Permalänk
Medlem

Snart fiber...

Hej! Skall snart få fiber indraget i kåken, och kommer då att behöva byta ISP, då jag inte kan fortsätta med Glocalnet, då de inte är ett alternativ för Öppen Fiber. Vilil dock behålla mina Glocalnet-mail-adresser. Har frågat Glocalnet, och de svarar att de inte behöver göra någonting....är det den NYA ISP:n som man skall fixa detta med, eller hur fungerar detta? Någon som kan berätta?
Ha're!
Björn

Visa signatur

Det verkar som om enda chansen att få ett långt liv är att bli gammal!

Permalänk
Medlem

När du säger upp Glocalnet kommer de att ta bort dina e-postadresser och e-post. Din nya ISP erbjuder förmodligen också e-posttjänster. Men då blir det nya e-postadresser.
Det vettigaste du kan göra är att skaffa en ny e-postadress som inte ligger hos din ISP. T.ex Gmail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNilsson:

När du säger upp Glocalnet kommer de att ta bort dina e-postadresser och e-post. Din nya ISP erbjuder förmodligen också e-posttjänster. Men då blir det nya e-postadresser.
Det vettigaste du kan göra är att skaffa en ny e-postadress som inte ligger hos din ISP. T.ex Gmail.

Hej!
Detta är INTE vad Glocalnet säger, de skrev i svarmailet jag fick:

Från våran sida behöver ni inte göra något för att behålla email adresserna. Om ni behöver göra något speciellt med telia behöver ni vända er till dom angående det.

Med vänlig hälsning

Glocalnet
Kundservice

Lovisa Thorén

Jag vill alltså INTE byta adresser, och Telia sade att det var möjligt, när vi diskuterade min anslutning.

Visa signatur

Det verkar som om enda chansen att få ett långt liv är att bli gammal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av birbjo:

Hej!
Detta är INTE vad Glocalnet säger, de skrev i svarmailet jag fick:

Från våran sida behöver ni inte göra något för att behålla email adresserna. Om ni behöver göra något speciellt med telia behöver ni vända er till dom angående det.

Med vänlig hälsning

Glocalnet
Kundservice

Lovisa Thorén

Jag vill alltså INTE byta adresser, och Telia sade att det var möjligt, när vi diskuterade min anslutning.

Så vad är problemet? Om de säger att det funkar så får du väll lita på dom?

Visa signatur

Processor:Intel 3770k @ 4.5Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus 5700XT Strix, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 16gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Kylare För varm Hyper 212 Evo Ljudinterface Steinberg UR22 Mk2 Studiomonitorer Yamaha HS8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcsmen:

Så vad är problemet? Om de säger att det funkar så får du väll lita på dom?

Detta. Men ta backups om du kan först! (Dvs om det är något viktigt du har på mailen)

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Jag tycker det låter konstigt :/ domänen kommer ju va glocalnet, de vill säga att de skulle fortsätta låta dig använda den gratis?
Lita inte blint på dem.... de är värdelösa...
Och om de nu skulle va ok med att hålla ditt konto vid liv, varför skulle telia bry sig? de är väl bara att lägga upp den i outlook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Detta. Men ta backups om du kan först! (Dvs om det är något viktigt du har på mailen)

Tack, joo, backup har jag.
Grejen är ju den att jag är ÖVERTYGAD om att det de skriver inte stämmer. Om jag säger upp abonnemanget med Glocalnet så kommer de adresserna naturligtvis sluta fungera samma dag....OM JAG INTE GÖR något... frågan är bara VAD jag skall göra?.... om Telia skall göra något, vad är det då de skall göra?
Kommer mailen att "studsa" hos Glocalnet över till Telia och därefter till mitt mail-konto? Eller..?
Joo, jag inser att det hade var enklare med Gmail etc...men det är inte så enkelt att byta en mail-adress jag haft i 10 år.... och när nu Telia SA att det skulle fungera....
Har mailat dem också, men där får man väl inte svar förrän om 2 år...?

Visa signatur

Det verkar som om enda chansen att få ett långt liv är att bli gammal!

Permalänk
Avstängd

Det lättaste är att byta för säkerhetens skull så du slipper oroa dig över detta icke-problem.

Visa signatur

Mitt vattenkylda system i väntan på bättre tider:
[CPU:]Intel i5 4690k - 4.9GHz @ 1.3V. [GPU:]CrossfireX R9 290X - 1150MHz/1500MHz [MB:] Asus ROG Maximus VII Ranger Z97 [RAM:] Corsair 2x8GB - CL9 2000 [SSD:] Samsung 840 EVO - 2x250GB [PSU:] NZXT Hale90 80+ Gold 1000W [Audio:]Asus Xonar Essence STX II 7.1 Monitor i väntan på 4K: 1440p X-Star - 120Hz

Permalänk
Medlem

Det bästa är verkligen att byta vilket som.

Även om du skulle få fortsätt prenumeration av mejlen så kommer den inte vara evig så du lär behöva byta mejl förr eller senare så varför inte göra det redan nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Rekordmedlem

Så länge du har ett abonnemang hos dem så finns mailen kvar, sedan behöver du ett annat för att få internetanslutningen, det är nog så de menar, det är därför man aldrig ska använda operatörernas mail.
Köp en egen domän och ha till seriös mail, en .se domän med mailtjänst kostar 100kr året på Citynetwork och kör du deras .nu kampanj så blir det ännu billigare
https://www.citynetwork.se/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.