Problem då jag laddar ner någonting. (Går inte)

Permalänk

Problem då jag laddar ner någonting. (Går inte)

Hej! Tråden lär vara fel, men hittar inge bättre ställe att placera den på.
Nu till saken, jag vill ladda ner nån uppdatering för mitt tangentbord, då står det efter jag tryckt på "kör":

"Det går inte att starta programmet eftersom dess sida vid sida-konfiguration är felaktig.
Kontrollera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxstrace.exe för mer information"

Jag har letat efter denna sxstrace sak för att veta mer, men vet inte hur man gör.
Detta problem händer även då jag ladda ner andra saker, tex då jag ladda ner antivirus, varken AVG eller Avast fungerade, men Panda gjorde.
Ännu ett "problem" är att när jag väl laddar ner någonting så stannar den strax innan det är klart.
Någon som vet vad problemet är? Tack på förhand.

Visa signatur

Intel 4440, Gigabyte Radeon R9 270x, 8GB RAM(2x4), Fractal Design Core 1000, 1TB HDD, Corsair CX 500M, Asus B85M-G mATX

Permalänk
Skrivet av Mattsson1997:

Hej! Tråden lär vara fel, men hittar inge bättre ställe att placera den på.
Nu till saken, jag vill ladda ner nån uppdatering för mitt tangentbord, då står det efter jag tryckt på "kör":

"Det går inte att starta programmet eftersom dess sida vid sida-konfiguration är felaktig.
Kontrollera händelseloggen eller använd kommandoradsverktyget sxstrace.exe för mer information"

Jag har letat efter denna sxstrace sak för att veta mer, men vet inte hur man gör.
Detta problem händer även då jag ladda ner andra saker, tex då jag ladda ner antivirus, varken AVG eller Avast fungerade, men Panda gjorde.
Ännu ett "problem" är att när jag väl laddar ner någonting så stannar den strax innan det är klart.
Någon som vet vad problemet är? Tack på förhand.

låter som mjukvarufel. vilket OS har du? vilken webbläsare ?
vilket tangentbord har du? använd inte deras program utan gör nerladdningen från hemsidan.
kanske skulle behöva göra systemåterställning av datorn eller ominstallation?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

hade liknande problem när jag skulle installera drivrutiner till ett trådlösnätverks"kort" på usb. gick inte att få in drivrutinerna. drog ner malwarebyte och sökte igenom datorn. hittade 123 infekterade filer. (Tack Microsoft Security Essentials! >_< )

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Skrivet av Jaa_kola:

hade liknande problem när jag skulle installera drivrutiner till ett trådlösnätverks"kort" på usb. gick inte att få in drivrutinerna. drog ner malwarebyte och sökte igenom datorn. hittade 123 infekterade filer. (Tack Microsoft Security Essentials! >_< )

Så finns det personer som påstår att MSE / Defender är likvärdigt ett riktigt AV. lite skrämmande

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

Så finns det personer som påstår att MSE / Defender är likvärdigt ett riktigt AV. lite skrämmande

jag dömer inte utan att testa först..

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk
Skrivet av Jaa_kola:

jag dömer inte utan att testa först..

ja har haft mina diskussioner med massor av personer
"ja får aldrig något virus men nu funkar inte internet vad kan det vara?"
sen vägrar dom använda nåt annat än defender för den är ju så "bra".

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644