Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Entusiast

Det här var ett riktigt upplyft för mig inom FPS-genren, riktigt synd att jag inte provat detta spel förut.
Det enda dåliga med spelet är grafiken samt fysiken som jag finner ganska buggig ibland.

Hoppas verkligen att de gör Red Orchestra 3 med Unreal Engine 4 någon gång, jag köper det på direkten!
Antalet personer som faktiskt engagerar sig och är bra squad leaders är väldigt högt och varje match känns som en strid för fosterlandet

Det här spelet ersätter BF4 för mig i minst 1 månad!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det här var ett riktigt upplyft för mig inom FPS-genren, riktigt synd att jag inte provat detta spel förut.
Det enda dåliga med spelet är grafiken samt fysiken som jag finner ganska buggig ibland.

Vad är dåligt med grafiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Det här var ett riktigt upplyft för mig inom FPS-genren, riktigt synd att jag inte provat detta spel förut.
Det enda dåliga med spelet är grafiken samt fysiken som jag finner ganska buggig ibland.

Hoppas verkligen att de gör Red Orchestra 3 med Unreal Engine 4 någon gång, jag köper det på direkten!
Antalet personer som faktiskt engagerar sig och är bra squad leaders är väldigt högt och varje match känns som en strid för fosterlandet

Det här spelet ersätter BF4 för mig i minst 1 månad!

Jo, det är buggigt tyvärr. Jag spelade på svenska skyttegrav servern som bara tillåter 40 spelare mot 64 på de flesta andra servrar. Står tydligt att man ska prata svenska eller engelska, men likt förbannat så snackar ryssarna ryska. Dom kan hålla till sina egna servrar

BF4 spelarna blir väl chockade hur mycket stryk dom får om dom spelar detta spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

BF4 spelarna blir väl chockade hur mycket stryk dom får om dom spelar detta spel

Själv tycker jag att omställningen från Battlefield till Red Orchestra var ganska liten, den stora skillnaden är att det är betydligt effektivare att campa vilket det alltid är i mer realistiska FPS-spel. Jag har betydligt svårare att gå från Battlefield till snabba FPS-spel som Quake än jag har ställa om till långsammare spel som Red Orchestra. Nu var det säkert ett år sedan jag spelade Red Orchestra 2, men jag gissar att det inte har förändrats så mycket sedan dess.

Permalänk

Ifall någon vill lira lite så är det bara att dra ett PM! Letar efter vettigt folk som gärna vill köra lite teamplay!

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Allting är genom ett och samma spel. Äger man bara RO2 så kan man spela Risingstorm kartorna också fast då bara med ett vapen och tvärt om att äger man bara Risingstorm kan man spela Ro2 kartorna med ett vapen.
FX är inte tillåtet genom verken Vac eller PB i Ro2

Jag kan ha alla vapen på båda spelen så jag klagar inte

Permalänk
Medlem

Jag har kollat på nätet och det verkar som ingen har åkt dit för att använda SweetFX. Jag ska installera för att få en bättre spelkänsla

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Någon som vill lira lite ikväll? Adda Live660 på steam så kör vi!

Permalänk
Medlem

Spelade lite förut. Jag är så dålig att risken är att jag tröttnar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Spelade lite förut. Jag är så dålig att risken är att jag tröttnar

Samma här. Eller det är upp och ner väldigt mycket. Väldig skillnad från Day of Defeat S och BF3 serien måste jag säga.
Det enda jag tycker är "dåligt" är att man är i lite action tycker jag. Det är så stora banor att man inte hittar någon försen 5-10 min spel ibland

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av anon186265:

Samma här. Eller det är upp och ner väldigt mycket. Väldig skillnad från Day of Defeat S och BF3 serien måste jag säga.
Det enda jag tycker är "dåligt" är att man är i lite action tycker jag. Det är så stora banor att man inte hittar någon försen 5-10 min spel ibland

Hahha som jag sa till några på servern innan. Direkt när man släpper cod/bf spelstilen så blir man bra på spelet

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk

Rising Storm är ett riktigt bra spel. Vilken upplevelse och atmosfär i spelet. Är en hängiven Arma spelare som börjar tröttna på alla buggar och dåliga optimeringen i spelet. Rising Storm är ett spel som återigen har gett mig glädje i att spela spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Samma här. Eller det är upp och ner väldigt mycket. Väldig skillnad från Day of Defeat S och BF3 serien måste jag säga.
Det enda jag tycker är "dåligt" är att man är i lite action tycker jag. Det är så stora banor att man inte hittar någon försen 5-10 min spel ibland

Hehe. Det händer att man har en fiende på kornet och när man trycker av så har man glömt att ladda om och blir skjuten istället. Man kan springa långa sträckor för komma till fronten för att sedan bli skjuten på direkten. Väldigt frustrerande

Edit:
Det har gått hyfsat på slutet för mig, men i sista servern jag var på så var teamen helt obalanserade. Amerikanerna var dubbelt så många som japanerna. Trots att jag sa till om det så hände inget

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Hahha som jag sa till några på servern innan. Direkt när man släpper cod/bf spelstilen så blir man bra på spelet

Du det gjorde jag i veckan och det går betydligt mycket bättre nu!! Ser fram emot nästa RO.

Skrivet av AMD-FX:

Hehe. Det händer att man har en fiende på kornet och när man trycker av så har man glömt att ladda om och blir skjuten istället. Man kan springa långa sträckor för komma till fronten för att sedan bli skjuten på direkten. Väldigt frustrerande

Jaaaa precis! Men väldigt snyggt gjort att man får bestämma vart man ska attackera/ välja bana osv. Hoppas det gör en "Mega" server där man kan spela i hela europa!

Någon som vet när nästa RO kommer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Du det gjorde jag i veckan och det går betydligt mycket bättre nu!! Ser fram emot nästa RO.

Jaaaa precis! Men väldigt snyggt gjort att man får bestämma vart man ska attackera/ välja bana osv. Hoppas det gör en "Mega" server där man kan spela i hela europa!

Någon som vet när nästa RO kommer?

Jag körde en bana där amerikanerna skulle attackera från stranden (väldigt svår bana för jänkarna då man är som sitting ducks) och jag var japan på en monterad kulspruta i en bunker. Jag plockade ner en efter en utan att dom fattade var jag var

Det jag inte gillar med spelet är när man håller på att lämna stridszonen och har bara några sekunder på sig att gå tillbaka. Man får tydligen inte göra en egen manöver och skjuta dem i bakhåll eller är det ledaren som bestämmer var man får attackera?

En anna sak som är väldigt buggig och det är när man ålar fram so kan man fastna väldigt lätt eller nästan hamna under texturen. Jag har dött tack vare att jag inte kommer fram nånstans när jag ålar och då blir det lite svordomar

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag körde en bana där amerikanerna skulle attackera från stranden (väldigt svår bana för jänkarna då man är som sitting ducks) och jag var japan på en monterad kulspruta i en bunker. Jag plockade ner en efter en utan att dom fattade var jag var

Det jag inte gillar med spelet är när man håller på att lämna stridszonen och har bara några sekunder på sig att gå tillbaka. Man får tydligen inte göra en egen manöver och skjuta dem i bakhåll eller är det ledaren som bestämmer var man får attackera?

Iwo Jima heter banan. Riktigt rolig är den, särskilt som Japan.

Precis som i Battlefield så är det bara ett visst område av banan som du kan befinna dig på utan att bli dödad, på de flesta banor finns det dock marginal så att man kan smyga runt en stor del av fiendestyrkan.

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av anon186265:

Du det gjorde jag i veckan och det går betydligt mycket bättre nu!! Ser fram emot nästa RO.

Jaaaa precis! Men väldigt snyggt gjort att man får bestämma vart man ska attackera/ välja bana osv. Hoppas det gör en "Mega" server där man kan spela i hela europa!

Någon som vet när nästa RO kommer?

"Nästa" är nog mera modden http://www.incountrymod.com/

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

"Nästa" är nog mera modden http://www.incountrymod.com/

Skulle vara kul om nån kunde göra en Sverige vs Norge mod som för battlefield fast kanske med lite äldre vapen och kläder. Tänk och få sätta på sig de gamla M58 kläderna igen som dessutom var tunga

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

En anna sak som är väldigt buggig

Japp det håller jag med om Lite granater som svävar om kring och när man ska hoppa över saker så får man göra det 1-2 gånger extra! Men jag fick spelet gratis så jag ska inte säga något! Jag är skit nöjd över lag med spelet och ser fram emot en nytt framöver och då ger jag dom cash!

Skrivet av Jinxswe:

"Nästa" är nog mera modden http://www.incountrymod.com/

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Japp det håller jag med om Lite granater som svävar om kring och när man ska hoppa över saker så får man göra det 1-2 gånger extra! Men jag fick spelet gratis så jag ska inte säga något! Jag är skit nöjd över lag med spelet och ser fram emot en nytt framöver och då ger jag dom cash!

Tackar!

Min favoritserver är inte skyttegrav.se utan där man ska ta hela kartan TWB´s Last Stand - RO Campaign - Realism. Sämsta kartan är dock Steppe som är stor och tråkig

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Min favoritserver är inte skyttegrav.se utan där man ska ta hela kartan TWB´s Last Stand - RO Campaign - Realism. Sämsta kartan är dock Step som är stor och tråkig

Nej!! Den värsta banan är Pavloshouse eller va den nu heter. Skit tråkig! Alla ryssar sitte inne i huset och skjuter ner på tyskarna som inte har en chans! Men annars är Step lite tråkigt också ja ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Nej!! Den värsta banan är Pavloshouse eller va den nu heter. Skit tråkig! Alla ryssar sitte inne i huset och skjuter ner på tyskarna som inte har en chans! Men annars är Step lite tråkigt också ja ^^

Dammit. Blev kickad pga av för många teamkills :(. Inte min dag idag tydligen

Gick bra i denna matchen dock. Är Vikingen, fast det är sällan jag kommer så högt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

Dammit. Blev kickad pga av för många teamkills :(. Inte min dag idag tydligen

Gick bra i denna matchen dock. Är Vikingen, fast det är sällan jag kommer så högt

http://i.solidfiles.net/2430181897.png

haha jag har spelat med dig några gånger nu får du ta å adda mig så kör vi! så slipper vi spamma sönder denna tråd också !

Namn: SGT Swag

Jag brukar köra kommander då får man äldigt bra med kills från artelleriet

Permalänk
Medlem

Visst är det kul att det kommit en massa nytt folk, men Tripwire borde verkligen lägga in en funktion att man inte kan välja spela Squad eller Team Leader förrän man nått typ lvl 25 eller 30. Som det är nu springer det runt en hel drös med mer eller mindre odugliga spelare i dessa rollerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Visst är det kul att det kommit en massa nytt folk, men Tripwire borde verkligen lägga in en funktion att man inte kan välja spela Squad eller Team Leader förrän man nått typ lvl 25 eller 30. Som det är nu springer det runt en hel drös med mer eller mindre odugliga spelare i dessa rollerna.

Håller med. En ledare ska ge order och inte hålla tyst. Det är alltid kul att hitta en position är man bara kan mangla ner fienden hela tiden innan dom upptäcker en

Edit:
När man uppgraderar nivån på vapen, vad får man för fördelar? det är ju tre level på varje vapen. Nån som vet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AMD-FX:

När man uppgraderar nivån på vapen, vad får man för fördelar? det är ju tre level på varje vapen. Nån som vet?

Vi säger att du är tysk nu tar jag bara det som ett exempel. Om du tittar på ditt k98 gevär så är det som alla andra. Men även där kan du uppgradera det 2 gånger! Vid första steget är det normalt. Vid andra har den en bayonett! Vid tredje ett kikarsikte?

Så så fungerar det! Jämför bilderna så ser du själv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186265:

Vi säger att du är tysk nu tar jag bara det som ett exempel. Om du tittar på ditt k98 gevär så är det som alla andra. Men även där kan du uppgradera det 2 gånger! Vid första steget är det normalt. Vid andra har den en bayonett! Vid tredje ett kikarsikte?

Så så fungerar det! Jämför bilderna så ser du själv!

Ok, jag har ett vapen som är level tre och det är gevär eftersom det är ju dessa vapen som finns mest av, men nåt kikarsikte har jag inte trots level tre. Kulsprutan med ben tycker jag inte om eftersom man inte kan vara var som helst. Man ska helst vara långt från fienden då den är skit som närstridsvapen. Man har dock en pistol som andra vapen.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Geeks Gaming
Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Tack för länken tycker det är lite sämre med info på vissa vapen dock

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Kan vi inte plocka ihop ett gäng och panga loss lite på Skyttegravs server? Skulle vara kul och köra lite organiserat för oss som är nya i RO.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |