderat dem till andra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

Jag har i stort sett bara hört negativa åsikter om beats. De ska väl vara okej för bassjunkies och/eller folk som bara vill ha stiligt skit. Överlag ska det vara väldigt plastigt och undermålig kvalitet generellt sett. Har bland annat sett folk som gjort First Impression videos på Youtube och då har bygeln över skallen gått av på mitten när de bara töjt ut den för att få dem över skallen ^^.

Detta är dock inte personliga erfarenheter utan allmän fakta jag hittat när jag själv letade lurar häromåret! Lycka till

Stämmer inte på långa vägar.
Jag har ett par Detox, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=950102&c=all

Håller bättre än några andra lurar jag använt, och extremt bra att köra som lurar i mobil/surfplatta då de är väldigt lättdrivna.
Däremot så är lurarna inte värd pengarna om man ser till prestandan, utan man får likvärdigt ljud för ~1500:- till 2000:- från andra tillverkare.
Haft mina lurar i 1½ år, kört över kabeln dagligen med datorstolen och tappat lurarna i marken väldigt mycket. Ser ut som om de vore helt nya, är sjukt nöjd.

Många audiofiler stirrar sig blinda på ljudkvalitet, men jag tar med komfort samt hur länge lurarna håller och är fräscha så är Beats helt klart ett alternativ.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Grejen är att om du är ung och bryr dig om utseende och liknande då vill du ha Dr. Dre hörlurar eller hörlurar som har liknande design. De som rekomenderats tidigare är rätt fula och jag skulle skämmas att ha de på mig utomhus. Som nämnt tidigare så är det kanske inte den bästa basen men de är mycket bas och det låter iaf bra när man lyssnar på house och hiphop. Ljuder är också bra men jag skulle absolut inte säga att de är värt det priset utan de är designen man betalar för också.

Permalänk

Beats är för dyrt med tanke på vad man får, medelmåttigt ljud och en plastig design.

Permalänk
Medlem

Kan inte rekommendera beats alls. Finns väldigt många alternativ om man bara letar och läser på

Permalänk
Skrivet av chickendealer:

Allt är bättre än Siberia V2

Bara jag som inte förstår hatet mot Siberia? Jag tycker dom är fruktansvärt sköna och är de enda headsetet jag kan ha under långa perioder utan att det ska bli obekvämt. Tycker ljudet är bra och så men då har jag dock inte provat de dyraste sennheiser-lurarna. Och de är inte heller speciellt dyra och mikrofonen är hyfsad och indragbar vilket är ett plus.

Visa signatur

GPU: XFX 7950 1100Mhz/1375Mhz | RAM: Corsair 1600Mhz 2x4GB | CPU: i5 4670K @4.5GHz 1.230v| Kylare: Corsair H80 | Lagring: Samsung 840 250Gb SSD + 1Tb Caviar HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar5140:

Bara jag som inte förstår hatet mot Siberia? Jag tycker dom är fruktansvärt sköna och är de enda headsetet jag kan ha under långa perioder utan att det ska bli obekvämt. Tycker ljudet är bra och så men då har jag dock inte provat de dyraste sennheiser-lurarna. Och de är inte heller speciellt dyra och mikrofonen är hyfsad och indragbar vilket är ett plus.

Ljudet i Siberia V2 är totalt fel för vad de är tänkta att användas till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskar5140:

Bara jag som inte förstår hatet mot Siberia? Jag tycker dom är fruktansvärt sköna och är de enda headsetet jag kan ha under långa perioder utan att det ska bli obekvämt. Tycker ljudet är bra och så men då har jag dock inte provat de dyraste sennheiser-lurarna. Och de är inte heller speciellt dyra och mikrofonen är hyfsad och indragbar vilket är ett plus.

För att positioneringen ingame är grötig. I musik så blandar allt ljud ihop sig så det inte går att njuta.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=956583

Dessa kan jag varmt rekommendera. Riktigt mycket ljud för pengarna.
Finns även en version med headset om man vill ha det.

Permalänk
Medlem

Välj vad som helst förutom Beats. De är kända för dåligt ljud.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

I min syn är Beats sjukt dåliga och är endast till för utseende. Skaffa Sennheiser eller AKG, det är bra grejer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mazey95:

Grejen är att om du är ung och bryr dig om utseende och liknande då vill du ha Dr. Dre hörlurar eller hörlurar som har liknande design. De som rekomenderats tidigare är rätt fula och jag skulle skämmas att ha de på mig utomhus. Som nämnt tidigare så är det kanske inte den bästa basen men de är mycket bas och det låter iaf bra när man lyssnar på house och hiphop. Ljuder är också bra men jag skulle absolut inte säga att de är värt det priset utan de är designen man betalar för också.

Ja fast den här tråden ligger under Ljud och inte mode, herregud.

De som rekomenderats tidigare är rätt fula och jag skulle skämmas att ha de på mig utomhus
Eller hur! Riktigt skämmigt, utseende före ljudkvalitet om man ska köpa hörlurar!

Permalänk
Avstängd

Dålig ljud och halvkass byggkvalitet. Inget jag skulle rekommendera.

Kan däremot rekommendera Beyerdynamic MMX 102 iE.