Tips på singleplayerspel till sommaren!

Permalänk

Tips på singleplayerspel till sommaren!

Så var det sig så att sommaren med lov kryper sig närmare och närmare, vilket också innebär att jag och min kära familj kommer flytta ut till vårt sommarhus, där Internettillgången är.. begränsad. Dock kommer jag kunna ha med mig min speldator, som hanterar moderna spel utan problem, men som sagt så är internettillgången inte så bra, jag kan räkna med 150 - 400 ping, vilket gör online multiplayerspel något mindre trevligt.

Därför vänder jag mig nu till er spelgurus här på SweClockers, har ni några tips på singleplayerspel eller onlinespel som inte lider av lagg, som man kan sänka ned åtskilliga timmar i. Jag gillar shooterspel, men storyperspektivet är viktigt i detta fall, då det inte är lika kul att hjärndött mörda fiender om man inte har vänner vid sin sida som gör samma sak. Även bra gunplay premieras, det är inte så kul at skjuta om vapnen inte reagerar alls ;). Jag gillar också RPG:s av diverse slag, Dragon Age-serien har jag haft många trevliga timmar i. Tidigare har jag varit väldigt förtjust i Open World-spel, då man kan göra ungefär vad man vill under en nästintill oändlig tidsperiod, men detta har blivit mindre roligt då många Open Worlds saknar djup.

Jag gillar även strategispel väldigt mycket, men grand strategi som Total War och Europa Universalis faller mig inte i smaken. Dock tycker jag mycket om Company of Heroes, Command and Conquer och Civilization. Några av mina favorit-stretegier genom tiderna är Age of Mythology samt Age of Empires samt Slaget om Midgård 2, dessa spel är den enda anledning till att jag har ett konto hos det lokala internetcaféet ^^

Här följer en lista med spel jag har spelar:

BioShock, hela serien
BattleField, om någon får för sig att rekommendera singleplayerdelen av dessa spel
Dragon Age 1 & 2, gillade de båda väldigt mycket
Assassin's Creed, hela serien
The Witcher 1 & 2
Batman Arkham Asylum & City
Darksiders 1
Brutal Legend
Mount & Blade, samtliga (<3)
Overlord, alla
Prototype 1
Red Faction: Armageddon & Guerilla
Alpha Protocol
BorderLands 1 & 2
Crysis 1 & 2
Deus Ex: Human Revolution (love it!)
DIRT
Dishonored
Skyrim
Fallout New Vegas
Far Cry 2 & 3
Saints Row 2, 3 & 4
Sleeping Dogs
Mass Effect (Hela serien)
Knights of the Old Republic, en av de bästa RPG:erna genom tiderna!
HearthStone

Jag vet att min lista blev väldigt lång, men jag hoppas att det finns något där ute jag inte har spelat än ^^

P.S. Watch_Dogs har inte riktigt fångat mitt intresse, men om väldigt många rekommenderar det så får det kanske bli ett köp där också, vet att många gillar det. Har funderat på att köpa Wolfenstein, verkar rätt najs! South park: The Stick of Truth är inte aktuellt då jag redan har tittat på hela spelet på YouTube (jag är en hemsk människa, jag vet). Demon och Dark Souls är jag inte intresserad av, too hard for me man.

P.P.S För att klargöra lite, jag tycker väldigt mycket om djupa världar med massor av Lore, tyvärr finns inte WoW som singleplayer RPG och något bra LotR-spel finns inte så vitt jag vet

Tack så hemskt mycket för er tid!

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2 HD och Age of Mythology Extended Edition eftersom du ocksa verkar vara ett stort fan av dom. Finns pa Steam.

Final Fantasy III, VII och VIII finns ocksa att kopa pa steam.

Har du tillgang till nagon konsol?

Annars kan du ga ut och bygga en koja. Bygga kojor ar kul som fan.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Nya wolfenstein (fps)? Transistor (indie rpg)? Killer is Dead (arcade action)?

Och gillade du new vegas tycker jag du ska plocka upp Fallout 3 game of the year releasen med alla dlc å spela det oxo borde inte kosta många kr på steam.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk

Diablo 2 Lod.

Permalänk
Skrivet av Chiftin:

Age of Empires 2 HD och Age of Mythology Extended Edition eftersom du ocksa verkar vara ett stort fan av dom. Finns pa Steam.

Final Fantasy III, VII och VIII finns ocksa att kopa pa steam.

Har du tillgang till nagon konsol?

Annars kan du ga ut och bygga en koja. Bygga kojor ar kul som fan.

Ja, om de kommer på Steamsalen så kan de bli aktuella, men i nuläget så tycker jag att de är aningen dyra, 28 € för ett spel som ligger installerat på papaps laptop känns något overkill, om grafiken så är bättre.

Final Fantasy är inte något jag har tänkt på alls, det kanske kan vara något?

Någon konsol har vi inte, utom möjligen vår Wii, som kanske inte är fantastisk, även om det finns några guldklimpar.

Jag måste hålla med, kojor är asgrymma

Skrivet av ZOiDVOiD:

Nya wolfenstein (fps)? Transistor (indie rpg)? Killer is Dead (arcade action)?

Och gillade du new vegas tycker jag du ska plocka upp Fallout 3 game of the year releasen med alla dlc å spela det oxo borde inte kosta många kr på steam.

Ska kolla på dina tips, Wolfenstein blir säkert ett köp om det kommer på steamsale, annars köper jag det kanske på G2A, men avvaktar lite med det. De andra två har jag inte hört talas om.
Jag läste på lite när jag köpte New Vegas, många tyckte att det var ett bättre spel än Fallout 3, så därför köpte jag NV istället, men det är kanske värt att köpa det också.
Tack

Permalänk
Medlem

The Last Remnant

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Fallout!

Extremt bra post apokalyptiskt RPG, med härlig humor och story!
Fallout: New vegas hade du spelat såg jag, men Fallout 3, som även det har några mysiga DLCs. har ett par år på nacken, men lite lätt tweaking fixar alla problem

Nästan bättre än NV enligt mig

Permalänk
Skrivet av Rillepille:

Diablo 2 Lod.

Kanske dags att dra fram den gamla 4:3 skärmen från HP också I'll look into it!

Permalänk
Medlem

Darksiders 2, Crysis och Oblivion då baserat på vad du inte spelat innan...

I annat fall så räcker det väll att installera typ valfritt civ så har du att
göra ett tag , om du inte ska spela om mount & blade.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Jag såg att du skrev Skyrim, har du spelat Oblivion och Morrowind också? Har själv plöjt ner många timmar i Oblivion och även om det börjar bli lite gammalt är det fortfarande ett roligt spel, på flera sätt bättre än Skyrim!

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem

Om du har möjlighet så är ju Halo-serien legendarisk. Annars kan du ju spela Crysis 1 och 3, för att komplettera serien
Du kan spela igenom hela Call of Duty-serien, iaf till Black Ops 1. Jag har inte så värst bra koll på Singleplayer-lägena i de senare spelen.

Du kan spela Tom Clancy's Splintercell, helt okej serie.
Tomb Raider-serien är ju också ball, bestäm bara hur långt bak du ska starta.

EDIT: såg att du inte äger några X-lådor.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

The Last Remnant

Aldrig hört talats om tidigare, men det ser ut som ett Squenix-spel alright
Ska läsa på lite mer!

Skrivet av VeryMadMeatball:

Fallout!

Extremt bra post apokalyptiskt RPG, med härlig humor och story!
Fallout: New vegas hade du spelat såg jag, men Fallout 3, som även det har några mysiga DLCs. har ett par år på nacken, men lite lätt tweaking fixar alla problem

Nästan bättre än NV enligt mig

Det får väl bli att köpa FO3 också då, kollade lite på grafikmods, ooh Shiny! Ska vara ärlig och säga att jag aldrig riktigt kom in i NV-världen, men nu till sommaren finns det ju hur mycket tid som helst för att finna nya världar. Borde inte kosta många kronor nu heller!

Skrivet av Gaston85:

Darksiders 2, Crysis och Oblivion då baserat på vad du inte spelat innan...

I annat fall så räcker det väll att installera typ valfritt civ så har du att
göra ett tag , om du inte ska spela om mount & blade.

Priserna har väl sjukit lite på DS2 sedan release, vilket ju var anledningen till att jag inte köpte det när det kom, Crysis har jag faktiskt spelat igenom, glömde skriva det! På vilka sätt är Oblivion bättre än Skyrim tycker du? Jag kan en del av loren, men jag ska inte påstå att jag är jätteinsatt.

Skrivet av ostersjo:

Jag såg att du skrev Skyrim, har du spelat Oblivion och Morrowind också? Har själv plöjt ner många timmar i Oblivion och även om det börjar bli lite gammalt är det fortfarande ett roligt spel, på flera sätt bättre än Skyrim!

Som sagt så har jag inte spelat några andra Elder Scrolls spel, om det finns lämpliga mods för att få det att fungera OK på moderna system så kan det ju vara alternativ!

Permalänk
Medlem

Command & Conquer serien
Settlers serien
Transport Tycoon kan man slå ihjäl lite tid med.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Du skulle kunna testa Arma 3. Första kampanjen är riktigt kul.

Måste dock varna att arma är väldigt speciellt, antingen hatar man det eller älskar det. Spelet är väldigt oförlåtande men vapenhanteringen är väl så nära verkligheten man kommer i ett spel.

Permalänk
Medlem

Vill du ha nått å verkligen nöta på så har vi ju iofs baldurs gate 1 och 2 +exp ..särskilt om du gillade dragon age 1
borde finnas på GOG

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Tropico 5, Banished, Civ V...

Permalänk
Medlem

jag är ju rymdspels typen så jag hade lirat kerbin space program och X3 både vanliga och albion prelude, där kan man lägga många timmar.
hade jag varit lite i tagen så blir det pc gta IV med mod (bla. lcpdfr). där går också lägga ett kilo timmar.

men du verkar vara inne på fps så där har jag inte påsen full med tips.

Visa signatur

Sitta och mysa i ett mörk rum med gamla burken en iskall rom och cola och mala på med stugan på hög ljusstyrka på skärmen.

| CPU intel 80386 @25Mhz | Chassi Standard | Moderkort ISA-386U3 | Kylning fabriksmonterad | RAM 4mb on board | HDD Floppy disk drive 5,25 | OS MS-DOS 3.0 |

Permalänk
Medlem

Dragon Age Origins!!

Visa signatur

🖥️: Intel i5 12600K | MSI VENTUS 3070 TI | G.Skill Trident DDR4 3600Mhz 32GB | NR200 |
EK AIO 240 | Corsair 750W Platinum 80+

📱: Iphone 13 Pro Max
📺: LG C2 42"

Permalänk
Medlem

Amnesia: Dark decsent
Torchlight 1 & 2
Portal 2

Spel jag haft kul med iaf.

Visa signatur

Inte sänt från min Sony Ericsson K530i

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Aldrig hört talats om tidigare, men det ser ut som ett Squenix-spel alright
Ska läsa på lite mer!

Det får väl bli att köpa FO3 också då, kollade lite på grafikmods, ooh Shiny! Ska vara ärlig och säga att jag aldrig riktigt kom in i NV-världen, men nu till sommaren finns det ju hur mycket tid som helst för att finna nya världar. Borde inte kosta många kronor nu heller!

Dold text

Priserna har väl sjukit lite på DS2 sedan release, vilket ju var anledningen till att jag inte köpte det när det kom, Crysis har jag faktiskt spelat igenom, glömde skriva det! På vilka sätt är Oblivion bättre än Skyrim tycker du? Jag kan en del av loren, men jag ska inte påstå att jag är jätteinsatt.

Som sagt så har jag inte spelat några andra Elder Scrolls spel, om det finns lämpliga mods för att få det att fungera OK på moderna system så kan det ju vara alternativ!

Främst är questen mer påhittiga och roliga, de överraskar en ofta (Oblivion har ju inte heller Skyrims slumpmässigt genererade uppdrag). De är också längre, särskilt fraktions-uppdragen, Fighters Guild, Mages Guild, Thieves Guild, Dark Brotherhood. Menyerna är anpassade för att navigeras med mus. Annars är det saker som att Imperial City är mycket mer huvudstad och handelscentrum än Solitude och Whiterun är tillsammans. Du kan också crafta egna spells, det finns fler vapen att välja mellan, och du går upp i skill individuellt för varje vapenklass. Sen kan du ju också fuska fram oändliga mängder meloner med pil och båge, stort plus

Visa signatur

Sony α7III | BMPCC
XPS 13 9360 | 3770k | GTX970
CA Dacmagic+ | AQ Dragonfly Red
DT880 Pro | DT250
Xperia 1 IV

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Aldrig hört talats om tidigare, men det ser ut som ett Squenix-spel alright
Ska läsa på lite mer!

Indeed, det är som de gamla Final Fantasy-spelen. Ett spel jag gillade riktigt mycket just därför att det kändes som att spela FF när det fortfarande var FF och inte som de nuvarande spelen är Se dock till att ha en gamepad när du spelar!

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

R.U.S.E
GTA serien
Rollercoaster Tycoon 2, kan man bränna många timmar i.
The Testament Of Sherlock Holmes

GOG finns ju också alltid

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja rekommendera lite gamla klassiker som jag har haft riktigt kul med

* Heroes III
* Baldur's Gate I och II HD
* Divine Divinity
* Black Mesa(mod till Half Life 2)
* Commandos-serien
* Dungeon Siege II står sig riktigt bra tack vare sitt stöd för full HD
* Hacker Evolution
* Jagged Alliance 2: Wildfire, har spenderat många timmar med detta sjukt spännande spel!
* Neverwinter Nights
* Shadowrun Returns, kanske inte gammalt spel med skön retrokänsla

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem

Gta serien

Visa signatur

I5-4460, R9:280X OC, B600W, 8gb HyperX och 120gb SSD/500GB WDBLUE

X5460@3.8ghz, GTX660, CMb600W, 4gb ddr2, XFX nForce 780i sli

Permalänk
Medlem

Du har missat en del av dom bästa titlarna som finns kompis!

Portal 1 och 2 - speciellt tvåan har en riktigt bra story. Grym humor i spelet också.
Total Annihilation - Bästa RTS som finns... Någonsin. TA: Escalation är en nice gratis "DLC".
FTL - Faster Than Light är ett riktigt mysigt indie-spel.
Magicka - sjukt kul i multiplayer, men singleplayer är ballt det med.
Trine 2 - Vackert.
Crysis: Warhead - Spela "samma story" som i Crysis 1, fast som Psycho.
Crysis 3 - bättre än tvåan!
Half-Life 2 - samt Episode 1 och speciellt Episode 2.
Minerva - ett roligt standalone med HL2s motor.

Kosmonauts kanske? Jag har inte provat det, men hört att det är kul.

Permalänk
Medlem

Enkelt:
Baldur's Gate 1 & 2 Enhanced Edition
Eschalon-serien

Glöm inte Klassikerna: Riddick - Escape from Butcher Bay & Assault on Dark Athena !

Så nu var sommaren räddad

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

LotR War in the North är ett bra spel, i alla fall enligt mig!
Kanske inte har någon "djup lore" men är roligt om du gillar LotR!

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk

Okej, jag tror att jag gör så att jag slutar försöka svara till alla, och svarar på inlägg jag tycker är intressanta. Hoppas ingen tar illa upp!

Skrivet av biorrith:

Du har missat en del av dom bästa titlarna som finns kompis!

Portal 1 och 2 - speciellt tvåan har en riktigt bra story. Grym humor i spelet också.
Total Annihilation - Bästa RTS som finns... Någonsin. TA: Escalation är en nice gratis "DLC".
FTL - Faster Than Light är ett riktigt mysigt indie-spel.
Magicka - sjukt kul i multiplayer, men singleplayer är ballt det med.
Trine 2 - Vackert.
Crysis: Warhead - Spela "samma story" som i Crysis 1, fast som Psycho.
Crysis 3 - bättre än tvåan!
Half-Life 2 - samt Episode 1 och speciellt Episode 2.
Minerva - ett roligt standalone med HL2s motor.

Kosmonauts kanske? Jag har inte provat det, men hört att det är kul.

Jag spelade lite Portal och Half-life från Orange box, tyckte inte alls om Half-Life, tyckte det var lite långsamt att komma igång. Testade även de olika episoderna, men jag hade samma problem. Testade också Black Mesa, och kände så klart samma sak. Portal var för svårt för 11-åriga mig, så det slutade med att jag och en kompis bokstavligt talat ROFL:ade, när vi fastnade i en oändligt loop när vi satte två portaler i en felaktig position och råkade hoppa i
Kanske dags att försöka komma in i det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalOddball:

Okej, jag tror att jag gör så att jag slutar försöka svara till alla, och svarar på inlägg jag tycker är intressanta. Hoppas ingen tar illa upp!

Jag spelade lite Portal och Half-life från Orange box, tyckte inte alls om Half-Life, tyckte det var lite långsamt att komma igång. Testade även de olika episoderna, men jag hade samma problem. Testade också Black Mesa, och kände så klart samma sak. Portal var för svårt för 11-åriga mig, så det slutade med att jag och en kompis bokstavligt talat ROFL:ade, när vi fastnade i en oändligt loop när vi satte två portaler i en felaktig position och råkade hoppa i
Kanske dags att försöka komma in i det igen.

Portal 1 var ju en sorts "se om denna typ av spel funkar", medan Portal 2 känns mer fullfjädrat. Ettan är betydligt pussligare, medan Portal 2 som sagt har mer story och överlag mer känns känns som ett spel på riktigt. På sätt och vis vad det egentligen är, Portal 1 följde ju bara med Orange Box som en bonus.

Singelplayer och Multiplayer i Portal 2 är 2 olika spel helt och hållet. Singelplayer är storyn, medan multiplayer är ett gäng pussel som ska lösas genom samarbete.