Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Telia, problem FPS spel!

Tja!

Jag har på senare tid problem med min "MS" på CS:GO. Jag brukar spela med +100 ms, vilket jag inte hade förr. Och jag är 100% säker på att jag inte har igång något annat som tar internet. Endast CS:GO!

Jag har 12-24 Mbit/s paketet från Telia... Men ligger stadigt på 13-14 Mbit/s (ADSL Uppkoppling)
Jag vet att det suger, men det är det högsta jag kan få här. Som sagt, tidigare har ja legat på 40ms. Märker inte av någon skillnad på min nedladdning, alltid haft samma hastighet osv.

Är otroligt tacksam för svar!
Med vänlig hälsning/ Larrssen

Permalänk

Det finns någon som kallas "ping-filter" eller något liknande som dem kan stänga av. Min svarstid sänktes från ca 50 som bäst till 30 som bäst. Ring till dem och be att stänga av filtret så får du se vad som händer. Annars så borde du ringa dem och kolla vad som pågår!

Har ingen riktigt bra tanke bakom detta, men stäng av eventuellt antivirus/brandvägg och prova med bradbandskollen, svarstiden står efter mätning.

Permalänk
Skrivet av Laatte:

Tja!

Jag har på senare tid problem med min "MS" på CS:GO. Jag brukar spela med +100 ms, vilket jag inte hade förr. Och jag är 100% säker på att jag inte har igång något annat som tar internet. Endast CS:GO!

Jag har 12-24 Mbit/s paketet från Telia... Men ligger stadigt på 13-14 Mbit/s (ADSL Uppkoppling)
Jag vet att det suger, men det är det högsta jag kan få här. Som sagt, tidigare har ja legat på 40ms. Märker inte av någon skillnad på min nedladdning, alltid haft samma hastighet osv.

Är otroligt tacksam för svar!
Med vänlig hälsning/ Larrssen

Är själv uppe i +100 ms ibland så det kanske är telia eller CS som är problemet.

Permalänk
Medlem

Har telia och samma problem. Pingen kan variera från 40-170ms utan problem.
Använder ni Telia "smart"?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har samma problem med Telia FiberLAN. Dock ingen SMART eller liknande.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

Telia har alltid haft låg ping för mig.
Hade 8 Mbit Ljusnet och fick som lägst 40 ping men oftast runt 70, men med Telia ligger jag på oftast stabilt på 15 ping på Cs och har ibland lägre än min polare med Ljusnet 100/100 på t.ex wow.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile