Permalänk
Medlem

Nätverksproblem - tidvis hög ping

Tjabba!

Har på senaste tiden börjat få problem med nätverket/pingen när jag spelar, detta gäller generellt bland t.ex. D3, BF4 & CS:GO.
Problemet är att pingen efter ett tags spelande skjuter i höjden och oftast medför det att jag får sluta spela, tråkigt nog.

Oftast kan jag hålla igång cirka 25-30 min innan pingen går i taket och från en början märktes detta endast av i D3 (trodde då att det berodde på att jag sitter på US regionen) men har på senaste även kommit fram i både BF och CS...
Då jag inte är super-hajpad på nätverk tänkte jag kolla efter lite tips och idéer innan jag rotar loss bland alla modem, kablar, datorer och annat skit här hemma..

Min setup ser ur som följande idag:
Jack i väggen -> ADSL/Modem -> Router -> Datorn

För att utesluta kabel-fel är dessa testade och fullt fungerande, datorn är nybyggd och jag tror inte att felet ligger där.

Kan nämna att vi har paketlösning vilket ger bredband, tv och telefoni via bredbandet
Har även kollat så att ingen tankar eller streamar när felet uppkommer, TV:n har alltid varit igång samtidigt så att det påverkar är tveksamt.'

Är det någon annan som upplevt liknande problem (med Bredbandsbolaget) och hittat en lösning?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du kopplat med kabel mellan router och dator? Det verkar så efter vad du skriver, men bästa att fråga för att vara säker.

Vad har du för modem och router?

Vad har du för spec. på datorn?

Går det att fixa problemet? Omstart eller liknande? Vad gör du i så fall för att fixa det?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Roliga är att jag har samma problem. Hade inte några problem för några månader sen. Sitter på comhem. Har provat att starta om router/modemet och har kört in nytt fräscht Windows 8..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Inte lika roligt tycker jag att det är när jag har samma problem. Jag har 24/1 hos Comhem och normalt så är den stabil med låg ping. Men nu så kommer det perioder med 150+ i ping och jag blir autokickad från BF4 servrar.

Sitter med kabelmodem och Zyxel Homeplug.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tandborste:

Roliga är att jag har samma problem. Hade inte några problem för några månader sen. Sitter på comhem. Har provat att starta om router/modemet och har kört in nytt fräscht Windows 8..

Skrivet av Evercast:

Inte lika roligt tycker jag att det är när jag har samma problem. Jag har 24/1 hos Comhem och normalt så är den stabil med låg ping. Men nu så kommer det perioder med 150+ i ping och jag blir autokickad från BF4 servrar.

Sitter med kabelmodem och Zyxel Homeplug.

Vill ni ha hjälp så rekommenderar jag att ni svarar på mina frågor ovan. Det är helt omöjligt att hjälpa någon som inte lämnar någon som helst information om hur det är kopplat eller vad man har för prylar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!