Permalänk
Medlem

intel nuc i5 prestanda ?

Hej

Jag funderar på att köpa en Intel NUC D54250WYK men har några frågor kanske någon kan hjälpa mig.
Jag hade tänkt mig att koppla den till Samsung S27B970D via display port samt till min 55 tums tv full hd
och använda nucen som min premiära dator. fungerar det bra till det eller är den för klen för det jag läste att den ska ha problem med windows 8 animationerna på en 4k skärm men nu så är skärmarna jag nämneren 2k och en full hd tv. jag hade tänkt surfa, kolla på film osv med datorn inget spelande men vill endån att allt ska flyta på väldigt bra inget lag eller liknande.

Tack

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst. Så länge du inte tänker försöka spela på den. Jag har använt min som arbetsstation i två månader utan problem.

Permalänk
Medlem

vilket operativsystem kör du med och med vilka skärmar är den inkopplad till ? dvd vilka upplösningar har skärmarna. och absolut inga inga lag eller liknande alls ?

Permalänk
Medlem

Jag kör en i3a med 8gb i ram samt msata. Till vanligt surf mm duger den fint.
Går du då upp på i5an så tror jag inte du kommer ha några som helst problem med prestandan.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

hur är det med fläktljudet är den tyst ?
funderar annars på denna
http://www.atlastsolutions.com/intel-haswell-nuc-core-i5-pc-4...

intel nuc i passivt chassi helt fläktlös

Permalänk
Medlem

Jag har ställt ner fläkthastigheten på 20% och hör den inte alls, även fast jag sitter så nära som en halv meter ifrån den.

Jag köpte också ett fläktlöst chassi (http://www.streacom.com/products/nc1-fanless-chassis/) men den är så tyst att jag har inte tagit mig för än. Enda gången jag hör fläkten är om jag belastar både cpu och gpu då kan fläkten varva upp.

Permalänk
Medlem

Glömde att tillägga att jag kör Windows 8.1 med en skärm, 1080p genom mini-displayport till displayport. Jag har en haswell i3 under TV:n som jag kör ubuntu+xbmc på. Den är inkopplad via mini-hdmi till hdmi, samma upplösning. Har inte lagg på något av datorerna.

Permalänk
Medlem

ok tack för infot

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Flyttade tråden till HTPC då det nog finns mest kunskap om just NUC härinne (annars går det alltid att flytta igen.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...