Permalänk
Medlem

PC360 G4ME + Essence STX

Utfyllnadsalbum för oss som gillar att kika Galleri-fliken här på Swec!

PC360 G4ME + Essence STX

Permalänk
Medlem

Hur va headsetet ? Har suttit o tänkt klicka hem ett sådant i flera dagar nu, men har beslutsångest

Visa signatur

Sambadi dad aj juice two no

Permalänk

5P för beskrivningen!

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAJJ4N:

Hur va headsetet ? Har suttit o tänkt klicka hem ett sådant i flera dagar nu, men har beslutsångest

Har uppdaterat lite mer info i galleriet nu Jag tycker absolut du ska klicka, du kommer inte ångra dig!

Citat:

Kan i slutändan säga att PC360 är dom bästa lurarna jag någonsin testat, helt otroligt sköna på skallen och ljudet är riktigt bra! Och när man testar dom gamla lurarna (Siberia) så hör man hur jävla dåliga dom är. Haha! Sennheiser får andra lurar att skämmas kort och gott.

Och med ljudkortet hör man verkligen "vad som är vad" i låtar och i spel, det blir mycket mer "grötigt" med det interna ljudkortet.

Kan verkligen rekommendera lurarna! Ljudkortet är bara pricken över i:et om ni har pengarna, annars skulle jag nog köpt ett litet billigare såhär i efterhand.

Hade även önskat lite mer bas i lurarna, missförstå mig inte nu, basen finns där och den är extremt djup. Men känns inte som lurarna riktigt får fram den alltid, ska försöka pilla lite mer på inställningar ikväll.

Skrivet av cyberkyckling:

5P för beskrivningen!

Hahaha, det tackar jag för

Permalänk

Bra beskrivning, själv tycker jag att ljudkortet gjorde det mesta för mig och hörlurarna var pricket över i:et, så kanske är en smak sak?
Jag köpte ljudkortet först, och hade seberia, jävlar vilket lyft de fick.
Sen för någon vecka sedan köpte jag hörlurarna, och det var en klar förbättring, men skulle aldrig köpt något annat ljudkort

Tycker själv exakt detsamma om basen, säg gärna till om du hittar några inställningar som passar fint

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Bra beskrivning, själv tycker jag att ljudkortet gjorde det mesta för mig och hörlurarna var pricket över i:et, så kanske är en smak sak?
Jag köpte ljudkortet först, och hade seberia, jävlar vilket lyft de fick.
Sen för någon vecka sedan köpte jag hörlurarna, och det var en klar förbättring, men skulle aldrig köpt något annat ljudkort

Tycker själv exakt detsamma om basen, säg gärna till om du hittar några inställningar som passar fint

Smaksak tror jag nog inte att det är, men jag tror faktiskt inte det sitter ett så pjåkigt internt ljudkort i mitt moderkort faktiskt så det handlar nog ändå om kvalite i slutändan iallafall Sen har jag inte testat det interna vs Essence-kortet mer än några minuter och eftersom jag skaffade nya lurar på samma gång har jag ingen jättekoll på vilken skillnad det faktiskt gör, så jag tror nog på att det är som du säger.

Ska pilla och forska ikväll, återkommer!

Permalänk

Good recension eller nåt? Får jag fråga vad du gav för båda utan att skämmas?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Good recension eller nåt? Får jag fråga vad du gav för båda utan att skämmas?

Finns en "liten recension" längst ner i galleriet. 3k gav jag, finns dock billigare ställen och om man är modig kan man köpa genom amazon riktigt billigt, men jag är lite för feg!

Permalänk
Skrivet av stn1337:

Finns en "liten recension" längst ner i galleriet. 3k gav jag, finns dock billigare ställen och om man är modig kan man köpa genom amazon riktigt billigt, men jag är lite för feg!

Menade precis det, Bra recension!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av PhenPhantom:

Menade precis det, Bra recension!

Haha bra skulle väll jag inte vilja säga men Mina tankar och funderingar kring det, är verkligen ingen expert utan bara en glad amatörs

Permalänk
Avstängd

Har samma ljudkort, älskar det. Har andra lurar dock, Denon AH-D2000.
Väldigt fin kombo tycker jag, ljudkortet gör rätt stor skillnad men det visste jag sedan innan Men var du tvungen att köpa en till adapter för mic? Antar att Sennheiser lurarna har 3.5 mm kontakter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Har samma ljudkort, älskar det. Har andra lurar dock, Denon AH-D2000.
Väldigt fin kombo tycker jag, ljudkortet gör rätt stor skillnad men det visste jag sedan innan Men var du tvungen att köpa en till adapter för mic? Antar att Sennheiser lurarna har 3.5 mm kontakter.

Japp, var tvungen att köpa en adapter, väldigt korkat av Asus att inte skicka med två adaptrar istället för en.

http://www.net2world.se/#/audioadapter-3.5mm------6.3mm-(ho-h...

Permalänk
Medlem

Är det GTX590 månntro?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Är det GTX590 månntro?

Right on! Bra öga för skönheter har du

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CALLEPERFECT:

Tyvärr! Men väldigt likt. Shrudder la fingret på rätt kort

Permalänk
Medlem

Nä jag kommer över min beslutsångest nu ska köpa

http://www.inet.se/artikel/6304859/asus-xonar-xense-gaminpci-...

så fort lönen trillar in den 25

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk
Medlem
Skrivet av JanneJa:

Nä jag kommer över min beslutsångest nu ska köpa

http://www.inet.se/artikel/6304859/asus-xonar-xense-gaminpci-...

så fort lönen trillar in den 25

Nöjd med köpet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Japp, var tvungen att köpa en adapter, väldigt korkat av Asus att inte skicka med två adaptrar istället för en.

http://www.net2world.se/#/audioadapter-3.5mm------6.3mm-(ho-h...

Nu har även jag blivit sugen på dessa två =D En fråga dok, behöver jag någon adapter för att koppla ihop dem? Förstod inte riktigt vad ni pratade om

http://www.inet.se/kundvagn/visa/892531/ljudpaket

En till fråga när jag ändå är igång
Såg att det här kortet är ämnat för hörlurar men hur fungerar det för vanliga högtalare? Testat?

Okej nu tror jag att jag är med, behöver en sån här va? http://www.kabelbutiken.com/horlursadapter-6-35mm-hane-3-5mm-hona

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikst:

Nu har även jag blivit sugen på dessa två =D En fråga dok, behöver jag någon adapter för att koppla ihop dem? Förstod inte riktigt vad ni pratade om

http://www.inet.se/kundvagn/visa/892531/ljudpaket

En till fråga när jag ändå är igång
Såg att det här kortet är ämnat för hörlurar men hur fungerar det för vanliga högtalare? Testat?

Okej nu tror jag att jag är med, behöver en sån här va? http://www.kabelbutiken.com/horlursadapter-6-35mm-hane-3-5mm-hona

Det fungerar kanon för vanliga högtalare, har Z-5500 hemma och även om dom högtalarna inte är någon att hurra för så fick dom sig ett rejält lyft.

Och du har stenkoll, det är precis en sån adapter du ska köpa

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Det fungerar kanon för vanliga högtalare, har Z-5500 hemma och även om dom högtalarna inte är någon att hurra för så fick dom sig ett rejält lyft.

Och du har stenkoll, det är precis en sån adapter du ska köpa

Trevligt! Då blir det nog en beställning ikväll! =D

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikst:

Trevligt! Då blir det nog en beställning ikväll! =D

Beställd och påväg!

Visa signatur

Asus P8P67 WS REVOLUTION B3, Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, Corsair 16GB DDR3 1600MHz VENGEANCE, ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA, Asus Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att bränna in dem med pink noise i 50 timmar, då får du mer umpf i basen!

Permalänk
Racingkonstnär

Bästa ljudkortet!