Permalänk
Inaktiv

Blackmesa

Har ett litet problem när jag spelar Black mesa. Jag kan inte hoppa över ljussrtålarna som utlöser minor i ett rum. Någon som vet hur man hoppar över dessa? Jag har försökt i det oändliga men inget funkar. HUr kommer jag förbi dessa?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon135729:

Har ett litet problem när jag spelar Black mesa. Jag kan inte hoppa över ljussrtålarna som utlöser minor i ett rum. Någon som vet hur man hoppar över dessa? Jag har försökt i det oändliga men inget funkar. HUr kommer jag förbi dessa?

Prövat att krypa?

Permalänk
Inaktiv

Eller skjut på de? Plocka upp de?

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Jag örsöker hoppa över men jag kommer inte över. Vilka knappar på keyborden använder ni? Försöker hoppa över med spacetab men det går inte!

Permalänk
Medlem

Space ctrl körde man i Half life för att hoppa upp på höga saker. Testa det kanske?

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Inaktiv

försöker med space ctrl men det går fan inte!

Kan det vara fel inställning på tangenterna? känslighet?

Jag använder mig av w = forward och space=hoppa för att försöka ta mig över ljusstrålen, men utlöser laddningen varje gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Space ctrl körde man i Half life för att hoppa upp på höga saker. Testa det kanske?

Precis, det var Crouch-Jump (Blace + Control i snabb följd) som gällde i HL1 och ännu mer så i Blackmesa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon135729:

Har ett litet problem när jag spelar Black mesa. Jag kan inte hoppa över ljussrtålarna som utlöser minor i ett rum. Någon som vet hur man hoppar över dessa? Jag har försökt i det oändliga men inget funkar. HUr kommer jag förbi dessa?

Precis när du hoppar ska du även trycka Ctrl för att ducka. "Irl" så hade man alltså dragit upp benen när man hoppar, om du förstår vad jag menar.
Minorna på väggen kunde man hoppa upp och stå på i HL1, vet inte hur det är med Black Mesa dock. Men testa stå intil minan, gå längs med väggen till du "stöter i" minan och hoppa upp på den.

Permalänk
Inaktiv

Tack, lyckades hoppa upp på minan och komma vidare!