Steelseries H Wireless ljudproblem

Permalänk
Medlem

Steelseries H Wireless ljudproblem

Hej!

Jag har ett nyligen inköpt steelseries h wireless. Idag upptäckte jag att ljudet från mikrofonen låter skit samt att jag får ganska kraftig playback. Om jag andas in kraftigt i micken så får jag tillbaka ett redigt brus. Jag har kopplat ljudet med optisk och micken (chat out) med 3.5mm. Kopplar jag däremot ur 3.5mm så hör jag fortfarande mina andetag och bruset, men kan till exempel inte snacka med folk på skype eller spela in ljud.

Någon som har några tips?

Permalänk
Medlem

Kör du till dator?

Jag har mitt kopplat med optisk + usb bara, fungerar kaaaaanonbra! Jag har i teamspeak och skype valt usb-enheten som input, och även usb-enheten som output (då får jag vanliga stereo i lurarna för chat samtidigt som jag kör dolby för övriga ljudet).

I windows har jag optiska ljudutgången som default enhet och usb enheten som default communication device.

I övrigt kan jag tipsa om att under Options -> System -> Headset ta bort allt utom chatmix. Det är fasligt skönt att klicka på scrollhjulet och sedan snabbt ändra ändra hur mycket av vanligt ljud och hur mycket av teamspeak man ska ha.

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk

Hej!

Vet någon om det är möjligt att köra PS4 och Skype samtidigt med Steelseries H?

Tack