Permalänk
Avstängd

Amiga emulator

Hejsan tänkte nu försöka gå tebax över sommaren under min semester och spela lite spel man spelade som barn på Amigan, men insåg att min Amiga 500 inte är i bästa skick så undrar om någon vet om någon bra Amiga emulator? och vart man kan fåtag i spelet "Moonstone a hard days knight" utan att lägga ut en förmögenhet.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

WinUAE hands down, utan tvekan den bästa

Moonstone är ett riktigt bra spel och har högt samlar värde så att hitta ett original för ett vettigt pris lär inte vara lätt :/

Du behöver även Kickstart ROMs för att köra emulatorerna.

Amiga Forever är ett färdigt kitt för de som inte kan/orkar kladda med att ställa in emulatorerna och de kommer med förinstallerat Workbench samt kickstart Roms helt klart värt pengarna för folk som vill lira lite Amiga spel

Behöver du hjälp med att få tag på vad som behövs skicka mig ett PM så grejjar jag det

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

WinUAE hands down, utan tvekan den bästa

Moonstone är ett riktigt bra spel och har högt samlar värde så att hitta ett original för ett vettigt pris lär inte vara lätt :/

tackar tackar, får ta och testa den, jo inte direkt något billigt spel idag. 500-700 pund har jag sett dem gå iväg för ibland.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd

perfekt!

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

WinUAE hands down, utan tvekan den bästa

Moonstone är ett riktigt bra spel och har högt samlar värde så att hitta ett original för ett vettigt pris lär inte vara lätt :/

Du behöver även Kickstart ROMs för att köra emulatorerna.

Amiga Forever är ett färdigt kitt för de som inte kan/orkar kladda med att ställa in emulatorerna och de kommer med förinstallerat Workbench samt kickstart Roms helt klart värt pengarna för folk som vill lira lite Amiga spel

Behöver du hjälp med att få tag på vad som behövs skicka mig ett PM så grejjar jag det

fan va nice! får ta och kolla in det hela om inte annars drar ja iväg ett PM, så jäkla synd att min Amiga 500 inte orkar längre

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Vad är det som är fel på din Amiga 500? Är det bara så att dina disketter börjar dö? kan rekommendera HcX floppy emulator till din Amiga 500 så slipper du emulatorer

http://www.lotharek.pl/product.php?pid=13

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av som99:

Vad är det som är fel på din Amiga 500? Är det bara så att dina disketter börjar dö? kan rekommendera HcX floppy emulator till din Amiga 500 så slipper du emulatorer

http://www.lotharek.pl/product.php?pid=13

trodde det jag också, vete tusan vad som är fel faktiskt, får nog bli ett semesterarbete också att kolla igenom allt och försöka hitta felet. men tänkte semester försäkra mig därför jag letade en emulator som sista utväg också, helst vill man ju få spela på Amigan oöverträffad spelglädje med min Amiga500

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.